نحوه مطالعه دین و زندگی برای کنکور

دین و زندگی
اسلایدشو

دین و زندگی سومین درسی است که در دفترچه عمومی‌ها باید به آن پاسخ دهید و همانند دیگر درس‌های عمومی دارای ۲۵ تست می‌باشد. ضریب دین و زندگی در کنکور سراسری ۳ است.

 

دین و زندگی

 

درس دینی و زندگی در کنکورهای اخیر به سمت تست‌های مفهومی‌تر رفته و دیگر از تست‌های حفظی خبری نیست.
بیشتر تست‌های طرح‌شده در کنکورهای اخیر درس دین و زندگی، مفهومی و ترکیبی از کل مباحث دین و زندگی است یعنی همان سه کتاب دبیرستان.

با نگاهی به کنکور سال ۸۸ تا الآن طراحان گرامی، تست‌های دین و زندگی را مفهومی و با درجه سختی بالاتری طرح کردند لذا برای کسب درصد بالا در این درس و در کنکور شما باید هم سو بادید طراح تست‌های دین و زندگی، مطالعه داشته باشید و شیوه مطالعه دین و زندگی را تغییر و حرفه‌ای این درس را بخوانید.

اگر نگاهی به تست‌های دین و زندگی کنکور های اخیر بیندازید می‌بینید که تقریباً ۷۰ درصد تست‌ها از مبحث آیات و روایات طرح‌شده‌اند که باید توجه و دقت بیشتری در مطالعه این مبحث داشته باشید.

طراح در تست‌های مبحث آیات معمولاً ابتدا یا انتهای آیه را برمی‌دارد که داوطلب باید برای پاسخگویی به این تست ها، کل آیه را بیاد آورد و متنی که مربوط به آیه مورد تست است نیز بداند.

سخت‌ترین تیپ تست از آیات می‌تواند طرح تستی از ۳ کتاب دین و زندگی باشد که هر گزینه از یک کتاب آمده و متفاوت است.

به این سبک طرح تست، تست‌های مفهومی گویند که در ادامه راهکارهایی را برای حل این تست‌ها آورده‌ایم:

۱- دست‌به‌قلم شوید و آیاتی که با هر پاراگرافی مرتبط هستند را در برگه‌هایی کوچک یادداشت کنید و کنار پاراگراف مربوطه بچسبانید تا برای مطالعه ترکیبی بخوانید و به مبحث تسلط یابید.
سپس آیات و پاراگراف‌های مربوط به هم را در یک برگه بزرگ بنویسید و در ااق مطالعه و یا کلاسور مرور بگذارید و همیشه از آن‌ها مرور داشته باشید.

۲- برخی منابع موجود در بازار نیز هستند که فقط مبحث آیات و روایات را کارکرده‌اند که کمک خوبی برای تست‌زنی بالای این مباحث می‌کنند.

۳- اصلاً توصیه نمی‌شود برای دین و زندگی تست تألیفی یا آموزشی کار شود و یا حتی مطالبی اضافه‌تر از کتاب درسی خوانده شود. کار با تست‌های سراسری داخل و خارج کشور کفایت می‌کند و از طرفی شمارا بادید و علاقه طراح به انواع تیپ تست‌ها بیشتر آشنا می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی