اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور

اخبار

بدين‌وسيله‌ به ‌اطلاع‌ كليه‌ داوطلبان‌ متقاضي‌ ثبت‌ نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ براي‌ پذيرش دانشجودردوره‌هاي‌ روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نيمه حضوري، مجازي و بين الملل دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالي، دانشگاه‌ پيام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالي‌ غيرانتفاعي‌ و غيردولتي‌ سال 1393 و همچنين متقاضيان تحصيل در آن دسته از كد رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي كه پذيرش دررشته هاي مذكور براساس آزمون صورت مي‌پذيرد، مي‌رساند كه‌ ثبت‌نام‌ براي‌ شركت‌ در آزمونهاي‌ مذكور از روز شنبه مورخ 16/9/92 (شانزدهم‌ آذرماه‌ 1392)منحصراً از طريق شبكه اينترنتي اين سازمان آغاز و در روز شنبه مورخ 23/9/1392 (بيست و سوم آذرماه‌ 1392) پايان‌ مي‌پذيرد، لذا داوطلبان‌ مي‌توانند در مهلت‌ مقرر بر اساس توضيحات ذيل براي شركت در آزمون سراسري سال 1393 ثبت نام نمايند.

الف) تکالیف داوطلبان‌ براي‌ شركت‌ در آزمون:‌ 
   داوطلب‌ شركت‌ در آزمون‌ بايد يكايك‌ اقدامات‌ زير را به‌ موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد.
1- خريد كارت اعتباري ثبت‌نام.
2- مراجعه به سايت اينترنتي وزارت آموزش و پرورش http://dipcode.medu.ir براي دريافت كد سوابق تحصيلي (اطلاعات دانش‌آموزي براي داوطلبان مشمول احتساب سوابق تحصيلي، شامل ديپلمه‌هاي سال 1384 تاسال92 با عنوان رشته هاي تحصيلي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي).
3- ثبت‌نام از طریق سایت اینترنتی سازمان در زمان مقرر (16/9/92 لغايت 23/9/92).
4- پرينت كارت‌ شركت در‌ آزمون، با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور‌ به نشاني: www.sanjesh.org بر اساس برنامه زماني مندرج در دفترچه راهنماي شماره يك.
5- حاضر شدن در محل‌ و حوزة امتحاني تعيين‌ شده در كارت شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سؤالات.
ب) ثبت‌نام‌ براي‌ شركت‌ در آزمون:‌ 
ثبت‌نام براي شركت در آزمون‌های کلیه دوره‌هاي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي سال 1393 منحصراً از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org امكان‌پذير است. لذا داوطلبان لازم است ابتدا نسبت به پرداخت هزينه خريد كارت اعتباري ثبت‌نام در آزمون به شرح ذيل، اقدام نموده و سپس مراحل بعدي را به انجام برسانند.
1-پرداخت هزينه خريد كارت اعتباري:
با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي انجام مي‌شود، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال مي‌باشد، با مراجعه به سايت سازمان و پرداخت مبلغ 106.000 (صد و شش هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به دريافت اطلاعات كارت اعتباري (شماره سريال 12 رقمي) اقدام نمايند. لازم به توضيح است به منظور رفاه حال داوطلبان تسهيلات بيشتر پرداخت الكترونيكي، لينك پرداخت هزينه خريد كارت اعتباري از روز دوشنبه مورخ 11/9/92 فعال شده و داوطلبان مي‌توانند از اين تاريخ نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام دريافت اطلاعات كارت اعتباري براي ثبت‌نام اقدام نمايند.
تبصره 1- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون مي‌تواند متقاضي شركت در يكي از گروههاي آزمايشي پنج‌گانه شامل گروه آزمايشي يك (علوم رياضي و فني)، گروه آزمايشي 2 (علوم تجربي)، گروه آزمايشي 3 (علوم انساني)، گروه آزمايشي 4 (هنر) و گروه آزمايشي 5 (زبانهاي خارجي) گردد.
تبصره 2- چنانچه داوطلبي متقاضي ثبت‌نام در 2 و يا 3 گروه آزمايشي (باتوجه به توضيحات تبصره 3ذيل ) ‌باشد، لازم است به ازاي هر گروه آزمايشي مبلغ 106.000 (صد و شش هزار) ريال ديگر نيز از همين طريق پرداخت و اطلاعات كارت اعتباري را دريافت دارد.
تبصره 3- منظور از ثبت‌نام در 2 و يا 3 گروه آزمايشي بدين صورت مي‌باشد، كه داوطلب مي‌تواند علاوه بر انتخاب گروه آزمايشي اصلي (علوم رياضي و فني يا علوم تجربي و يا علوم انساني) در گروه آزمايشي هنر و زبان خارجي نيز متقاضي شود. به عبارت ديگر هيچ داوطلبي نمي‌تواند بطور همزمان، در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني شركت نمايد.
تبصره 4- چنانچه داوطلبي علاقمند به شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي باشد، لازم است نسبت به پرداخت مبلغ 58.000 (پنجاه و هشت هزار) ريال ديگر نيز از همين طريق، اقدام و اطلاعات كارت اعتباري را دريافت نمايد.
تبصره 5- در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندي به رشته‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي توضيحات لازم در دفترچه راهنماي شركت در آزمون و اطلاعيه‌هاي بعدي داده خواهد شد. 
2- دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون سراسري سال 1393:
متقاضيان ثبت‌نام در آزمون سراسري سال 1393، با دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون از سايت اين سازمان، ضمن مطالعه دقيق آن براي اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، مقررات وظيفه عمومي، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غير ايراني و توضيحات مربوط به سهميه ايثارگران كه در اين دفترچه راهنماي درج شده در صورتي كه داراي شرايط مندرج در دفترچه ‌باشند، مي‌توانند به عنوان داوطلب در اين آزمون ثبت‌نام نمايند.
 
تذكرات مهم:
-ضوابط آزمون سراسري سال 1393 همانند ضوابط آزمون سال 1392 بوده و تغييري در آن ايجاد نخواهد شد.
-متقاضياني كه از سال‌ تحصيلي‌ 64-1363 به‌ بعد، دو نوبت‌ در آزمون‌هاي‌ ورودي‌ (دوره‌هاي‌ روزانه‌) رشته‌هاي تحصيلي متمركز و يا نيمه‌متمركز پذيرفته‌ شده‌ باشند، حق ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسري سال 1393 را نخواهند داشت.
– پذيرفته‌ شدگان‌ دوره‌هاي‌ روزانه‌ آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1392 (اعم‌ از رشته‌هاي‌ متمركز و يا نيمه‌متمركز) حق ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسري سال 1393 نخواهد داشت.
– براساس ضوابط دانشجويان دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي (بجز دانشجويان، ورودي سال 92 كه مجاز به شركت در آزمون سال 93 نمي‌باشند) در صورتي مي‌توانند در آزمون سراسري سال 93 ثبت‌نام و شركت نمايند كه اولاً واجد شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون مذكور باشند و ثانياً حداكثر تا تاريخ 28/9/1392 نسبت به انصراف قطعي از تحصيل اقدام نمايند. بديهي است داوطلبان مذكور در صورت عدم انصراف قطعي از تحصيل تا تاريخ تعيين شده، در صورت موفقيت و قبولي در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصيل در رشته قبولي جديد خود نمي‌باشند.
-مطابق مصوبه اولين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو و در راستاي اجراي قانون سنجش وپذيرش دانشجودردانشگاهها ومراكز آموزش عالي كشور (مصوب مجلس محترم شوراي اسلامي) سوابق تحصيلي موجود ( اعلام شده از وزارت آموزش وپرورش ) آن دسته از ديپلمه‌هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه ديپلم خود را طي سالهاي 1384 لغايت 1392 اخذ نموده‌اند و دروس امتحاني آنها بصورت نهايي و سراسري برگزار شده ، مشمول اعمال  سوابق تحصيلي مي باشند و سوابق تحصيلي تراز شده آنها به ميزان حداكثر 25 درصد تأثير قطعي در نمره كل نهايي آنان اعمال خواهد شد.
3- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز براي ثبت‌نام.
– داوطلبان مي‌بايست پس از مطالعه دفترچه راهنما مدارك و يا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فايل عكس اسكن شده را براساس توضيحات مندرج در دفترچه آماده نمايند.
 
توجه: شرايط وضوابط ثبت نام وشركت درآزمون دردفترچه راهنماي شماره 1 آزمون درج شده است و هرگونه‌ تغيير‌ در شرايط و ضوابط ثبت‌نام بصورت اطلاعيه رسمي از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبري‌ و اطلاع‌رساني‌ سازمان ‌سنجش‌)، سايت سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي گروهي ‌اعلام ‌خواهد شد.
ضمناً داوطلبان گرامي مي توانند سوالات خود را با شماره‌ تلفنهاي‌ 9-88923595 (كد 021)، يا بخش پاسخگويي اينترنتي سايت سازمان به نشاني www.Sanjesh.org در ميان بگذارند و از مراجعه حضوري به اين سازمان خودداري فرمايند
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول ) یکی از سوالاتی که ذهن اکثر داوطلبان کنکور را درگیر کرده است، این است که چطور برای کنکور درس بخوانند تا بهترین نتیجه را بگیرند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بعد از یک برنامه منظم …

تماس تلفنی