اسلایدشو

نکاتی درباره تغذیه صحیح کنکوری ها

·         بهتر است تغذیه روزانه به جای3 وعده در روز به 5 وعده افزایش یابد.. افزایش وعده های غذایی سبب کاهش کلسترول خون و سبب می شود قند خون در سطح مناسبی قرار بگیرد.

·         آب زیاد بنوشید، زیرا مصرف آب سبب کاهش افسردگی و خستگی آنان می شود.

·         مصرف مواد حاوی ویتامین E نظیر: جوانه گندم، محصولات تهيه شده از غلات کامل به ويژه نان‌هاي تهيه شده از گندم و جو و حبوباتي نظير لوبيا، نخود، عدس، ماش و منابع حيواني نظير ساردين، ماهي تن، زرده تخم مرغ، جگر حيوانات جوان، سبزيجات داراي برگ سبز تيره و گوجه فرنگی؛ منجر به اکسیژن رسانی به مغز می شود.

·         مصرف مواد حاوی مواد معدني هم­چون کلسيم، منيزيم، آهن، روي سلنيوم نقش کليدي  در افزايش توان يادگيري و تقويت نيروي دفاعي و سرعت بخشيدن به روند رشد دارند و عبارتند از گردو، ماهي، مرغ، جگر، گوشت، گندم جوانه زده و محصولات تهيه شده از آردهاي سبوس دار.

·         زنجبيل و نعناع با افزايش خون‌رساني مغزسبب تقويت يادگيري مي‌شود.

·         مصرف عسل و خرما همراه با شیر علاوه بر رساندن انرژی به دانش‌آموزان كنكوری به كاهش اضطراب و استرس آنها نیز كمك می‌كند . خرما دارای فسفر و كلسیم فراوان است و مصرف آن موجب سرزندگی سلول‌های عصبی و تقویت مغز می‌شود .

 

·         بهترین میان‌وعده آب هویج است كه موجب افزایش تمركز می‌شود.

·          مصرف انواع مركبات و میوه‌هایی مانند موز كه سرشار از سروتونین است موجب آرامش آنها می‌شود.

·         سبزیجات تازه باعث می شود که افراد كمتر دچار فراموشی و تضعیف حافظه می‌شوند.

·         دختران براي افزايش تمركز در دوران كنكور  (تحت نظر پزشک) مكمل آهن مصرف كنند. كم‌خوني باعث كاهش تمركز و قدرت يادگيري دانش‌آموزان مي‌شود.

·         مصرف غذاهاي آرام‌بخشي چون شير، ماست، دوغ، سوپ جو، سوپ تره فرنگي و سوپ قارچ را در شب قبل از امتحان.

·          

عدم مصرف زیاد موادی نظیر:

·         پرهیز در استفاده از قندهای ساده مانند قند، شکر، مربا، نوشابه و شکلات نیز در حفظ آرامش و تمرکز داوطلبان تاثیر دارد. مصرف اینگونه مواد سبب بالا رفتن ناگهانی قند خون شده که با بالارفتن سطح انسولین متعاقب آن افت قند خون، خستگی، بی حوصلگی و سردرد را در پی خواهد داشت که برای داوطلبان کنکور مصرف آنها توصیه نمی شود و به جای آن مواد حاوی فیبر مانند خرما به عنوان یک منبع مناسب تأمین قند خون توصیه می شود.

مصرف زیاد خوردن ماست ترش و دوغ، خوردن زیاد مقدار پنیر، سیب ترش، مقدار زیادی گشنیز هر کدام به طریقی فعالیت های فکری را دشوار یا حافظه و سرعت انتقال را موقتا کند می کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی