اسلایدشو

جزوه نویسی با دست خط خود دانش آموز همیشه مورد نوصیه بوده و این هم یکی از دلایل آن هم همین یادگیری بهتر می باشد

محققان دانشگاه پرینستون در آمریکا می گویند اگر می خواهید مطالبی را به یاد آورید بهترین روش برداشتن خودکار و کاغذ و نوشتن آن مطالب بر روی کاغذ است.

در این مطالعه روانشناسان به بررسی یادآوری مطالب توسط دانشجویان پس از ارائه یک سخنرانی پرداختند.

محققان متوجه شدند: دانشجویانی که در حین ارائه سخنرانی از آن یادداشت برمی داشتند مطالب را بهتر درک کرده بودند و آنها را بهتر به یاد می آوردند.

پام مولر که ریاست این مطالعه را در دانشگاه پرینستون بر عهده داشت گفت: دانشجویانی که از سخنرانی یادداشت بر می داشتند گذشته از اینکه به یادداشت خود نگاه می کردند یا نمی کردند اما باز هم می توانستند مطالب آن را به یاد آورند.

وی افزود: با این حال نتایج ما نشان می دهد دانشجویانی که برای یادداشت برداشتن از لپ تاپ استفاده کرده بودند به خوبی آنهایی که یادداشت خود را بر خودکار و کاغذ نوشته بودند نمی توانستند مطالب را به یاد آورند.

 

 با وجود این‌که تعداد کلمات نوشته شده 100 تا 150کلمه کمتر از کلمات تایپ شده بود دانش آموزانی که از مطالب یادداشت برداشتند و قبل از امتحان قادر به تکرار مطالب بودند نسبت به کسانی که مطالب را تایپ کرده بودند در به یاد آوری موفق تر بودند.

این افراد توانسته بودند با تعداد کلمات کمتر، مفهوم واضح تری از موضوع را بیان کنند.

این مطالعه که در مجله Psychological Science منتشر شده است نشان می دهد که عمکلرد کاربران رایانه در مورد سوالات مفهومی به مراتب بدتر بود.

مشاوره نحصیلی رایگان,کنکور,مهندس مسعودی٬ استاد٬انتشارات گیلنا٬کنکور٬ کنکور آسان است٬ کنکور اسان٬ کنکور اسان است٬ کنکور برتر٬ کنکور نیوز٬ کنکورآسان,درس خواندن آسان است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی