اسلایدشو

همانگونه که می دانید یکی از عوامل مؤثر در درس خواندن داشتن تمرکز حین مطالعه است و مسلماً یکی از عوامل تمرکز مکان خلوت و آرام است.

مسلماً سر زدن اشخاص و آمد و شد بی‌رویه‌ی آن‌ها به مکان مطالعه‌تان از کارایی شما به میزان قابل ملاحظه ای می‌کاهد و برای این‌که هنگام مطالعه آرامش داشته باشید سعی کنید زمان و مکان مطالعه‌ خود را طوری تنظیم کنید که آرامش و سکوت داشته باشید.

برای مثال چند ساعت زودتر از سایرین از خواب برخیزید یا این‌که دیرتر از بقیه بخوابید و از این فرصت‌ها نهایت استفاده را برای مطالعه استفاده کنید.

دیگر این‌که اگر اتاق شخصی ندارید میزتان را طوری تنظیم کنید که چشمتان به در نباشد تا حواستان پرت نشود.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که با خانواده قرار بگذارید که در ساعت‌های به‌‌خصوصی با شما کاری نداشته باشند تا خلوت‌تان به هم نریزد.

این مثال را همیشه به خاطر داشته باشید؛ زیرا می‌تواند الهام‌بخش باشد:

ویکتور هوگو وقتی از نوشتن خسته می‌شد یا هوس بیرون رفتن، قدم زدن یا ملاقات با دوستانش و… در او شدت می‌گرفت از مستخدم خود می‌خواست که همه‌‌ی لباس‌های بیرونش را از اتاق خارج کند و تا زمان به‌خصوصی از آوردن آن‌ها خودداری کند. آن‌گاه چیزی نداشت جز قلم و دوات و کاغذ و کاری جز نشستن و نوشتن پیدا نمی‌کرد.

شما لازم نیست تا این حد به خودتان سخت بگیرید اما در مواقعی برای حفظ تمرکز خود لازم است کمی به خودتان سخت بگیرید.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی