اسلایدشو
براي اين که مطالعه کننده انعطاف پذيري داشته باشيد، بايد بدانيد که چگونه روش خواندني را انتخاب و استفاده کنيد که با اهداف شما از خواندن سازگار باشد. 3 روش مهم خواندن (مطالعه) وجود دارد که شما بايد نحوه ي استفاده از آنها را ياد بگيريد. هر کدام هدف خودش را دارد. دانستن اين که چه زمان و چگونه از اين روش هاي خواندن و مطالعه استفاده کنيد، شما را به يک مطالعه کننده ي انعطاف پذير تبديل مي کند. ادامه ي مقاله را بخوانيد از 3 روش مطالعه که توسط مطالعه کنندگان انعطاف پذير استفاده مي شود، آگاه شويد:

1- دقیق خوانی :

روش خواندني است که توسط مطالعه کنندگان انعطاف پذير براي زماني که هدف آنها، خواندن مطالبي سخت با نياز به ادراک بالا مي باشد، مورد استفاده قرار مي گيرد. وقتي که از دقیق خوانی استفاده مي کنيد، بايد با سرعتي آهسته تر از سرعت معمولي خواندن خود، به خواندن مطالب بپردازيد، به علاوه همان طور که مي خوانيد هم بايد مطالبي را که مي خوانيد، بفهميد. در اين شيوه شما بايد در اغلب موارد بيشتر از يک بار يک مطلب را بخوانيد تا به خوبي آن را بفهميد برخي موارد خواندن مطالب آن هم با صدايي بلند به شما کمک مي کند که ادارک خود از مطالب خوانده شده را بالا ببريد.

2-  سطحي خواني :

اين روش توسط خوانندگان (مطالعه کنندگان) انعطاف پذير براي زماني استفاده مي شود که هدف آنها، فهميدن سريع مفهوم کلي (مقصود اصلي) مطالب خوانده شده است.
روش سطحي خواني براي زماني خوب است که شما بايد حجم زيادي از مطالب را در زمان کمي بخوانيد. وقتي از روش سطحي خواني استفاده مي کنيد، بايد مفاهيم اصلي هر بند(پاراگراف) را تشخيص دهيد و از جزئيات اضافي در جملات توضيحي چشم پوشي کنيد. از آنجا که شما فقط به دنبال مفهوم کلي هر پاراگرافي که مي خوانيد هستيد، به فهميدن کمتري نسبت به زماني که از روش خواندن مطالعه اي استفاده مي کنيد، نياز داريد.

3- روش مرور اجمالي :

روشي است که توسط مطالعه کنندگان انعطاف پذير وقتي که هدف شان پيدا کردن سريع يک مطلب خاص در ميان مطالب مورد مطالعه است، مورد استفاده قرار مي گيرد.
آن مطلب خاص که بايد جايش پيدا شود ممکن است در فهرستي از نام ها، کلمات، اعداد، عبارات کوتاه و يا حتي بعضي مواقع در يک پاراگراف باشد. از آن جا که مي دانيد دقيقاً دنبال چه چيزي هستيد، سريعاً بايد چشمان خود را بر روي مطالب حرکت دهيدتا مطلبي را که نياز داريد، پيدا کنيد.
قبل از آن که مطالعه ي بعدي خود را آغاز کنيد، هدف خود را از مطالعه (خواندن) مشخص کنيد. بايد تعيين کنيد که آيا نياز به فهم بالاي مطالب مورد مطالعه داريد يا داريد تلاش مي کنيد که مفهوم کلي چيزي را که داريد مي خوانيد بفهميد يا اين که دنبال مطلب خاصي هستيد. سپس از روش مطالعه (خواندن) سازگار با هدف تان استفاده کنيد.
منبع انگليسي مقاله : How -to- Study. com

شماره تماس جهت مشاوره رایگان09128375747

مشاوره نحصیلی رایگان,کنکور,مهندس مسعودی٬ استاد٬انتشارات گیلنا٬کنکور٬ کنکور آسان است٬ کنکور اسان٬ کنکور اسان است٬ کنکور برتر٬ کنکور نیوز٬ کنکورآسان,درس خواندن آسان است,مشاوره کنکور,مقالات کنکور,مقالات کنکوری,آزمون برتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی