معرفی رشته مهندسی پلیمر و رنگ

اخبار

مهندسی پلیمر و رنگ

تعریف

رشته مهندسی پلیمر شناخت، طراحی، فرمولاسین، آنالیز و بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی سه ماده عمده میباشد که این مواد عبارتند از: لاستیک، پلاستیک و کامپوزیت. یعنی ما در رشته مهندسی پلیمر هر آنچه که به این مواد بر می­گردد را مطالعه و بررسی می­کنیم.

توانایی

یک دانشجوی مهندسی پلیمر لازم است که شیمی را بداند تا بتواند پلیمر را بفهمد. همچنین این رشته نیاز به ریاضیات قوی مانند سایر رشته­های مهندسی دارد و بالاخره باید دانشجوی این رشته به زبان انگلیسی مسلط بوده و طریقه کار با کامپیوتر را بلد باشد.

دروس تخصصی :

مهندسی پلیمر و رنگ
مهندسی پلیمر و رنگ

گرایش­های (کارشناسی):

صنایع پلیمر: هدف تربیت مهندسان پلیمر متخصص در زمینه­های فرآیند تولید پلیمر­های صنعتی از قبیل پلاستیک­ها، الیاف مصنوعی، چسب­ها، رزین­ها، مواد اسفنجی به صورت خام و کاربرد آنها در صنایع پلیمر و تولید محصولات نهایی است. پلیمرها کاربرد وسیعی در صنایع ایران دارند و فارغ­التحصیلان این دوره توانایی­های کافی در زمینه ­های بهره برداری در صنایع تولید و تبدیل پلیمر، ایجاد و برنامه­ریزی واحدهای تولیدی تبدیل پلیمر خام به مواد مصرفی و اشتغال در مجتمع­های بزرگ تولید پلیمر خواهند داشت.

تکنولوژی و علوم رنگ: هدف تربیت کارشناسانی است که بتوانند امور فنی و تولیدی کارخانه­های سازنده مواد رنگزا یا مراکزی که به نحوی استفاده کننده از این مواد رنگزا و رنگ هستند را اداره کنند. در کل دروس این گرایش به دو بخش تقسیم می­شود. یک بخش در مورد سنتز مواد رنگ­زا ( که کاربرد آن در صنعت نساجی، چاپ و چرم سازی است) و بخش دوم پوشش­دهی است ( که روی سطوح فلزی یا غیر فلزی مانند پلیمرها، چوب یا بتن استفاده می­گردد.)

مقاطع بالاتر:

مهندسی پلیمر در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش­های « صنایع رنگ »، « فرایند پلیمریزاسیون »، « نانو پلیمر » و «علوم و فناوری چاپ» می­باشد.

در مقطع دکتری نیز قابل تحصیل است.

موقعیت شغلی

گمنامی رشته مهندسی پلیمر یکی از مشکلاتی است که بیشتر دانشجویان و فارغ­التحصیلان این رشته از آن سخن می­گویند. آنها معتقدند که بیشتر مدیران صنایع و شرکت­های دولتی و خصوصی از کارآیی مهندسان پلیمر اطلاعی ندارند. و با این وجود، بازار کار فارغ ­التحصیلان این رشته تنها شامل کارخانجات ساخت رنگ نمی­شود. امروزه صنعت پوشش دهی، حضوری فعال دارد. مثلا در یک اتاق هزاران قطعه است که اکثر آنها پوشش دهی شده­اند.

 

برای موفقیت در کنکور با تدریس حرفه ای اساتید برتر کشور و کنکور آسان است

همراه باشید

استاد احمدی ، مهندس امیر مسعودی ، مهندس عارف ربیعیان ، دکتر مهدی شیخی

جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی درسی در تعطیلات نوروز با شماره های

۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱

۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲

تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول ) یکی از سوالاتی که ذهن اکثر داوطلبان کنکور را درگیر کرده است، این است که چطور برای کنکور درس بخوانند تا بهترین نتیجه را بگیرند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بعد از یک برنامه منظم …

تماس تلفنی