توصیه‌های مهم به کنکوری‌ها، در شب کنکور و سر جلسه ( بخش سوم )

اسلایدشو

توصیه‌های مهم به کنکوری‌ها، در شب کنکور و سر جلسه ( بخش سوم )

ترس از خراب کردن یک یا چند درس نداشته باشید

اگر در جواب دادن یک درس طبق پیش‌بینی‌هایتان عمل نکردید اصلا خودتان را نبازید و به فکر یک سال ماندن و دوباره خواندن و … نباشید.

فراموش نکنید چیزی که تعیین کننده نتیجه شما در کنکور سراسری است، تراز شماست نه خود درصدها. نمره تراز یک جور امتیاز است که با فرمول‌های آماری به درصد‌های شما داده می‌شود و در واقع از اختلاف درصد شما با میانگین درصد داوطلبان به دست می‌آید؛ بنابراین حتی اگر یک یا چند درس را خراب کرده باشید، تا زمانی که نتایج منتشر نشده باشد، تراز شما مشخص نیست چرا که شما خبر ندارید بقیه در آن درس چه عملکردی داشته‌اند. ممکن است شما روی درصد ۴۰ برای درس ریاضی حساب کرده باشید و سر جلسه ببینید درصد شما به زحمت به ۲۵ یا ۳۰ می‌رسد. چرا فکر نمی‌کنید که شاید درس ریاضی امسال در کنکور شما واقعا سخت بوده باشد و بقیه رقیبانتان هم به همین اندازه درصدهایشان افت کرده باشد.

کسانی که بعد از پایین زدن یک درس، همچنان با تمرکز به ادامه کار خود پرداخته‌اند، در کنکور برنده شده و بهترین رتبه‌ها را کسب کرده‌اند؛ بنابراین هیچوقت سر جلسه عملکرد خود را قضاوت نکنید و فقط به حل سوالات بعدی فکر کنید. به یاد داشته باشید؛ کنکور همیشه چندین چالش برای هر داوطلب در چنته خود دارد و هر کسی را در یک نقطه‌ای دچار مشکل می‌کند. تفاوت داوطلبان موفق با بقیه، در کمتر بودن مشکلاتشان نیست، بلکه در واکنش‌هایی است که نسبت به مشکلات پیش آمده از خود نشان می‌دهند.

هر ۵ سوال یکبار گزینه‌ها را چک کنید

گاهی شاید برای شما پیش آمده که گزینه صحیح یک سوال را در پاسخ‌برگ برای سوال قبلی یا بعدی وارد کرده باشید! برای جلوگیری از این اشتباه هر ۵ سوال یک بار گزینه‌ها را با شماره سوالات تطبیق بدهید. این کار چند ثانیه بیشتر وقت نمی‌گیرد، ولی ارزشش را دارد. سوالاتی را که جواب آن‌ها را نمیدانید نشانه‌دار کنید تا بتوانید سر فرصت برگشته و نگاهی دوباره به آن‌ها بیندازید.

عجله نکنید

سعی کنید از همه زمان کنکور استفاده کنید و اگر وقت اضافه آوردید، برگردید و سوالات جامانده را یک بار دیگر باحوصله بخوانید.

در آخر لازم است بگوییم کنکور تنها عامل موفقیت شما در زندگی نیست. پس با توکل بر خدا و اعتماد‌ به‌ نفس سر جلسه حاضر شوید و خودتان را محک بزنید و به هیچ عنوان به نتیجه فکر نکنید. موفق باشید!


مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی