چه رفتاری بعد از کنکور داشته باشیم؟

اخبار

صحبت کوتاه کنکور نیوز با کنکوریهای ۹۸

اول از همه یک خسته نباشید باید گفت به همه ی کنکوریهای ۹۸ عزیز، باز هم یک کنکور دیگه به پایان رسید. مسلما و طبق معمول هر سال تعداد زیادی از بچه ها از علمکرد خودشون ناراضی اند و تعداد اندکی هم شاید راضی . اما به هر حال همه چیز چه خوب چه بد تموم شد.

اول از همه سعی کنید چند روزی به خودتون استراحت بدین. یه مسافرت چند روزه میتونه شما رو از تا حدی از این مشغله ها دور کنه. کار هایی که دوست دارید انجام بدید به گردش و تفریح برید تا خستگیتون در بره.

اما بعد از چند روز استراحت وقت شروع انتخاب رشته و تحقیق و بررسی رشته هاست.

استعداد و علایق خودتون رو بشناسید. این جمله رو شاید بارها و بارها از زبان خیلی ها شنیدید ولی واقعا چند لحظه بهش فکر کنید.

مثلا اگه دانش اموز رشته ی تجربی هستید ببینید میتونید در محیط بیمارستان کار کنید؟ میتونید قدرت تصمیم گیری و اعتماد به نفس بالایی در مواجهه با انواع بیماران مختلف داشته باشید ؟ مثلا بعضی ها روحیه ی تحقیق و پژوهش دارن و میخوان در رشته های علوم پایه مثل زیست شناسی و … تحصیل کنند یا بعضی دیگر دوست دارند بعد از فارغ التحصیلی فورا وارد بازار کار بشن …

تمام اینها به خودتون بستگی داره و اینکه چه اهداف و تصمیماتی برای آیندتون میگیرید.

اما به دو نکته توجه داشته باشید:

اول اینکه با مشورت، فکر و علاقه وارد رشته ای که میخواید بشید. ببینید وظایف اون رشته چیه؟ چقدر جامعه به اون نیاز داره؟ چه درس هایی رو باید بخونید و اینکه اصلا به اون درسها علاقه دارید یا نه؟ بعضا دیده شده که دانش اموز به صرف اسم یک رشته ی خاص وارد اون میشه ولی اصلا به درس هایی که در اون رشته ارائه میشه علاقه ای نداره.

دوم اینکه با خودتون اتمام حجت کنید. یعنی وقتی که رشته ای رو در فرم انتخاب رشته تکمیل میکنید و احتمال میدید در اون قبول بشید باید تمام خوبی و بدی یک رشته رو به جون بخرید. چون احتمال برگشت و انصراف از رشته و دوباره کنکور دادن هم سخت و هم تقریبا غیر ممکنه. پس با اعتماد به نفس جلو برید و همیشه بدونید که هر رشته و هر دانشگاهی رو انتخاب کنید و پذیرفته بشید باید جزو بهترین ها در کشور و یا حتی در دنیا باشید.

یک نکته ی دیگه هم اینکه به حرف های دوستان ، آشنایان و اطرافیان که بعضا از رشته یا از دانشگاهی که انتخاب میکنید، ایراد می گیرند توجه نکنید.

شما با آگاهی و علاقه و هوش و استعداد خودتون انتخاب رشته کردید پس نباید حرف های کسانیکه در این زمینه اطلاعات کمی دارند و مدام در حال ایراد گرفتن هستند توجه کنید.

و اما نکته ی اخر اینکه حتما از مشاورین سایت در این زمینه استفاده کنید که ناب ترین و بهترین اطلاعات ممکن درباره ی نحوه ی انتخاب رشته و معرفی رشته ها بهتون ارائه میدن. چون در این سایت درباره ی هر رشته ای که بخواید دربارش بدونید به دانشجوی همان رشته ارجاع داده میشید و بطور مستقیم باهاش ارتباط برقرار میکنید.

 

مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی