فراموشی مطالب کنکور و راهکارهای طلایی

اسلایدشو

فراموشی مطالب کنکور و راهکارهای طلایی

چرا هر چی خونده بودم ، یادم رفته ؟ زحمتام به هدر رفت هر چی زیست خونده بودم یادم رفته و چیزی یادم نمیاد؟ فراموشی مطالب کنکور , با نزدیک شدن به کنکور اکثر داوطلبان دچار توهم فراموشی مباحث می شوند و حسابی اعصاب داوطلب را بهم می ریزد و باعث نگرانی و استرس زیاد در داوطلب می شود .
در صورتی که هر آنچه که خوانده اید هنوز در مغز و سرجایشان هستند اما چرا فکر می کنیم چیزی یادمان نمی آید و یا نمی توانیم مبحث خوانده شده را برای خود یادآوری کنیم؟؟؟

استرس زیاد = فراموش شدن مباحث خوانده شده

فراموشی مطالب کنکور- معمولا هر چه به روز کنکور نزدیکتر می شویم استرس فراموشی دروس در داوطلبان بیشتر می شود . احساس فراموشی مطالب باعث کاهش و افت بازده مطالعاتی می شود بخصوص در دروس دین و زندگی ، حفظیات شیمی ، فرمول های ریاضی و فیزیک.

فراموشی مطالب کنکور- اما باید بگوییم که اصلا جای نگرانی نیست و این حس فراموشی واقعیت ندارد و کاذب است چرا که مغز نمی تواند به یکباره مباحثی را که در خود دسته بندی کرده ، فراموش کند . از تلقین های منفی و اینکه من همه ی درس ها و فرمول ها رو فراموش کردم ، دست بردارید چرا که اگر در شرایط مشابه کنکور و حتی کنکور قرار بگیرید همه را بیاد خواهید آورد.
فراموشی مطالب کنکور- چگونه با حس فراموشی مطالب مبارزه کنیم؟

فراموشی مطالب کنکور – برخی داوطلبان انتظار دارند با مراجعه به خلاصه ها همه ی مطالب کتاب را بیاد آورند که این کاملا توقعی بیجا و غیر منطقی است . بهترین روش برای اینکه متوجه شوید مباحث را بیاد داریم یا فراموش کرده ایم ، حل تعدادی تست به صورت تصادفی است . بدین صورت می توان میزان آمادگی برای پاسخگویی را با تست زنی مشخص نمود و با این تکنیک خیالتان از بابت فراموش نشدن مطالب راحت می شود و متوجه می شوید که حس فراموشی مباحث کاملا کاذب بوده است.
دسته بندی مباحث:

فراموشی مطالب کنکور – اگر مبحثی را نتوانسته اید به خوبی به یاد آورید دلیلش این است که شما مطالب خوانده شده را در ذهن خود به خوبی سازماندهی و دسته بندی نکرده اید لذا مغز نمی تواند در زمان مقرر پاسخ را بیابد . لذا هر اندازه که مطالب خوانده شده ی خود را سازماندهی و مرتب کنید به همون اندازه هم بازیابی و استفاده از مباحث در حل تست ها سریعتر و راحتر صورت می پذیرید.

شما می توانید با خلاصه نویسی ، حاشیه نویسی ، تهیه فلش کارت ها و نیز تهیه جداول و نمودارهای خلاصه شده به سازماندهی مطالب در ذهنتان کمک زیادی کنید.

فراموشی مطالب کنکور – تکنیک مرور و تکرار گذشته

هر وقت خواستید مبحث جدیدی را بخوانید حتما ابتدا مباحث قبلی را مرور کنید .می توانید در حد یک مرور سریع داشته باشید و یا با تست زنی مرور کنید. توجه داشته باشید که در کل هدف از مرور ، یاد آوری مطالب خوانده شده در گذشته است.

فراموشی مطالب کنکور و نکات تکنیکی مرور

نکات تکنیکی زیر را نیز بدانید تا دچار فراموشی مباحث نشوید:

– مطلبی که می خوانید عمقی و با درک معنا بخوانید.
-از حفظ طوطی وار مطالب اجتناب کنید و حتما بصورت عمقی مطالعه داشته باشید.
– مباحثی که می خوانید به زبون خودتون بازگو نماید تا در ذهنتان بیشتر ماندگار شوند.
-تمرین و تکرار را جدی بگیرید ، بخصوص در دروسی مثل ریاضی و فیزیک

مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی