اعلام نتيجه اوليه آزمون سراسری کنکور 96 در نيمه اول مرداد

اسلایدشو

 

 اعلام نتيجه اوليه آزمون سراسری کنکور 96 در نيمه اول مرداد

 

دکتر ابراهيم خدايي، در حاشيه بازديد از حوزه امتحاني گروه آزمايشي علوم انساني آزمون سراسري ۹۶ در دانشکده فني حرفه‌اي دخترانه ولي عصر (عج)، در جمع خبرنگاران، افزود: چهل و هفتمين دوره آزمون سراسري در همه حوزه‌ها در سر وقت خود آغاز شده و تاکنون مشکلي به ما گزارش نشده است.
وي گفت: ۹۳۰ هزار داوطلب در اين دوره از آزمون سراسري شرکت کرده‌اند که ۵۹ درصد آنها زن و ۴۱ درصد مرد هستند.
دکتر خدايي يادآور شد: از ميان گروه‌هاي آزمايشي آزمون سراسري ۹۶، علوم تجربي با ۵۸۰ هزار داوطلب بيشترين تعداد داوطلب را دارد و پس از آن، علوم انساني ۱۸۴ هزار داوطلب، علوم رياضي و فني  ۱۴۸ هزار داوطلب، هنر با احتساب علاقه‌مندان ساير گروه‌ها ۶۱ هزار داوطلب، و زبان‌هاي خارجي با احتساب علاقه‌مندان ساير گروه‌ها ۱۱۹ هزار داوطلب دارند.
رييس سازمان سنجش اظهار داشت: نتيجه اوليه آزمون سراسري به صورت کارنامه تنظيم شده و نيمه اول مرداد ماه از سوي سازمان سنجش منتشر مي‌شود و انتخاب رشته داوطللبان نيز در نيمه دوم مرداد ماه انجام خواهد شد؛ ضمن آنکه نتايج نهايي اين آزمون نيز، نيمه دوم شهريور ماه اعلام مي‌شود.
وي، با اشاره به ظرفيت پذيرش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي، گفت: تاکنون ۷۴۰ هزار ظرفيت از سوي دانشگاه‌ها به ما اعلام شده است که اين ميزان قطعاً بيشتر خواهد شد. اين ظرفيت بدون احتساب ظرفيت دانشگاه آزاد خواهد بود، و البته پيش بيني مي‌شود که اين دانشگاه نيز حدود ۵۰۰ هزار نفر ظرفيت داشته باشد.
دکتر خدايي، درباره چالش‌هايي که امسال آزمون سراسري ۹۶ با آن مواجه شده است، گفت: چالش اصلي ما استان‌هاي گرمسيري بودند که هماهنگي‌هاي لازم براي قطع نشدن برق در حوزه‌هاي آزموني انجام مي‌گرفت و پس از آن با همکاري نهادهاي مختلف حفاظت و امنيت حوزه‌ها به طور کامل برقرار شد.
رييس سازمان سنجش افزود: نکته ديگر در مورد آزمون سراسري ۹۶ اين است که سؤالات امسال با درجه دشواري کمتري طراحي شده است. برداشت ما اين بود که آزمون ما، بويژه در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني، کمي سخت است و داوطلبان نمرات پايين‌تري کسب مي‌کنند؛ از همين رو، سؤالات امسال کمي آسان‌تر است.
وي درباره تاثير سوابق تحصيلي در آزمون سراسري ۹۶ نيز گفت: از دو سال گذشته، بر اساس مصوبه شوراي سنجش و پذيرش و مجلس شوراي اسلامي، تاثير سوابق تحصيلي به صورت تاثير مثبت است؛ در واقع ۲۵ درصد سوابق ديپلم و ۵ درصد سوابق پيش دانشگاهي تاثير مثبت دارد.
دکتر خدايي، درباره ميزان ظرفيت پذيرش بدون آزمون، يادآور شد: بر اساس قانون سنجش و پذيرش دانشجو، که از سال ۹۲ اجرايي شده است، مطابق تکليف قانوني، ما بايد امسال به ۸۵ درصد ظرفيت بدون کنکور برسيم که حتماً اين اتفاق رخ مي‌دهد.
وي گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفيت آموزش عالي بدون کنکور است و داوطلبان، تنها مي‌توانند با انتخاب رشته وارد دانشگاه شوند؛ اما رقابت اصلي در ميان داوطلباني است که مي‌خواهند وارد دوره‌هاي روزانه شوند.
دکتر خدايي، درباره سهميه ايثارگران در آزمون سراسري ۹۶، گفت: امسال بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، که سهميه ايثارگران را ۵ درصد توسعه داده و اضافه کرده است، رزمندگان با شش ماه حضور در جبهه، همسران آنها و همسران و فرزندان جانبازان زير ۲۵ درصد نيز مي‌توانند از اين سهميه استفاده کنند.
وي گفت: بر اساس قانون، اگر ۲۵ درصد سهميه ايثارگران در کنکور ۹۶ پر نشود، آن سهميه به اين سهميه ۵ درصدي اختصاص مي‌يابد.
رييس سازمان سنجش تاکيد کرد: پيش بيني مي‌کنيم که در يک مجموعه از رشته‌هاي پر متقاضي در دانشگاه‌هاي پرمتقاضي، اين ۳۰ درصد ظرفيت پر شود و ممکن است که ظرفيت پذيرش آزاد از آن متاثر شود.
وي ادامه داد: ما مکاتبات لازم را در اين زمينه انجام داده‌ايم که با توجه به افزايش سهميه ايثارگران، ظرفيت پذيرش آزاد کاهش پيدا نکند و اميدواريم مسؤولان کمک کنند تا اين اتفاق رخ دهد؛ اما در غير اين صورت، ممکن است که ظرفيت آزاد از اين مساله متاثر شود.
دکتر خدايي، درباره اطلاعيه سازمان سنجش و هشدار به داوطلبان درباره کلاهبرداري مجازي، افزود: ما با پليس فتا و وزارت اطلاعات، همکاري‌هاي لازم در اين زمينه داريم و متاسفانه کلاهبرداري در فضاي مجازي بشدت زياد شده است؛ تا حدي که افرادي که ادعا مي‌کنند سؤال‌ها را در اختيار دارند، اما براي راحتي خيال داوطلبان اعلام مي‌کنند که آزمون سراسري در حفاظت کامل انجام شده است. ما اصلي در سازمان سنجش داريم که مي‌گوييم سؤال آزمون که طراحي شد، در آخر تنها از سوي داوطلب ديده مي‌شود.
وي، با اشاره به اينکه داوطلبان در حفاظت آزمون و اعلام تخلفات، بهترين کمک‌ها را به ما کرده‌اند، گفت: با توجه به اطلاعاتي که سال گذشته داوطلبان برخي از حوزه‌ها به ما گزارش کردند ۱۰ نفر اخراجي داشتيم که اين تخلفات در حوزه تخلفات داوطلبي و تقلب‌ها بود؛ به اين صورت که داوطلبي از روي دست داوطلب ديگري نگاه کرده بود.

گفتني است که آزمون سراسري سال ۹۶ در روزهاي پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تيرماه در  ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحاني در کشور و ۲۷ حوزه در ۲۳ کشور دنيا با حضور ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب برگزار شد.

 

جهت دریافت مشاوره کنکور با ما تماس بگیرید 09127523889

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی