اسلایدشو

خوب همون طور که قبلا گفتیم مهم ترین چیزی که بهتون انگیزه کافی برای درس خوندن توی هر شرایطی رو میده رسیدن به هدفتون هست.یعنی چیزی که برای رسیدن بهش حاضرین هر کاری بکنین.این که یه هدف مشحص داشته باشین و برای رسیدن بهش تو مسیر قرار یگیرین بهترین اتفاق ممکنه.
ولی گاهی این مسئله میشه دغدغه اصلی و جوری ذهنتون رو در گیر میکنه که از هدف اصلی دور میشین.
الان و تو شرابط فعلی شما نمیتونین پیش بینی کنین تا چند ماه دیگه که کنکور میدین و نتایج میاد چه اتفاقی قراره بیفته.یعنی هیچ کس نمیتونه آینده دور رو پیش بینی کنه.
ولی میشه آینده نزدیک رو یه جورایی پیش بینی کرد.چجوری؟؟
راهش اینه که به جای اینکه فقط به فکر کنکور چند ماه بعد باشیم بیایم و هدف بزرگمون رو به هدف های کوچیک تر تقسیم کنیم.
حالا این هدف های کوچیک میتونه چی باشه؟؟
یکمی که دقت کنین متوجه میشین شما هر ۲ هقته یه بار دارین با یه چیزی مشابه کنکور دست و پنجه نرم میکنین و اون چیزی نیس جز آزمون های آزمایشی
پس هدف بزرگمون که کنکور هست و شامل مباحث کل درس های دوم و سوم و پیش هست رو تقسیم میکنیم به تعداد آزمون های آزمایشی که تا کنکور قراره شرکت کنیم.
خوب حالا کار خیلی راحت تر شد.چون خیلی خوب میشه برای دو هفته و رسیدن به یه هدف کوچیک برنامه ریزی کرد. یا به بیان دیگه با به برنامه منظم میشه نتیجه رو تا ۲ هفته دیگه پیش بینی کرد.
با این کار حالا کل مباحث دروس کنکور هم تقسیم میشه بین کل آزمون ها.

خوب کار خیلی راحت تر شد.فقط باید هر ۲ هفته برنامه ریزی منظم داشته باشین و سعی کنین تو آزمون آخر ۲ هفته بهترین عملکرد رو داشته باشین و به هدف کوچیکتون که پیشرفت از هر آزمون تا آزمون بعدی هست ذست بیابین.
یه ضرب المثلی هست که میگه ذره ذره جمع گردد وانگهی دریا شود.رسیدن به هدف های کوچیک توی هر آزمون و موفقیت توی اونها جمع میشه و اینجوری رسیدن به هدف بزرگ توی آزمون کنکور هم آسون میشه.
حالا خود این هدف کوچیک هم میتونه باز کوچیک تر بشه که میشه برنامه ریزی روزانه و اجرای کامل برنامه ی هر روز.
پس اگه هر روز برنامه درسیتون رو کامل اجرا کردین به هدف کوچیک دست پیدا میکنین و آخر ۲ هفته به یه هدف بزرگتر و بعد چند ماه تو آزمون کنکور به هدف اصلیتون میرسین.
پس اگه تا امروز نگران فردا بودی و این نگرانی ذهنتو مشغول کرده بود و نمیدونسی آخرش چی میشه همین الان برنامه ی فرداتو بریز و با قدرت هر روز رو پیش برو و مطمئن باش وانگهی دریا شوی.
البته باید اینو بگم که هیچ کس نمیتونه بدون تلاش به موفقیت برسه و اگرم برسه نمیتونه این موفق شدن تداوم داشته باشه.پس هدف های کوچیک و بزرگتون رو با جون و دل انتخاب کنین و بهترین عملکرد خودتون رو برای رسیدن بهش داشته باشین.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی