همه چیز درمورد تست زنی ۹۹ از کنکورنیوز

اخبار

همه چیز درمورد تست زنی ۹۹ از کنکورنیوز

درود بر کنکوری های عزیز. امروز تمامی نکات مهم و مورد توجهی که درباره ی تست زنی و تکنیک های موثر آن سراغ داریم خدمتتون عرض میکنم با دقت و حوصله ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

فواید حل تست

قبل از حل تست هدف خود را از تست زدن معلوم کنیم. میتوانیم از حل تست برای موارد زیر استفاده کنیم:

۱- یادگیری دقیق تر یک موضوع درسی: در این حالت تست هارا به منظور یادگیری پاسخ میدهیم و سرعت عمل مطرح نیست.

۲- تکرار و مرور یک موضوع درسی: اگر هدف ما از حل تست مرور دروس باشد، خود فنونی خاصی دارد که در مبحث مرور به ان اشاره میکنیم .

۳- اندازه گیری و ارزشیابی مقدار یادگیری و اشکال گیری از آنها: در این حالت تست ها را به صورت یک آزمون در نظر میگیریم و به سرعت عمل و روش پاسخگویی دقت میکنیم.

۴- آشنا شدن با فضای کنکورهای سراسری: در این مورد تنها به منظور اشنا شدن با فضای کنکور ، تعدادی از تست های کنکورهای سراسری را بررسی میکنیم تا بتوانیم جهت گیری مناسب مطالب را بخوانیم.

 

در چه مقاطعی باید تست زد؟

در سه مقطع میتوانیم به حل تست بپردازیم:

۱-همزمان با مطالعه و یادگیری موضوعی مباحث درسی، باید تستهای همان مبحث (تست موضوعی) را حل کرد.هدف حل تست در این مرحله فقط یادگیری و اشنایی با تست و تثبیت مطالب است. فراموش نکنید تست را نمیتوان جایگزین مطالعه ی درس کرد.

 

۲-زمانی که کل کتاب و مباحث درس را یاد گرفتیم. باید تست های تکمیلی همه ی مباحث را بزنیم. هدف از حل تست در این مرحله کسب تسلط است.

 

۳-زمانی که همه ی دروس تمام شد( بویژه بعد از عید نوروز و یا در دوران جمع بندی) باید تست های مختلف و دوره ای کنکورهای سال های قبل را حل کرد. در جلسه ی کنکور، از هر سوال به سوال دیگر رفتن، از یک مطلب به مطلب دیگر فکر کردن، به سرعت عمل و تسلطزیادی نیاز دارد. هدف از حل تست در این مرحله ، افزایش سرعت عمل ، تسلط بر وقت و نگاه جامع به دروس است .

 

شرایط آغاز تست زنی

۱-همانطور که قبلا گفته شد، قبل از حل تست ، موضوع مربوط را به طور دقیق خوانده و پرسش های تشریحی مربوط به انرا حل میکنیم . اگر ۷۵تا۸۰ درصد پرسش های تشریحی را به خوبی پاسخ دهیم و اشکالهای ان را برطرف کنیم میتوانیم به سراغ تست های یک موضوع برویم.

 

یاد آوری میکنم که برخی دروس همانند ادبیات، زبان یا دین و زندگی …نیاز به پرسش تشریحی ندارند و بدون آن هم میتوان به حل تست ها پرداخت.

 

چه موقع تست بزنیم؟

۱-تست های درسهای عمومی و خواندنی را سه روز بعد از مطالعه ی درس پاسخ داده شوند. باید اجازه دهیم مطالب فرار فراموش شوند تا ببینیم کدام نکات به مرور بیشتری نیاز دارند. اگر تست هی این درسها را بلافصله بعد از مطالعه ی انها پاسخ دهیم نمره بالایی بدست می اید که واقعی نخواهد بود و ما را فریب میدهد. از طرفی نکات فرار شناسایی نمیشوند.

۲-تست زنی درسهای اختصاصی را حتی الامکان باید بلافاصله بعد از خواندن درس انجام دهیم. در این دروس نباید فاصله ی خواندن و حل تست زیاد باشند.

 

با چه تست هایی شروع کنیم؟

برای تهیه کتاب تست باید مشخص کینم به چه نوع تستی نیاز داریم:

۱-در شروع ، برای هر موضوع ، تست های کنکور سراسری و آزاد کافی است . بسیاری از این تست هایی که دارید، تالیفی و غیراستاندارد هستند و صرف نظر از کیفیت انها، زمان کافی نیز برای حل همه شان نخواهید داشت .

۲-تست زنی را با تست های موضوعی و طبقه بندی شده شروع کنید و از همان ابتدا از تست های دوره ای استفاده نکنید.

۳-ابتدا با تست های ساده تر شروع کنید. بدین ترتیب سریعتر پیشرفت خواهید کرد.درگیر شدن با تست های دشوار در شروع شما را خسته و دلزده میکند.

۴-برخی تست ها کلیدی هستند و مفاهیم یا مهارت های اصلی درس را نشان میدهند . این تست ها را کنکورهای سراسری نیز بیشتر تکرار شده اند . بهتر است روی اینگونه تست ها تمرکز بیشتری داشته باشید.

۵-در درس اختصاصی تمرین دار و مفهومی، تست زنی اهمیت بیشتری دارد. ولی در دروس عمومی، خواندن و تکرار اهمیت بیشتری نسبت به حل تست دارد.

مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی