گرایش های رشته مهندسی سیستم های انرژی در کنکور قسمت (۲)

اسلایدشو

گرایش های رشته مهندسی سیستم های انرژی در کنکور قسمت (۲)

گرایش‌های رشته

گرایش تکنولوژی

مهندس این گرایش به عنوان طراح شناخته می شود. مثلاً در جایی بخواهند پالایشگاهی تاسیس کنند، مهندس باید فرآیند ها را طراحی کند،با توجه به فرآیند ها اجزا و ادوات خریداری ونصب شود و بر این روند نظارت کند. به همیتن جهت اینکه چه بویلری ، جه توربینی ، چه کمپرسوری و .. با توجه به نوع کاربردو فرآیند خریداری شود به عهده مهندس تکنولوژی است.
بطورکلی کار این مهندس در کارخانه ها و پالایشگاه ها و کارخانجاتو واحد های صنعتی و … است.
دروس این گرایش درس هایی مثل طراحی مبدل ها ، طراحی دیگ های بخار، طراحی کلی نیروگاه ها ، طراحی کوره ها و طراحی و توسعه توربین های گازی و مهندسی فرآیند و تحلیل سیستم های انرژی و .. …..

گرایش سیستم ها

در حالتی که سیستم ، پالایشگاه ، کارخانه وجود داشته باشد، مهندس سیستم ها بکارگیری و پیاده کردن سیستم بهینه با وضعیت موجود را به عهده دارد. یعنی اینکه اپراتور است نه طراح. بیشتر مسائل مدیریت انرژی مطرح است.اینکه چگونه با مسائل فنی و با مدل سازی ریاضی ،سیستم بهینه را اداره کند و بوجود آورد. بهینه کردن سیستم های انرژی از دیدگاه انرژی را عهده دار است.
دروس این رشته برنامه ریزی ریاضی ، مدل سازی سیستم ها و …هستش.
گرایش انرژی های تجدیدپذیر : انرژی های نو مثل باد و خورشید و آب … مورد بحث هستش.

پیشینه

طرح ایجاد دانشکده مهندسی انرژی ، با هدف کلی نهادینه کردن و سازماندهی موثر فعالیتهای دانشگاه صنعتی شریف در زمینه های مهندسی سیستمهای انرژی و مهندسی هسته ای ، در مهر۱۳۸۳ ازطرف تعدادی از اعضای هیات علمی گروههای مهندسی سیستمهای انرژی و مهندسی هسته ای دانشگاه پیشنهاد شد و پس از تصویب در شورای تحصیلات تکمیلی و شورای دانشگاه ( آبان۱۳۸۳) ، در تاریخ ۱۳۸۴/۱۰/۵ در شورای گسترش آموزش عالی مورد تصویب قطعی قرار گرفت . تشکیلات دانشکده نیز درتاریخ ۱۳۸۴/۱۱/۲۵ در هیات امنای دانشگاه تصویب و در تاریخ ۳/۱۳/ ۱۳۸۵ ابلاغ شده است .
ساختمان دانشکده براساس تفاهم نامه امضا شده بین دانشگاه و سازمان انرژی اتمی ایران در سال ۱۳۸۲ ، توسط سازمان مزبور در قطعه زمینی به مساحت تقریبی ۵۰۰۰ متر مربع در شمال دانشگاه احداث شده است.عملیات ساختمانی در آذر ماه ۱۳۸۵ آغاز شد و در اسفند ماه ۱۳۸۷ به پایان رسید . بهره برداری از ساختمان دانشکده از ابتدای سال ۱۳۸۸ شروع شده است .


مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی