اخبار
1

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: امکان شرکت مجدد دانش‌آموزان در امتحانات نهایی برای ارتقا و ترمیم معدل فراهم شد.

 

  •  

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، با تشریح جزئیات جلسه نهصد و پانزدهم شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: در این جلسه که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اعضای شورا نسبت به فعالیت‌های آموزش و پرورش از جمله ضرورت توجه جدی به آموزش زبان و نظارت بر فعالیت‌های جاری و ثبت‌نام در مدارس به این وزارتخانه تذکر دادند.

وی با بیان اینکه 2 مصوبه در جلسه دیروز شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید، گفت: تدوین آیین‌نامه تطبیق شرایط دانش‌آموزان نظام جدید آموزشی در پایه نهم، اولین مصوبه این جلسه بود.

نوید ادهم ادامه داد: برای آن دسته از دانش آموزانی که در سال جاری در پایه نهم تحصیل کرده و نمره قبولی نیاورده اند یا ترک تحصیل کرده یا کسانی که سال‌های قبل پایه نهم را گذرانده‌اند، با توجه به اینکه در سال آینده تحصیلی پایه دهم و یا همان سال اول متوسطه دوم را نداریم در نتیجه در پایه متناظر به همان پایه قبلی در نظام جدید ادامه تحصیل خواهند داد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اگر شرایط سنی دانش‌آموزی اقتضاء کند، در پایه نهم جدید ادامه تحصیل خواهد داد و اگر شرایط سنی اقتضاء نکند در سیستم آموزش بزرگسالان یا آموزش از راه دور با رعایت ضوابط و مقررات به تحصیل خود ادامه می‌دهد.

وی در خصوص مصوبه دوم جلسه شورای عالی اموزش و پرورش گفت: با توجه به قانون سنجش و تحصیل دانشجو مصوب مجلس شورای اسلامی و مبنا قرار گرفتن سوابق تحصیلی دانش‌آموزان، شورای عالی آموزش و پرورش موافقت کرد که دانش‌آموزان بتوانند یک بار برای ارتقاء و ترمیم نمره خود به صورت داوطلب آزاد امتحان مجدد بدهند.

نوید ادهم افزود: این موضوع به این معناست که اگر یک دانش‌آموز در امتحان نهایی نمره پایینی گرفته باشد، چون مبنای کنکور قرار می‌گیرد، اجازه دارد یک بار دیگر امتحان بدهد و اگر نمره‌اش بالاتر شود به سازمان سنجش نمره بالاتر وی ارائه می‌شود.

مهندس سلام – سایت کنکور نیوز – ارتباط مستقیم : 09127523889

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889

با سلام و خسته نباشید آیا دانش آموزان فارغ تحصیل که در سال های پیش امتحان نهایی داده اند مجدد شرکت کنند؟؟؟ و این طرح از کی اجرا می شود؟؟؟

ممنون میشم که جواب رو به وب سایتم بفرستید

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی