توصیه‌های مهم به کنکوری‌ها، در شب کنکور و سر جلسه ( بخش دوم )

اسلایدشو

توصیه‌های مهم به کنکوری‌ها، در شب کنکور و سر جلسه ( بخش دوم )

صبح روز کنکور

صبحانه فراموش نشود

حتما روز کنکور صبحانه کامل مصرف کنید.. بهترین صبحانه برای روز کنکور عسل، کنجد، پنیر و خرما است.

لباس راحت بپوشید

حتما می‌دانید که در جلسه کنکور همه داوطلبان همجنس شما هستند و محل برگزاری کنکور برای خانم‌ها و آقایان جداست؛ پس شما با جنس مخالف روبه‌رو نخواهید شد. خودتان را اصلا درگیر مدل لباس و کفش و … نکنید. یک لباس راحت و نسبتا گشاد و خنک بپوشید. تا جایی که ممکن است از لنز استفاده نکنید و آرایش زیاد نکنید. این نکات برای این است که بتوانید حدود ۲ ساعت به راحتی روی صندلی بنشینید و بدون خستگی به سوالات پاسخ دهید.

زودتر از خانه حرکت کنید

آدرس حوزه را حتما از شب قبل چک کرده‌اید و زمان رسیدن را تخمین زده‌اید! با این حال بازهم ترافیک را در نظر گرفته و کمی زودتر حرکت کنید و سعی کنید حتما قبل از ۷:۳۰ در حوزه حضور داشته باشید.

استرس دقایق ابتدایی آزمون

طبیعی است که در دقایق ابتدای کنکور، تقریبا همه داوطلبان اوج استرس را تجربه کنند. برای بهتر کنار آمدن با استرس دقایق ابتدایی آزمون، زمان مناسبی برای ورود به جلسه انتخاب کنید. نه آن قدر زود که حوصله‌تان سر برود و از نشستن روی صندلی بدون این که هیچ اتفاق خاصی در جریان باشد خسته شوید، نه آن قدر دیر که تا بخواهید به فضای جلسه عادت کنید آزمون شروع شده باشد. ساده‌تر بگویم؛ نه اولین نفر باشید نه آخرین نفر!

اگر احیانا چپ دست هستید، ولی برای شما صندلی مخصوص در نظر نگرفته‌اند با مسئول حوزه در میان بگذارید تا جایتان را عوض کنند. تمام موارد به ظاهر ساده را رعایت کنید چرا که همین مسائل ساده هم در روز کنکور می‌تواند شما را به لحاظ ذهنی دچار چالش کند.

روی ترتیب زدن دروس خود هم فکر کنید. می‌توانید به جای زدن دروس عمومی به ترتیب دفترچه، از درسی شروع کنید که با آن راحت‌تر هستید و نقطه قوت شما به حساب می‌آید. با این کار، در دقایق ابتدایی آزمون، راحت‌تر به سوالات جواب می‌دهید و کم‌کم اعتماد به نفس پیدا کرده و ادامه سیر را روان‌تر می‌روید.

پاکت سوالات را آهسته باز کنید

دفترچه سوالات کنکور داخل پاکت پلاستیکی مخصوصی کنار صندلیتان گذاشته می‌شود. این پاکت، محل خاصی برای پاره کردن و بیرون آوردن دفترچه دارد. پلاستیک را با آرامش و از محل مخصوص پاره کنید. با عجله پاره کردن پلاستیک از محل نادرست ممکن است پاسخ‌برگ و دفترچه سوالات شما را هم پاره کند!


مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی