اسلایدشو

در ايام برگزاری امتحانات و حتي مدتی قبل از آن شور و هيجان خاصي در نوجوانان و جوانان پيدا می‌شود. همين امر، گاهي موجب تغييراتی در تغذيه،‌ خواب و بهداشت آنها می‌گردد. با توجه به فرارسیدن زمان امتحانات دانش آموزان چند نکته ساده و کاربردی متناسب را ذکر می‌کنيم:

 
1-در ايام امتحان بيشتر مواظب سلامت خود باشيد تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی و مسموميت‌های غذايي و اختلالات هضم قرار نگيريد.
 
2-در طول روز آب کافی بياشاميد اما این کار نباید همراه غذا باشد. از خوردن قهوه و چای خيلي پررنگ خودداری کنيد. خوردن چای کم رنگ مفيد است. 
 
3- اگر احساس خستگی می‌کنيد کمی استراحت کنيد.
 
4-مصرف پروتئین به همراه صبحانه قبل از امتحان، موجب افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر می شود.
 
5- مصرف کربوهیدرات‌های مناسب و کافی با افزایش یک ماده شیمیایی در خون به نام سروتونین باعث مهار درد، اشتها و اضطراب می‌شود.
 
6- در دوران امتحانات مصرف وعده‌های غذایی و میان وعده‌های کم حجم و کم چرب به منظور بهبود فکر اهمیت زیادی دارد.
 
7- شیر و موز به آرامش شما کمک می‌کند، شکلات نیز دارای اثر آرام بخشی است که می‌توان از آن به جای قند استفاده کرد.
 
8- انجام فعالیت‌های بدنی، استرس را کم می‌کند و با تنظیم جریان خون و خون رسانی به مغز، به شما آرامش می دهد.
 
9-از آماده شدن برای امتحان در شب امتحان بپرهیزید.
 
10- اگر نمی‌توانید بر کلیه مطالبی که در طول نیم سال تحصیل گفته شده است به خوبی مسلط شوید، مطالب و نکات مهم را انتخاب نمایید و سعی کنید آنها را به خوبی فراگیرید.
 
11- بی‌خوابی، بدخوابی،‌ نگرانی و اضطراب، سوء هضم، يبوست، پرخوری، تداخل در غذا (بجای نظم در غذا، خوردن مواد مختلف به فاصله‌های کم ) زياد خوردن ماست ترش و دوغ، خوردن مقدار زياد پنير ،‌سيب ترش، مقداری زيادی گشنيز و… فعاليت‌های فکری را دشوار نموده و حافظه و سرعت انتقال را موقتاً کاهش می‌دهد.
 
 
 
توصیه‌های مهم در ایام امتحانات نهایی,بهداشت مطالعه,مشاوره نحصیلی رایگان,کنکور,مهندس مسعودی٬ استاد٬انتشارات گیلنا٬کنکور٬ کنکور آسان است٬ کنکور اسان٬ کنکور اسان است٬ کنکور برتر٬ کنکور نیوز٬ کنکورآسان
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی