صفر تا صد تکنیک و روش های تست زنی کنکور قسمت (۷)

اسلایدشو

صفر تا صد تکنیک و روش های تست زنی کنکور قسمت (۷)

اگر در تستی توانستید با اطمینان دو گزینه را حذف کنید احتمال پاسخ درست شما ۵۰% است که به ریسکش می ارزد و احتمال خوبی است لذا اولین گزینه ای که در بار اول به نظرتان درست تراست را به عنوان پاسخ نهایی به پاسخبرگ منتقل کنید.

به نکات زیر در برخورد با صورت سوال بیشتر دقت کنید :

به تست هایی که از شما می خواهند گزینه درست تر و کامل تر را مشخص کنید ؛ توجه داشته باشید.
در متن برخی تست ها به عبارتی مثل : به ترتیب از چپ به راست یا راست به چپ ؛ بیشتر دقت کنید.
در هنگام برخورد با تست های دشوار که به جواب مطمئنید حتما همه مراحل را تا رسیدن به پاسخ درست طی کنید و بلافاصله تست را نزنید چرا که در برخی تست ها پاسخ به صورت گزینه درست و درست تر طرح می شود که شما باید گزینه ای که صحیح تر است را انتخاب کنید .
در روش حذف یا رد گزینه می توانید سریعتر پاسخ ها را حدس بزنید و در مقابل هم در وقت و انرژی شما صرفه جویی می کنید.

تکنیک های طلایی ویژه ی تست زنی برخی دروس رتبه ساز کنکور :

طی سالهای گذشته دپارتمان دکتر رونقی دانش آموز های موفقی را پرورش داده است نتیجه این زحمات جمع آوری اطلاعاتی نسب به روش تست زنی دانش آموزان ما در کنکور و آزمون های آموزشی است

روش تست زنی زیست :

ابتدا باید بدانید که اولین منبع درسی زیست کتاب درسی است ولی به تنهایی کامل نیست و باید از یک کتاب کمک آموزشی در سطح خود هم استفاده کنید.

زیست شناسی را از نظر محتوای درسی به سه بخش تقسیم می کنیم:

بخش اول : صرفا حفظی است همانند تاریخ ادبیات.

بخش دوم : تحلیلی و مساله ای است همانند ژنتیک.

بخش سوم : مفهومی است .

**نکته : در کل زیست نیاز به مطالعه ی دقیق و عمیق دارد چرا که اکثر مباحث پوشیده و سربسته هستند و مطالعه ی با کیفیت میتواند در فهم راحت و سریع مباحث زیست بسیار موثر باشد.

درس های ریاضی و فیزیک:از صفر شروع به تست زدن نمایید و زنجیروار-حتی اگر سوالات تشریحی باشند.به دنبال ایجاد یک قالب خاص و حفظ آن برای حل تست های محاسباتی نباشید چرا که تست های کنکور چند سال اخیر بسیار زیرکانه در این دو درس طرح میشوند نه مثل کنکورهای دهه ی ۸۰٫تست های کنکورهای همین چند سال اخیر با ایده حل میشوند نه با حفظ چندین فرمول ریاضی و فیزیک و شیمی و در واقع طراحان بیشتر تست هایی طرح میکنند که جنبه ی کاربردی دارند.پس هوشمندانه درس بخونید نه سبک قدیمی های کنکور.

**توجه : در دروس محاسباتی مانند ریاضی و فیزیک و شیمی بالافاصله بعد از یادگیری ،تست زنی ها را انجام دهید و به روزهای بعد موکول نکنید.چرا که برای چند روز بعد مطالب فراموش میشوند و شما مجبور میشوید برای یادآوری مطالب و حل تست ها دوباره برگردید و درس را بخوانید(دوباره خوانی).

باز هم توجه داشته باشید که تقسیم بندی تست های این دروس را به گونه ای انجام دهید که برای مطالعات بعدی این درس ها و تکمیل یادگیری آنها، برای تمرین بیشتر تست جدید داشته باشید و مغز بطور فعال درگیر یادگیری و تثبیت مطالب شود.


مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی