صفر تا صد تکنیک و روش های تست زنی کنکور قسمت (۶)

اسلایدشو

صفر تا صد تکنیک و روش های تست زنی کنکور قسمت (۶)

روش جایگزینی :

این روش یکی ازمرسوم ترین روش ها از تست زنی به روش مهندسی معکوس میباشد و در بین داوطلبان طرفداران زیادی دارد و بیشتر مناسب برای دروسی است که نیاز به حساب و کتاب دارند مانند ریاضیات .

گزینه ها را در سوال جگذاری میکنید . اگر نتیجه مثبت بود که جواب تست همان است و اگر منفی بود آن گزینه حذف خواهد شد .

منطق بیشتر داوطلبانی که از روش جایگزینی گزینه ها در صورت مسئله استفاده میکننداین است که این سوال قبلا حل شده است و جوابش حتما یکی از این گزینه ها است.

روش استنتاج فازی :

در این روش هیچ گزینه ای از میان ۴ گزینه حذف نخواهد شد و در واقع میان گزینه ها به طور نسبی دارای اهمیت خواهند شد .

مبنای اهمیت سوال ها عددی بین ۰ تا ۱ قرار میگیرد . به این صورت که گزینه ۱ به نظر شما بیشتر درست است .

گزینه ۲ نیز تا حدودی میتواند درست باشد . گزینه ۳ هم کمی درست است و گزینه ۴ به نظر بعید می آید که درست باشد . با توجه به این موارد امتیازاتی به سوالات میدهید و با اهمیت ترین را انتخاب میکنید.

روش جایگزینی و سنجش شباهت :

این روش در مواقعی کاربرد خواهد داشت که سوالی نا آشنا در مقابل شما قرار خواهد گرفت .
گزینه ها را بررسی میکنید و شباهت میان گزینه ها را بدست می آورید . گزینه هایی که از نظر مفهوم به یکدیگر شبیه خواهند بود به احتمال زیاد گزینه درست نخواهند بود زیرا هر سوال یک جواب خواهد داشت .

روش رد گزینه :

تست زنی به روش رد گزینه البته با معلومات و مطالعه خوب ؛ یکی از تکنیک های اصلی و در واقع مخصوص حرفه ای هاست . شما می توانید با درس خواندن و تست زنی هدفمند ؛ در عرض چند ماه تمرین و تکرار به این سطح از مهارت برسید.

تست زنی به روش رد گزینه حتما باید بعد از معلومات کافی باشد لذا هیچ وقت بدون داشتن مطالعه ای مفید و با کیفیت حتی در آسانترین مباحث ؛ اقدام به استفاده از این تکنیک نکنید .

اما قانون احتمال و آمار در رد گزینه ها و رسیدن به جواب درست چگونه است؟

همانطور که می دانید در آزمون های استاندارد و نیز کنکور سراسری به ازای هر پاسخ اشتباه ؛یک سوم نمره منفی می گیرید . اگر تستی را پاسخ ندهید ؛ نمره منفی نمی گیرید.

حال قانون احتمال برای داوطلبی که بخواهد به تستی به صورت شانسی پاسخ دهد اینگونه است که احتمال پاسخ صحیح ۲۵% یعنی یک چهارم است. این عدد در احتمال و ریاضیات بسیار ناچیز و ضعیف است لذا نباید هیچگاه تستی را بدون معلومات کافی و شانسی بزنید.

اما اگر در تستی با وجود داشتن معلومات بتوانید یک گزینه را حذف کنید احتمال پاسخ درست شما یک سوم است که درصد ناچیزی است لذا اصلا به ریسکش نمی ارزد.


مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی