اسلایدشو

شروع برای کنکور ۹۸ ، محکم و مقتدرانه.

شاید الان که این متن رو میخونی تو دورترین نقطه مرزی ایران باشی یا شاید شمال شهر تهران! فرقی نمیکنه کی هستی و کجا هستی، کنکور معیار سنجش تو برای ورود به دانشگاه و رقم خوردن آینده تحصیلی تو هست. از الان باید دنبال راهکارهایی باشی که به بهترین نحو برای این آزمون بزرگ زندگیت آماده شی.

من می خوام در این مقاله یاد بگیری که چطور یک شروع طوفانی داشته باشی و از شکست هیچ ترسی نداشته باشی، دنبال این نیستم که از بَدیهیات بهت بگم، روش‌های درس خوندن و تست زنی و… رو با یه سرچ کوچیک همه جا حتی تو همین سایت محصل ایرانی میتونی پیدا کنی. من میخوام کمکت کنم که تا آخر این مسیر بدون ذره‌ای وقفه برای رسیدن به آرزوهات بجنگی. پس اگر برای اهدافت ارزش قائل هستی تا آخر این مقاله همراه من باش.

از همون اول جدی باش

یک سال وقت داری که نشون بدی چند مرده حلاجی، این حرف‌ها که اگر از اول زیاد تلاش کنی خسته میشی رو بنداز دور! اگر میخوای موفق بشی باید از اول جدی شروع کنی، محکم و مقتدارنه.

اول و آخر سال نداره، هر بازه زمانی از سال کنکور اهمیت خودش رو داره و نباید زمانی رو به سادگی از دست بدی، حواست باشه رقبای زیادی داری بنابراین خودت رو از چرخه رقابت خارج نکن.

سعی کن امسال که مهم ترین سال زندگی تو تا به این لحظه هست زیاد درگیر آزمون و خطا نشی و از نظرات کسایی که از تو تجربه بیشتری دارن استفاده کنی تا بهترین مسیر رو پیش روی خودت قرار بدی.

خوشبختانه یا متاسفانه سیاهی لشکرهای کنکوری زیاد هستن، کسایی که وسط راه جا میزنن و ادامه نمیدن، کسایی که با یکی دو دفعه تلاش کردن و نتیجه نگرفتن ناامید میشن. پس اگر تو جزو نفراتی باشی که تو مسیرت تداوم داشته باشی و با تمام وجود تلاش کنی اطمینان میدم در آینده خیلی نزدیک رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور نشستی.

 

احتمالا وقتی که درس خوندن رو برای کنکور شروع کنی میبینی همه چیز طبق برنامه پیش نمیره…

خیلی ها اینجور مواقع ناامید میشن و آرزوهاشون رو رها میکنن

اما دوست دارم تو یکی از اون‌ها نباشی.

این دنیا پر از آدم هایی هست که روزی آرزوهای بزرگی داشتن اما یک جایی کم آوردن یا شایدم زمین خوردن اما دیگه پا نشدن...

گاهی وقت‌ها باید “کر” باشی

یک چیزی که خیلی دلم می خواست بهت بگم اینکه احتمال داره در مسیرت از طرف اطرافیان یا نزدیکانت دلسرد بشی.

بهت بگن که نمیشه یا نمیتونی

اینجور مواقع “کر” باش تا موفق بشی

اما اگر به حرف هاشون گوش بدهی چه اتفاقی میفته؟

آینده‌ات دقیقا مشابه اون‌ها میشه، یک نگاه به چشماشون کن و از خودت بپرس آیا این آینده‌ای هست که همیشه آرزوش رو داشتم؟

پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی شریف و حقوق علامه و باقی رشته‌ها و دانشگاه‌های تاپ سهم کسایی شده که بارها شکست خوردن اما تسلیم نشدن

برات آرزو میکنم که بتونی برای آرزوهای بزرگ بجنگی چون اگر وقتی که نخوای برای رسیدن به آرزوهای بزرگ بجنگی مجبور میشی اون‌ها رو با آرزوهای کوچک و ناچیز جایگزین کنی.

 

هنری که باید یاد بگیری

کنکور میدون جنگه و جنگیدن هنر میخواد!

هنر یک کنکوری موفق اینه که:

روش مطالعه صحیح هر درس رو بلد باشه

بتونه برای خودش یک برنامه ریزی منسجم روزانه و هفتگی تهیه کنه

با انواع روش‌های تست زنی و حل سوال آشنا باشه

انضباط شخصی و مدیریت زمان رو خوب بلد باشه

از خودش آزمون‌های هفتگی بگیره تا خودش رو ارزیابی کنه و نقاط ضعف رو خودش مشخص کنه

ساعت مطالعه خودش رو ثبت کنه و هر روز کمی به تایم درس خوندن خودش اضافه کنه

با یه سرچ ساده میتونی در همین سایت میتونی این مهارت ها رو یاد بگیری.

 

انگیزه نیاز نیست، یالا شروع کن

مطمئناً هیچ کار دراز مدتی رو نمیشه بدون انگیزه‌ی کافی و تشدید ‌شونده انجام داد ولی یک واقعیت مهم هم این هست که حداقل برای شروع، هیچ نیازی به انگیزه نیست. میشه، علیرغم آمادگی زیاد و انگیزه کافی کار رو شروع کرد و منتظر اومدن انگیزه موند ولی در هر صورت کار رو انجام داد.

طبق قانون نیوتن دو نوع اینرسی وجود دارده: «اینرسی سکون» که در اون جسم تمایل داره به حالت سکون باقی بمونه و «اینرسی حرکت» که جسم متحرک تمایل داره به حرکتش ادامه بده و جالب اینجاست که این قانون در مورد تنبلی کاملاً صادق هست.

یعنی اگر شما تحت تأثیر اینرسی تنبلی، از انجام کار طفره برید مثل جسم ساکن، دوست دارید در همون وضع بمونید و اون رو تغییر ندید. اگر در حالت فعالیت و تلاش باشید باز هم دوست دارید ادامه بدید. نکته مهم اینجاست که کافیه ما به این واقعیت آگاهی داشته باشیم و با کمی انرژی اولیه، اینرسی خودمون رو از تنبلی و تعلل به اینرسی نظم و فعالیت تبدیل کنیم، اونوقته که تمایل عجیبی به حرکت و فعالیت و درس خوندن داریم.

خب حالا آماده هستید که این باور جدید رو برای کارهایی که دائماً به تاخیر میندازید و دلیل اون رو نداشتن انگیزه میدونید به کار ببندید؟ انگیزه نمیخواد، یالا شروع کن!

 

رسیدن به جمع دو درصدی‌ها

شاید جالب باشه که بدونی چیزی در حدود ۲ درصد کنکوری‌ها توی تاپ ترین رشته‌های دانشگاهی پذیرفته میشن، این یعنی تو این مسیر اگر برای بهترین شدن میجنگی باید مثل همون دو درصد رفتار کنی. از توصیه‌ها و تجربیات رتبه‌های برتر میتونه مسیر رو برات مشخص تر کنه

بیشتر شرکت کننده‌های کنکور سیاهی لشکر هستن ولی عده ای انگشت شماری از کنکوری‌ها هم وجود دارن که تشنه موفقیت هستن دقیقا مثل خودت، باید بدونی تو با دیگران فرق داری.

به همین خاطر هست که وظیفه سنگین تری روی دوشِت داری.

فکر میکنم دیگه میدونی باید چه کار کنی. سریع دست به کار شو.

خیلی ها منتظرت هستن…

برای مشاوره رایگان و تهیه محصولات اموزشی کنکور با شماره ۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷ تماس بگیرید.

یا در سایت moshavereonline.org ثبت نام کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی