اسلایدشو
در اين رتبه‌بندي، دانشگاه‌ها توسط 13 شاخص در قالب 5 معيار آموزش، پژوهش، استناد، وجهه بين المللي و ارتباط با صنعت مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند، و تنها تفاوت اين رتبه بندي با رتبه بندي جهاني اين پايگاه در اين است که به شاخص هاي شهرت دانشگاهي وزن کمتري اختصاص داده شده است.
مسؤول گروه رتبه بندي دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشي ISC گفت: دانشگاه صنعتي شريف مانند قبل برترين دانشگاه حاضر از ايران در اين رتبه بندي است که حايز رتبه 40 شده است و دانشگاه صنعتي اصفهان نيز ديگر دانشگاه جوان ايراني است که در سال گذشته اولين حضور خود را در اين فهرست تجربه کرده است و در سال 2015 با رشد چشمگير 29 رتبه به جايگاه 63 اين فهرست صعود کرده است .
بررسي جدول امتيازات در هر شاخص و مقايسه با ميانگين آنها در 10 دانشگاه برتر نشان مي‌دهدکه دانشگاه‌هاي ايران در بعد آموزش وضعيت قابل قبولي دارند .
همچنين امتياز کسب شده درمعيار درآمد صنعتي وضعيت دانشگاه‌هاي کشور مطلوب و حتي از ميانگين 10 دانشگاه برتر جهان نيزامتياز بالاتري را کسب کرده است.
در حوزه پژوهش و توليدات علمي نيز ايران وضعيت مناسبي نسبت به دانشگاه هاي برتر جهان و منطقه دارد؛ اما در بعد استناد که تاثير و کيفيت پژوهش را نشان مي دهد، امتياز کسب شده در مقايسه با ميانگين و نيز سه دانشگاه منطقه کمتر است.
براي داشتن مرجعيت علمي در سطح منطقه و جهان لازم است که دانشگاه‌ها توجه ويژه اي را به اين شاخص ها معطوف نمايند که لازمه آن، ورود دانشگاه هاي ما در حوزه دانش هاي نوين و به روز در سطح جهان و ارتباط و تعامل بيشتر با صنعت است.
گفتني است که استفاده مستمر از فرصت هاي مطالعاتي، برنامه هاي تحقيقاتي و صنعتي مشترک با کشورهاي مطرح جهان، دعوت از اساتيد و پژوهشگران مطرح بين‌المللي، مي‌تواند حرکت رو به رشد ايران را در اين مسير سرعت بخشد
شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889 آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است سایت رسمی انتشارات گیلنا سایت رسمی کنکو سایت رسمی کنکور اسان سایت رسمی کنکور اسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری وبسایت رسمی انتشارت گیلنا وبسایت رسمی کنکور وبسایت رسمی کنکور اسان وبسایت رسمی کنکوراسان است کنکور کنکور آسان کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان گیلنا.
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی