گام های موفقیت با کنکور نیوز

اخبار

گام های موفقیت با کنکور نیوز

اولین گام در مسیر موفقیت باور موفقیت است. نه اینکه خیلی سطحی با خود بگویید موفق خواهید شد و دیگر تمام! باور موفقیت باید جزئی از وجود و ملکه ذهنتان باشد تا به آن برسید. در زمینه کنکور گاهی نیاز به صیقل دادن باورها و ترمیم انگیزه ها با دست زدن به کارهای عجیب و غریب داریم. یک روز خارق العاده، یک نمره تراز خوب، ی اعتماد به نفس عجیب و ….

پس باورهای بزرگ در جهت رسیدن به آرزوها، باید قدرت برانگیختن روان انسان را داشته باشد.

چرا درس میخونی و مهمتر از اون اینکه چرا میخوای در کنکور شرکت کنی ؟

چون بقیه هم همین کار رو می کنن ؟ / چون دوستان شما میخوان کنکور بدن ؟ / چون پدر و مادرت ازت خواستن ؟ / چون اگه کنکور ندی ، پس چیکار کنی ؟ و ….

هدف ….؟ عجب کلمه شیرینی … از هر کسی بپرسی حداقل یکبار تو عمرش داشته ولی از اغلب بپرسن نشده که نشده …

چه تاسف بار … نرسیدن ، جا موندن ، هدف … مگه هدف نداشتم …پس چی شد ؟ کی از دستم گرفتش ؟ نه … نه .. نه … هدف دارم …میخوام کنکور بدم … برای رتبه ۱،۱۰،۱۰۰،۱۰۰۰ و رشته های ایده آل تاپ ترین دانشگاه ها …او …. پس که اینطور … پس تو هدف داری …بله که دارم / میشه بهم نشونش بدی ؟ نشونش بدم ؟ آره … هدفت رو میخوام ببینم . زده به سرت پسر !! هدفم رو میخوای ببینی . هدف که دیدنی نیست .. رسیدنی هست . آهان … صحیح ..پس اونوقت از کجا معلوم که تو هدف داری و من ندارم ؟ ن م ی د و ن م ( نمیدونم)

همه ما در زندگی مون زمان هایی بوده که تا توانسته ایم وقت تلف کرده ایم . خیلی وقت ها هم حس و حال انجام یک کار مهم و تکلیف خاص رو نداشتیم و مدام اون رو پشت گوش انداخته ایم. درس خواندن در دوران مدرسه نیز گاهی اینطوری بوده. خیلی وقت ها درس را مثل آذوقه مورچه ها در تابستان انبار کرده ایم و سپس در فصل امحان اونا رو یکدفعه خوندیم . حالا میخوایم برای کنکور درس بخونیم. امسال سال سرنوشت هست… رقابت علمی برای تعیین رتبه و رشته و دانشگاه و شغل و آینده و …. پس باید قبول کنیم که شرایط فعلی خاص هست و دیگر جای این دست و آن دست کردن نیست. بایستی کار کرد ، کار اساسی . آستین هارو بالا زد و شروع کرد.

پس اگر میخواهید رتبه خوبی بیاوردی از همین الان مثل یک کنکوری موفق رفتار کنید. لذت خیال در این است که بدون تلاش به آنچه میخواهید می رسیم؛ اما دنیای واقعی سخت گیر و واقع گرایانه رفتار میکند. عده کسانی که میخواهند رشته و دانشگاه خوب قبول بشن کم نیست. کنکور یعنی تعیین شایستگی دانش آموزی که میخواهد در دانشگاه تحصیل کند . ملاک این تعیین شایستگی تا حد زیادی اکتسابی بوده و هر کدوم از شما میتونید با پرورش نقاط مثبت در جهت هدف به این سطح نزدیک تر بشین.

کنکور یعنی تمرین، تلاش مستمر، پشتکار، امید، مسئولیت پذیری و رسیدن به احساس ناب اعتماد به نفس واقعی. اینکه در رویا و خیال به دنبال رسیدن به اهداف بلند مثل رتبه خوب در کنکور باشی، اما هیچ تغییر خاصی در رفتار تحصیلی و مطالعاتی خودت ایجاد نکنی، دیوانگی است؛ این روزها جای خیلی چیزها باهم عوض شده و یکی از اون خیلی چیزها هم همین داشتن خیال پردازی و یا در بیان دیگه همون تفکر مثبت قبل از شروع کار هست. کسی رد نمیکنه که داشتن هدف و دید مثبت در گام نخست حس خوشاید حرکت رو به وجود میاره ؛ البته اگر در باطن حرکتی باشه . خیلی از کنکوری ها دوست دارن هر وقت که به هدف فکر کردن اون رو برای خودشون دست یافتنی ببین و به قولی خودشون رو در لباس دانشجویی فلان رشته و دانشگاه خاص متصور می کنن.

این تفکر مثبت بجای اونکه همانند استارت ماشین فقط چند لحظه باشه و بعدش ما حرکت ناشی از این حرکت رو ببینیم، متاسفانه خوش خوشان بعضی بچه ها میشه . ( فکر کن راننده ای که دستش رو از استارت زدن و سوئیچ ماشین بر نمیداره) به نظرت چی میشه ؟ ی مدتی استارت میزنه ولی بعدش استارت میسوزه … مثل دانش آموزی که با تعلل تا چند ماه اول هدف رو برای خودش دست یافتنی میدونه ولی کم کم این حس جای خودش رو به تردید میده . بارها گفته ام و بازهم بارها و سال ها و به دفعات می گویم … هدف یک مسیر هست . هدف یک زندگی هست . هدف نشون دادن تمام عمق وجود و عشق و علاقه هست . هدف در زمان نمیگنجه . هدف باید خودش رو هر لحظه نشون بده . هدف رو باید طوری هدایت کنی که تا آخرین روز کنکور با فکر کردن بهش انرژی بگیری . این جمله آخرم خیلی مهم بود . بچه هایی که یک بار حداقل کنکور دادن میدونن که چی میگم .

وقتی از میانه های راه با فکر کردن به هدف قلبت تند تند به تپش میفته … کف دستات عرق میکنه و فکر کردن بهش باعث استرس تو میشه …. واقعا چرا ؟

چرا هدف متعالی الان تو میتونه اینجوری بشه ؟ جان کلام در اینجا نهفته شده که بدونی، هنگامیکه مصمم به عمل میشی، تردیدها رو باید کنار بذاری و کارت رو شروع کنی . باید سعی کن همون شخصیت ایده آل در ذهنت رو اینبار با عمل نشون بدی و از این پس ذوق و شوق بیشتر در تو وقتی به وجود بیاد که تو کارت بیشتری رو انجام میدی . احساس اینکه لحظه به لحظه به سمت هدف نزدیک بشی بهت جان دوباره بده و از اینکه انقدر فوق العاده ای به خودت افتخار کنی. اینجاست که اون احساس خوب نشات گرفته از عمل گرایی بهت سوخت لازم برای پیمودن مسیر یک هدفبزرگ رو میده و میتونی یکسال در ایده آل ترین حالت ممکن تلاش کنی .

اگه نمرات مدرسه و معدلت پایین بوده ، اگه سال گذشته رتبه ای که آوردی ناامید کننده بوده و به تو گفتن که امسال رتبه خوبی نخواهی داشت … ( فقط بخند ) خنده ای از جنس عزم و اراده و همت ؛ و کاری کن حتی فراتر از معدل ۱۱ بشی که در کنکور ۳ رقمی شد . اینا همه به تو بستگی داره . بستگی داره که بدونی و بخوای با همین دانش ها و داشته ها کار رو شروع کنی و امیدوار باشی که مرحله به مرحله پیشرفت کنی. باید طوری تلاش کنی تا انتساب لقب فرد هدفمند به تو بیجا نباشه و هر گوشه ای از زندگی تو رو که نگاه می کنن ، رنگ و بویی از این هدف رو ببینن . مسیر ، مسیر عشق هست و در راه عشق باید تا پای جان رفت .

یه شروع فوق العاده مثل پرتاب درست اولین پرنده به سمت خوک ها ( انگیری بردز) میتونه به باور های تو صیقل بده . برای شروع خوب اگه میبینی ایده آل های زیادی داری ( باید فلان رتبه و رشته بشم ) ولی در عمل دست رو دست گذاشتی ، خودت و افکارت و ایده آل هات رو خرد کن و از صفر همگام با عملکردت آرزو کن و جلو بیا و از نو و حقیقی خود متعالیت رو بساز.

 

مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی