روش صحیح مطالعه زیست برای کنکور

اخبار

روش صحیح و اصولی مطالعه زیست از کنکور نیوز

از الان بگم کسی که زیست و شیمی رو نزدیک ۸۰ بزنه و عمومی ها با میانگین ۵۰ و فیزیک و شیمی که مجموعه درصدشون به ۷۰-۸۰ برسه حتما پزشکی قبوله

حتما تا انتها بخوانید

همون طور که میدونید کنکور از سال تقریبا ۸۶ رو به مفهمومی رفت و دیگه با حفظ کردن نمیشه درصد های خوبی رو کسب کرد! این نکته قابل توجه بچه زرنگای معدل بالاس که با حفظ کردن تونستن نمرات پایان ترم عالی بگیرن ! دوستان شما در این سال باید مفهومی و ترکیبی درس بخونین! حالا چطور باید مفهومی و ترکیبی درس خوند؟

مفهومی درس خواندن یعنی چی؟

یعنی اینکه شما وقتی جملات اول یه پاراگرافو میخونید بتونین نتیجه آخر این پاراگرافو خودتون استنباط کنید!

مثلا وقتی کتاب مینویسه سلولز در دیواره سلولی نقش داره با یکم فکر کردن میگین خوب بیشترین موجود زنده که سطح زمین رو فرا گرفته گیاهان هستن خوب! حالا دیواره سلولی گیاهان از چی تشکیل شده سلولز! پس سلولز فراوان ترین بیکربنات رو زمین هست! به این راحتی!

روش مطالعه من به این صورت بود که من دور اول یک فصل رو روزنامه وار میخوندم و دور بعد شروع میکردم رو تک تک جملات کتاب فکر کردن! یعنی اگه شما یه صفحه زیست رو کمتر از نیم ساعت بخونید احتمالا بخشای از مفاهیمشو جا انداختین! روی تک تک جملات و کلمات فکر کنید مثلا رو این کلمات دقت کنید چون هر ساله ازش سوال میاد گاهی .کمی .بیشتر اوقات. حتما .برابر و….

سعی کنید بین پاراگرافای پایین و بالا ارتباط برقرار کنید هر نکته ای به ذهتون میرسه رو تو کتاب حاشیه نویسی کنید این استنباطا برای مرور فوق العاده موثرن چون دیگه نیاز به فکر مجدد برای استخراجشون ندارین و حاضر آمادن ! حتما حاشیه همون کتاب بنویسید! چون باعث میشه حافظه تصویریتون راتباطش با متن اصلی کتاب قطع نشه!

حافظه تصویری ۱۷ برابر حافظه صوتی ماست پس ازش نهایت استفاده رو بکنید!

روز کنکور وقتی یه سوالی واستون پیش میاد میگین این بالای صفحه فلان درس کتاب زیست بود و در یادآوری این مطالب کمک شایانی میکنه!

میرسیم به ترکیبی خوندن ! شما همش باید حواستون به متنی که میخونید باشه و به زورم که شده یه ارتباطی بین این صفحه کتاب و صفحات قبلیی کتاب برقرار کنید! بعد این که ۳ کتاب زیست رو کامل خوندید باید بتونین بین فصلای کتاب ها باهم ارتباط برقرار کنید! این ارتباط رو هم حتما حاشیه نویسی کنید!

من یادمه انقدر در این زمینه پیشرفت کرده بودم که شیمی و زیست و دینی رو هم با هم ارتباط پیدا میکردم!!!

به شکل های کتاب بسیار دقت کنید و کامل حفظشون کنید و نکات شکلو کنارش بنویسید و متن مربوط با اون شکل رو باهاش ارتباط بدید! کنکورای جدید خیلی رو شکل ها و نمودارا مانور میدن! از تعداد پای مورچه گرفته تا جهت قرار گیری معده و روده و کبد و ….. دوستان بازم تاکید میکنم شکلای کتاب هنوز خیلی جا واسه طراحی سوال ازششون باقی مونده!

میرسیم سر مقوله تست زدن!!!!

بعد خوندن هر مبحث تستای خط به خط ازش بزنید و تستای مفهومی رو بزارید هفته دوم و قبل آزمون آزمایشیتون که درسو دوره هم کرده باشید و با آگاهی تمام تستای با ارزش مفهومی رو بزنید!

تستای ترکیبی رو بزارید وقتی هر سه کتاب رو خوندید بزنید!

یادتون نره که کنار هر تستی که نکته ای مهمی داره (چه اون تست رو درست زدید چه غلط ) علامت بزارید

این تست های نشانه دار برای ماه آخر کنکورتون یه بانک سوالات عالیه! میتونین باهاش خیلی سریع دوره کنید و اصلی ترین تستارو بزنین.

همیشه زیست رو اول صبح که انرژی بیشتری دارید بخونید! و از همه درسا واسش بیشتر وقت بزارید!

مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی