اسلایدشو
2

SQRW برنامه اي چهار مرحله اي براي خواندن و يادداشت برداري از کتاب درسي است. هر کدام از حروف SQRW مخفف يکي از مراحل اين برنامه است. استفاده از برنامه SQRW به شما کمک خواهد کرد که آن چه را مي خوانيد بفهميد و دست نوشته اي از آن چه که يادگرفته ايد، آماده کنيد. اين نوشته ها براي زماني که در بحث کلاسي و امتحان مي خواهيد شرکت کنيد، مفيد خواهد بود. ادامه مقاله را بخوانيد تا بدانيد در هر مرحله يSQRW چه بايد بکنيد:
 

1- Survey يا مطالعه ي اجمالي :

مطالعه ي اجمالي به معني چيزي است که شما در مورد موضوع فصل کتاب مي دانيد و شما را براي يادگيري بيشتر آماده مي کند. براي مطالعه اجمالي يک فصل کتاب، سرفصل را بخوانيد و مقدمه و عناوين و خلاصه يا نتيجه گيري را هم مطالعه کنيد. همچنين به بررسي همه ي تصاوير مثل عکس ها، جدول ها، نقشه ها و نمودارها و زيرنويس هاي هر کدام بپردازيد. با مطالعه ي اجمالي يک فصل کتاب شما چيزي را که کتاب در آن فصل به آن مي پردازد، سريعاً ياد مي گيريد.

2- Qeustion يا سؤال کردن :

شما همان طور که مي خوانيد، سوالاتي در ذهن تان خواهيد داشت. سوالات هدفي براي خواندن به شما مي دهند و شما را بر روي چيزي که مي خوانيد متمرکز مي کند. با تغيير زير عنوان هاي هر فصل کتاب، سوال بسازيد. مثلاً براي "کاربرد الکتريسته" در يک فصل از کتاب در مورد چگونگي بهبود زندگي ها توسط علم، شما احتمالاً سوالاتي به اين شکل خواهيد ساخت "چند تا از کاربردهاي الکتريسته را نام ببريد؟" اگر خود زيرعنوان به صورت سؤالي است، همان را استفاده کنيد. وقتي که يک زير عنوان بيش از يک موضوع را در بر مي گيرد، براي هر موضوع يک سؤال بسازيد. براي مقدمه، خلاصه و نتيجه گيري فصل، سؤال نسازيد.

3- Read ، خواندن :

مطالبي را که در ادامه ي هر زيرعنوان آمده است، بخوانيد تا جواب سوالاتي که ساخته ايد، بيابيد. وقتي اين کار را کرديد، احتمالاً مي خواهيد يک سوال را تغيير دهيد يا آن را به چندين سوال تبديل کنيد، تا جواب داده شوند. همچنان متمرکز (بر روي کار) و انعطاف پذير بمانيد تا بتوانيد تا آنجا که ممکن است اطلاعات بيشتري در مورد پاسخ هر سوال بيابيد.

4- Write ، نوشتن :

هر سوال را به همراه جوابش در دفتر خود بنويسيد. هر پاسخ را دوباره بخوانيد تا مطمئن شويد که هر پاسخ روشن است و همه ي اطلاعات مهم براي پاسخ به سؤال را در بر مي گيرد.
وقتي شما استفاده از برنامه ي SQRW را تمرين مي کنيد، خواهيد فهميد که بيشتر ياد مي گيريد و يادداشت هاي بهتري براي آمادگي جهت شرکت در کلاس و امتحان خواهيد داشت.

يک تذکر :

وقتي مطالعه اجمالي فصل را کامل کرديد ، مراحل سوال ، خواندن و نوشتن را براي زيرعنوان اول کامل کنيد. سپس مراحل سوال ، خواندن و نوشتن را براي زيرعنوان دوم کامل کنيد و همين طور براي ديگر زيرعنوان هاي باقي مانده از فصل ادامه دهيد.

منبع انگليسي مقاله : How-to-stuidy.com

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09128375747

مشاوره نحصیلی رایگان,کنکور,مهندس مسعودی٬ استاد٬انتشارات گیلنا٬کنکور٬ کنکور آسان است٬ کنکور اسان٬ کنکور اسان است٬ کنکور برتر٬ کنکور نیوز٬ کنکورآسان,درس خواندن آسان است,مشاوره کنکور,مقالات کنکور,مقالات کنکوری,آزمون برتر

سلام آقای مهندس. خسته نباشید. من چه جوری میتونم با آقای شاهین حسینی مشاوره داشته باشم؟؟؟؟

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی