روش‌های برطرف کردن کندخوانی

کندخوانی
اخبار

مقاله ای مفید برای حل مشکل کندخوانی در روزهای مانده به کنکور

بعضی دانش‌آموزا با مشکل کندخوانی تو مطالعه‌ی مطالب درسی مواجه هستن. میخوایم دلایل این موضوع و راه های برطرف کردنشو باهم بررسی کنیم

عدم تعادل مطالعاتی (دانش‌آموز نمی‌تونه بین کمیت و کیفیت مطالعه تناسب و تعادل ایجاد کنه.)

روش‌های مطالعه‌ی اشتباه (دانش‌آموز شناخت خوبی از شخصیت مطالعاتی خودش نداره و نمی‌تونه روش مطالعه‌ی مناسب خودش رو در هر درس پیدا کنه.)

وسواس مطالعاتی (دانش‌آموز حساسیت بیش از حد در مورد یادگیری و به خاطر سپردن مطالب درسی داره و فقط به حفظ کردن و تکرار بی‌هدف و چند‌باره‌ی جملات و جزئی‌خوانی مشغول میشه.)

عدم توجه به ارزش سؤالی و اهمیت مباحث درسی (دانش‌آموز به دلیل نداشتن آمار و اطلاعات کافی و تحلیلی در مورد بودجه‌بندی و تیپ‌بندی سؤال‌های کنکور و بارم‌بندی امتحانات مدارس نمی‌تونه مطالب درسی رو اولویت‌بندی کنه.)

توجه بیش از حد به نتیجه‌ی امتحان(دانش‌آموز بیش از حد لازم نسبت به گرفتن نمره‌ی کامل در مدرسه و داشتن تراز بالا توی آزمون حساسیت نشون می‌ده و این مورد باعث دوباره‌خوانی و تکرار زیاد و غیر ضروری مطالب درسی و درنهایت ایجاد استرس می‌شه)

نداشتن انگیزه‌ی کافی برای مطالعه (دانش‌آموز در مورد امتحان و کنکور سراسری ذهنیت منفی داره و اونو بسیار دشوار تصور می‌کنه و رسیدن به نتیجه‌ی ایده‌آل رو غیر ممکن می‌دونه و این مورد باعث بی‌انگیزه شدن و کند بودنش در مطالعه می‌شه.

———————————————-

راهکارهای زیر برای رفع کندخوانی و بهبود سرعت مناسب مطالعه مؤثر خواهند بود:

✅برای ایجاد تعادل مناسب بین کمیت و کیفیت مطالعه نباید اون‌قدر مطالعه‌ی جزئی و کند داشته باشین که حجم پیشروی مطالعه‌ی مطالب کم باشه و نه اون‌قدر استرس تمام کردن مطالبو داشته باشین که سرسری مطالعه کنین؛ البته باید در نظر داشته باشین که همممیییشششه دانش‌آموزای سخت‌کوش با ساعت مطالعه‌ی بالا موفقیت بیش‌تری کسب کردن.

روش‌های مطالعه‌ی خودتونو تصحیح کنین. برای بهتر کردنش توجه به موارد زیر می‌تونه تأثیرگذار باشه

فقط به حفظ کردن مطالب مشغول نشین، سعی کنین مطالعه‌ی مفهومی و تحلیلی داشته باشین.

مطالب درسی رو از طریق حل مسئله یاد بگیرین? (مخصوصا توی درسایی مثل ریاضی و فیزیک).

از کلی‌خوانی شروع کنین و به‌تدریج روی جزئیات مطالب کار کنین و تسلطتونو افزایش بدین.

محدوده‌ی زمانی مشخص کنین. مطالب درسیو بین چند وعده‌ی مطالعاتی تقسیم کنین.

تمرکز حواس داشته باشین. افکار مزاحمو روی برگه یادداشت کنین و کم کم اونا رو از ذهنتون حذف کنین.

برای درسایی که برای شما دشوارن زمان مطالعه‌ی کوتاه و مفید داشته باشین.هر زمان متوجه شدین که مطالعه‌ی شما بازدهی نداره ادامه ندین یا استراحت کوتاهی داشته باشین یا درس دیگه ای رو مطالعه کنین.

اعتمادبه‌نفس داشته باشینو توانایی‌های خودتونو باور کنین و ویژگی‌های مثبتتونو ببینین.

اطلاعات و آمارتون رو در مورد بودجه‌بندی‌ها و ویژگی‌های مباحث درسی بالا ببرین.

ذهن آرام داشته باشین و به نتیجه‌ی امتحان فکر نکنین و طبق برنامه‌ی راهبردی آزمون ها درس بخونین.

ذهنیت مثبت داشته باشین+امتحان و کنکور سخت نیست. به جای این افکار مهارت درس خوندنتونو افزایش بدین. سعی کنین اول همه با خودتون رقابت کنین و نسبت به خودتون پیشرفت درسی داشته باشین.

مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه آموزشی کنکور آسان است

برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های

۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱

۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲

۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷

تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی