جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) سال 1397

اسلایدشو

 جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) در سال 1397

ورودی دوره های دکتری ph d 1397

بدين وسيله به اطلاع کليه متقاضيان ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودي دوره دکتري (Ph.D) مي رساند که پذيرش دانشجو در سال 1397 بر اساس قانون "سنجش و پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تکميلي در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي" مصوب 18/12/94 مجلس محترم شوراي اسلامي و همچنين آيين‌نامة اجرايي مربوط و مصوبات "شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تکميلي" به شرح ذيل انجام خواهد شد؛ لذا ضرورت دارد که تمام متقاضيان ورود به دورة دکتري در کليه رشته هاي مصوب دفتر گسترش آموزش عالي، اعم از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي دولتي و غير دولتي از جمله دانشگاه آزاد اسلامي، در آزمون ورودي دوره هاي دکتري (Ph.D) شرکت نمايند. لازم به ذکر است که پذيرش بر اساس قانون مذکور و مطابق اين اطلاعيه و شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي پذيرش آزمون مذکور (که در زمان ثبت‌نام از سوي اين سازمان منتشر مي¬شود)، صورت خواهد گرفت.
بر اساس قانون فوق، سنجش و پذيرش دانشجو در مقطع دکتري ناپيوسته، بر حسب هر يک از شيوه¬هاي «آموزشي ـ پژوهشي» و «پژوهش محور» به شرح زير انجام مي¬شود:
الف ـ دکتري آموزشي ـ پژوهشي: سنجش و پذيرش براي ورود به دوره دکتري ناپيوسته آموزشي ـ پژوهشي، بر اساس معيارهاي زير صورت مي¬گيرد:
1ـ آزمون متمرکز (50 درصد)
2ـ سوابق آموزشي، پژوهشي و فناوري (20 درصد)
3ـ مصاحبه علمي و سنجش عملي (30 درصد)
ب ـ دکتري پژوهش محور: سنجش و پذيرش براي دوره دکتري ناپيوسته پژوهش محور، بر اساس معيارهاي زير صورت مي¬گيرد:
1ـ آزمون¬ متمرکز (30 درصد)
2ـ سوابق آموزشي، پژوهشي و فناوري (20 درصد)
3ـ مصاحبه علمي و بخش عملي (30 درصد)
4ـ تهيه طرح¬واره (20 درصد)
اجراي مرحلة اول (آزمون متمرکز) از سوي سازمان سنجش آموزش کشور و امتياز مربوط به سوابق آموزشي، پژوهشي و فناوري، مصاحبه علمي و … از سوي دانشگاه¬ها و مراکز آموزش عالي پذيرنده دانشجو انجام خواهد شد.
بر اساس مصوبه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو، در دوره‌هاي تحصيلات تکميلي، مواد آزمون متمرکز دکتري (Ph.D) سال 1397 به شرح زير خواهد بود:
الف) آزمون زبان با ضريب (1)
ب) آزمون استعداد تحصيلي با ضريب (1)
ج) آزمون دروس تخصصي در سطح کارشناسي يا کارشناسي ارشد با ضريب (4)
سنجش و پذيرش براي کليه دوره¬ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پرديس¬هاي خودگردان، پيام‌نور، بورس اعزام به خارج، مؤسسات غير انتفاعي، دانشگاه آزاد اسلامي و …. بر اساس قانون فوق صورت خواهد گرفت؛ لذا کليه متقاضيان ورود به دوره دکتري (Ph.D) و همچنين دستياري دامپزشکي سال 1397 لازم است در اين آزمون ثبت‌نام و شرکت نمايند. 
ساير شرايط و ضوابط
1ـ تمام دانشجويان و فارغ‌التحصيلان مقطع کارشناسي‌ارشد و دکتري حرفه اي مي توانند در صورت دارا بودن شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي، در آزمون ورودي شرکت نمايند.
2ـ دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسي‌ارشد، در صورتي که مشمول آيين نامه شماره 77633/2 مورخ 28/5/92 که از سوي معاون آموزشي وزارت متبوع ابلاغ شده است باشند، مي¬توانند در اين آزمون شرکت نمايند.
3ـ مؤسسات براي پذيرش دانشجو در مهرماه از داوطلباني مي¬توانند پذيرش به عمل آورند که حداکثر تا سي و يکم شهريورماه همان سال (سال 1397) فارغ‌التحصيل شوند. تاريخ فارغ‌التحصيلي براي داوطلباني که شروع تحصيل آنان در صورت وجود ظرفيت نيمسال دوم است، سي‌ام بهمن ماه همان سال (سال 1397) خواهد بود.
4ـ پذيرفته شدگان قطعي (نهايي) روزانه سال 1396، چه در دانشگاه محل قبولي ثبت‌نام کرده و چه ثبت‌نام نکرده باشند، اجازه شرکت در آزمون سال 1397 را ندارند و يک سال محروم از آزمون هستند.
5ـ پذيرفته‌شدگان دروة بورس اعزم به خارج، در صورتي که روند پذيرش آنها تا زمان ثبت‌نام آزمون در سازمان امور دانشجويان تکميل نشده و در داخل نيز در دوره‌هاي روزانه پذيرفته نشده باشند، اجازة شرکت در آزمون دکتري سال 1397 را دارند.
6ـ ساير شرايط و ضوابط، در دفترچة راهنماي ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودي دکتري نيمه متمرکز سال 1397 درج خواهد شد.
لازم به يادآوري است که جداول رشته‌ها و مواد آزمون ورودي دوره‌هاي دکتري (Ph.D) سال 1397، همراه اصل اين اطلاعيه در سايت سازمان سنجش درج شده است.

جهت دریافت مشاوره کنکور با ما تماس بگیرید 09127523889

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی