اسلایدشو
اگر فکر مي کنيد انگيزه کافي براي مطالعه نداريد، به باشگاه ما خوش آمديد. بيشتر دانش آموزان چنين مشکلي را براي يک بار يا بيشتر از يک بار تجربه مي کنند. انگيزه براي خوب مطالعه کردن مهم است. وقتي که انگيزه داريد، مي بينيد که خيلي راحت است که در يک بازه زماني تمرکزتان را حفظ کنيد. وقتي که با انگيزه نيستيد نه تنها تمرکز داشتن سخت است بلکه خواهيد ديد که حتي شروع کردن هم سخت است.
در ادامه چند راه براي افزايش انگيزه تان به مطالعه آورده ايم :
1- براي مطالعه کردن به خودتان جايزه دهيد:
مثلاً پس از يک مطالعه ي موفق، يک چيز لذت بخش مثل يک بستني قيفي بزرگ بخوريد. ديوانگي کنيد و يک کمي گيلاس و آجيل هم اضافه کنيد.
2- با دوستانتان درس بخوانيد:
البته مطالعه را به زمان بزم و شادي تبديل نکنيد. اما در حين اين که مطالعه مي کنيد مي توانيد اوقات خوشي هم داشته باشيد.
3- اهداف بلند مدت خود را به ياد خودتان بياوريد:
احتمال زياد دست يابي به اهداف خود (در زندگي) نيازمند موفقيت تحصيلي است. موفقيت تحصيلي نياز به مطالعه دارد.
4- چيزهايي که موجب حواسپرتي مي شود را برطرف کنيد:
اگر چيزهايي در اطرافتان هست که تمايل بيشتري به آنها نسبت به مطالعه داريد، احتمالاً به جاي مطالعه مشغول آن کارها خواهيد شد.
5- نسبت به آن چيزي که بايد مطالعه کنيد، ايجاد علاقه کنيد:
اين کار مطالعه را لذت بخش تر مي کند.
6- استراحت کنيد:
وقتي حس مي کنيد نيازمند يک مقداري استراحت هستيد، سعي کنيد در نقطعه اي توقف کنيد که فکر مي کنيد برايتان آسان است. اين کار موجب مي شود که پس از استراحت تان دوباره از سرگيري مطالعه آسان تر باشد.
7- محيطي راحت ايجاد کنيد:
اگر احساس راحتي کنيد، به مطالعه مايل تر مي شويد.
8- براي هر بازه زماني مطالعه، اهداف معقولي تعيين کنيد.
9- از يک پوستر انگيزه دهنده استفاده کنيد.

پوستر را در جايي قرار دهيد که وقتي مطالعه مي کنيد بتوانيد آن را ببينيد. پوستر بايد شامل کلمات مثبت و تصويري که نشان دهنده ي موفقيت است، باشد. شما مي توانيد يک چنين پوستري بخريد يا حتي خودتان آن را بسازيد. همچنين مي توانيد داستان هاي الهام دهنده در مورد افراد واقعي اي که از طريق تلاش به موفقيت رسيده اند، بخوانيد.
10- فقط انجامش دهيد:
وقتي که شما انجامش مي دهيد، احساس خيلي بهتري نسبت به وقتي که نگران انجام دادن آن کار هستيد، خواهيد داشت. و نهايتاً اگر چنين پيشنهادهايي نتوانست به شما انگيزه بدهد، فقط در مورد اثرهاي عدم مطالعه کردن فکر کنيد.
منبع انگليسي مقاله : How-to-study.com

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09128375747

مشاوره نحصیلی رایگان,کنکور,مهندس مسعودی٬ استاد٬انتشارات گیلنا٬کنکور٬ کنکور آسان است٬ کنکور اسان٬ کنکور اسان است٬ کنکور برتر٬ کنکور نیوز٬ کنکورآسان,درس خواندن آسان است,مشاوره کنکور,مقالات کنکور,مقالات کنکوری,آزمون برتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی