تغذیه ی کنکوری ها

مقالات

تغذیه کنکوری ها یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود
زمان خوردن غذا و اینکه چه مواد غذایی را بدن در وعده های غذایی دریافت می کند ، مواردی است که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم .
باورهای غلط بسیاری در میان کنکوری ها وجود دارد که تبدیل به عادتهای غذایی می شود و تاثیرات بدی را برای آنها به دنبال خواهد داشت . برای مثال کنکوری ها بر این باورند در دوران مطالعه برای گرفتن نتیجه مطلوب ،بدن به غذای بیشتری نیاز دارد و همین باور به پرخوری کنکوری ها منجر میشود که نتیجه آن در دانشگاه ها مشهود است ، چاقی مشکلی که بعد از کنکور گریبان شان را می گیرد .
اگر برنامه غذایی کامل به همراه میان وعده ها داشته باشید ، قند خون بدن شما کنترل می شود و حس کاذب گرسنگی در حین مطالعه به سراغ شما نخواهد آمد .
یک برنامه غذایی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

عملکرد صحیح سیستم مغزی را به دنبال داشته باشد
باعث تقویت حافظه شود
باعث کاهش اضطراب شود
باعث ثبات قند خون در طول روز شود
و در نهایت یک برنامه غذایی صحیح ، سلامت همه ارگانهای بدن را تضمین می کند
یک برنامه مناسب برای تغذیه کنکوری ها چگونه است ؟

یک برنامه صحیح باید تمام گروه های مواد غذایی را شامل شود پس رعایت هرم غذایی نکته مهمی است .
بهتر است به جای ۳ وعده سنگین ، ۵ یا ۶ وعده سبک داشته باشید ، وعده های سنگین خواب و کسلی را به همراه دارند .
از مواد غذایی تازه به جای کنسرو ها و … استفاده کنید ، هرگز تاثیر بد مواد نگهدارنده بر بدن را فراموش نکنید .
صبحانه به هیچ وجه فراموش نشود ، برای صبحانه خوردن پنیر ، گردو ، حلوا ارده ، آبمیوه ، خامه ، عسل، کره بسیار مناسب است .
وعده های غذایی تان همراه با سبزیجات (آرام بخش)میل شود ، غلات و حبوبات و پروتئین های حیوانی (گوشت – جگر) در وعده ها گنجانده شود .
آب هویج (افزایش تمرکز)، مصرف عسل و خرما(ضد اضطراب) همراه با شیر (تقویت مغز) ، موز ، می توانند میان وعده های بسار مفیدی باشند و آهن ، کلسیم ، فسفر و … بدن را تامین کرده و قند خون را تنظیم می کنند .
حتما توسط یک پزشک اطمینان حاصل کنید که دچار کم خونی نباشید . این مشکل می تواند تمام روز شما را خسته و کسل نگه دارد .
قندهای مصنوعی مثل شکر – نوشابه – مربا – شکلات و … اگر چه به سرعت قند خون شما را بالا می برد ولی بعد از چند ساعت باعث افت قند خون ، خستگی و سردرد می شود و در طولانی مدت چاقی را به دنبال دارد . می توانید قندهای طبیعی مثل خرما را به جای قند مصنوعی مصرف کنید .
ماست ترش و دوغ ، خوردن زیاد پنیر ، سیب ترش ، هر کدام به طریقی فعالیت های فکری را دشوار یا حافظه و سرعت انتقال را موقتا کند می کند پس مصرف این مواد را کم کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی