چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

مقالات

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟

یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند.

اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید

به درصد های بالا در این درس فکر کنید و با ادامه این مقاله با مهندس امیر مسعودی از کنکور آسان است همراه ما باشید.

مفهومی بخوانید

فیزیک درسی است که هم استدلالی به شمار میرود و هم محاسباتی. برای موفقیت در مطالعه و همچنین در تست زنی و کسب درصد بالا در این درس در وهله اول باید مفاهیم موجود را بسیار عمیق ابتدا در کلاس فرا بگیرید و از هرگونه حفظ کردن بیجا خودداری کنید.

مفهومی خواندن فیزیک نیز مانند:

هر درسی بیشتر کاربرد دارد تا حفظ کردن یک سری فرمول اضافی !

دست به قلم شوید

هر درس محاسباتی نیاز به دست به قلم شدن دارد. از حل تست نترسید و تا جایی که امکان دارد مثال ها و تمرین ها و تست های متنوع را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. هر چه بیشتر با انواع تست هایی که در درس فیزیک میتواند مطرح شود بیشتر آشنا شوید شانس افزایش درصد را نیز افزایش خواهید داد.

بعضی از بخش های فیزیک معمولا در قالبی معین طرح خواهند شد و با حل چند نمونه سوال از آن بخش ها به طور نسبی میتوان با سوالات مطرح شده در آن موضوع آشنا شد و روش حل را به کار گرفت، پس از حل سوال ها نترسید و دست به قلم شوید.

خلاصه برداری و فرمول نویسی

خلاصه برداری در هر درسی اهمیتی فراوان دارد و این موضوع در درس هایی مانند فیزیک که پر از فرمول ها و نکته هایی مختلف است کاربرد ویژه تری پیدا خواهد کرد. از یادداشت برداری و خلاصه برداری در این درس غافل نشوید و نکات کلیدی و فرمول های هر بخش را در کاغذ های یادداشت خود وارد کنید.

مورد بعدی نوشتن فرمول ها در حل مسائل است. حتما در حل مسائل خود فرمول ها را وارد کنید.

نوشتن فرمول و تکمیل کردن راه حل مزیت هایی دارد از جمله آن که اشتباهات را کم میکند و از طرفی موجب یادآوری و نیز تثبیت فرمول ها در ذهن خواهد شد.

در کنار استفاده از فرمول گاهی کشیدن شکل مسئله و یا حتی نموداری مربوط به آن روند حل را آسان تر خواهد کرد و دست یابی به نتیجه سریع تر خواهد بود.

ماشین حساب ممنوع

یکی از دلایلی که داوطلبان در تست هایی که در منزل میزنند موفق هستند اما در جلسه کنکور آن چنان که باید توفیقی ندارند مربوط به استفاده از ماشین حساب خواهد بود.

در حل تست های تمرینی خود به هیچ عنوان از ماشین حساب استفاده نکنید تا ذهن شما به محاسبات عادت کند.

انجام محاسبات بدون استفاده از ماشین حساب توانایی ذهنی شما برای انجام سریع و با دقت محاسبات را تقویت میکند. متاسفانه زمانیکه شما در منزل از ماشین حساب استفاده میکنید در واقع اشتباهات محاسباتی را کم میکنید و به طور معمول اگر راه حل را درست رفته باشید به جواب خواهید رسید

اما در جلسه کنکور با توجه به ممنوعت استفاده از ماشین حساب داوطلبان دچار اشتباهات محاسباتی خواهند شد و علاوه بر اتلاف وقت و نیز وارد شدن استرس درصد مطلوب را نیز بدست نخواهند آورد.

پس سعی کنید در تست های آزمایشی از ماشین حساب استفاده نکنید.

اهمیت کتاب درسی و دی وی دی های کمک آموزشی

کتاب درسی خود را جدی بگیرید و حتما آن را مطالعه کنید. اشکال ، نمودار ها و جداول کتاب خود را به دقت تحلیل کنید و مفاهیم را از آنها استخراج کنید. در کنار کتاب درسی از دی وی دی های کمک آموزشی و جزوه های تخصصی و حرفه ای فیزیک امیر مسعودی و موسسه کنکور آسان است استفاده کنید و حتما کتاب های درسی را مطالعه کنید و اقدام به حل تمام مثال ها ، پرسش ها ، تمرین ها و در کل هر چه در کتاب آمده است کنید.

به طور کلی با انجام موارد بالا میتوان در درس فیزیک به درصد های خوب و حتی ۱۰۰ رسید.

به گفته کسانی که این درس را در کنکور به طور کامل پاسخ داده اند یعنی همان درصد ۱۰۰ حل تست در حجم زیاد و اختصاص زمان مطالعه کافی با توجه به برنامه ریزی درسی مشاورتان میتواند شما را در درس فیزیک قوی کند.

جهت پیشرفت در سرعت و دقت تست زنی می توانید از لوح های فشرده تست زنی مباحث فیزیک مسعودی استفاده کنید.

در کلاس از صحبت ها و نکات دبیر خود یادداشت برداری کنید و مفاهیم را استخراج کنید.

در منزل نیز به حل تست های متنوع بپردازید و از هر موضوعی سعی کنید تیپ های مختلف حل کنید.

هر چه تست بیشتری حل کنید روش کار بیشتر و بهتر دستتان خواهد آمد و در جلسه کنکور به مشکلی برنمیخورید.

فیزیک درسی نیست که فقط حفظ شود. قسمت های حفظ کردنی کاملا مشخص هستند پس در بقیه قسمت ها نیاز به محاسبه و تمرین و تکرار زیاد موجود است تا بتوان نتیجه مورد نظر را کسب کرد.

باز هم میگوییم که ماشین حساب را از همین الان کنار بگذارید و اجازه دهید که قسمت محاسبات ذهن شما تقویت شود تا از اشتباهات کنکور نیز در امان بمانید.

دوستدار شما مهندس امیر مسعودی

موسسه کنکور آسان است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول ) یکی از سوالاتی که ذهن اکثر داوطلبان کنکور را درگیر کرده است، این است که چطور برای کنکور درس بخوانند تا بهترین نتیجه را بگیرند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بعد از یک برنامه منظم …

تماس تلفنی