اخبار
3

رییس سازمان سنجش آموزش کشور، اجرای کامل قانون سوابق تحصیلی در کنکور را با توجه به شرایط کنونی امتحانات آموزش و پرورش، خلاف اصل عدالت آموزشی عنوان کرد.ابراهیم خدایی روز یکشنبه به خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا اظهار کرد: آخرین قانونی که مجلس شورای اسلامی در زمینه پذیرش دانشجو در کنکور سراسری تصویب کرده مربوط به شهریورماه سال 92 است که بر این اساس مدل امتحانی باید بر طبق تقاضا تنظیم شود.
وی گفت: بر اساس تصویب مجلس سه مدل سوابق تحصیلی، سوابق تحصیلی با آزمون و سوابق تحصیلی همراه با آزمون عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شد و به طور کلی قانون تصویب کرده که تا پنج سال آینده 85 درصد کل ظرفیت آموزش عالی از طریق سوابق تحصیلی پذیرش شود.
خدایی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی پیشنهاد افزایش درصد سوابق تحصیلی را متناسب با شرایط پوشش تحصیلی داده؛ این در حالی است که هم اکنون فقط امتحانات سال سوم دبیرستان به صورت سراسری برگزار می شود.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: هم اکنون امتحانات سال دوم دبیرستان ها به صورت سراسری برگزار نمی شود و در دوره پیش دانشگاهی نیز فقط امتحانات چند واحد درسی به صورت سراسری است.
وی خاطرنشان کرد: امتحانات داخلی دبیرستان ها به سبب تنوع آنها همچون، دولتی، غیر انتفاعی، غیردولتی و غیره قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و بر همین اساس نمی توان این نمرات را به عنوان معیار و ملاک انتخاب کرد.
خدایی تصریح کرد: اجرای این قانون در چنین شرایطی خلاف اصل عدالت آموزشی به شمار می رود؛ چرا که سوابق باید بر اساس قانون مبتنی بر عملکرد سه ساله دانش آموز در امتحانات سراسری باشد.
وی افزود: در حال حاضر براساس تکلیف قانون تا سال 1397 می بایست 85 درصد ظرفیت کل آموزش عالی کشور بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شوند که در سال سوم اجرای آن یعنی سال 1394 حدود 80 درصد کل ظرفیت های آموزش عالی کشور براساس سوابق تحصیلی پذیرش شدند؛ که می توان گفت در اجرا از تکلیف ایجاد شده هم جلوتر هستیم و قطعا تا سال 1397 به بیش از 85 درصد خواهیم رسید.
وی اظهار داشت: بر همین اساس اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو به این نتیجه رسید که برای کنکور سال آینده سهم 5 درصدی به عملکرد پیش دانشگاهی دانش آموزان افزوده شود.
مجلس شورای اسلامی در سال 92 قانونی را تصویب کرد که بر پایه آن باید تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور به تدریج افزایش می یافت. در سال نخست اجرای این قانون یعنی سال 93-94 تأثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی هستند حداقل 25 درصد تعیین و مقرر شد پس از پنج سال، حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی انجام شود.

سلام خسته نباشین.خواستم بپرسم که میشه واسه کنکور95از طرح ترمیم معدل استفاده کرد؟

سلام

لطفا یکی منو توجیه کنه که باید واسه 75 درصد بخونیم یا 100 درصد !

اینم از آدرس ایمیل بنده :….

منبع موثق میخوام !!!

پیشاپیش تشکر …

مطمعنا برای حداکثر درصد ممکن خودت بقیه حرفا فقط برای ایجاد جو و روحیه درس خوندنه

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول ) یکی از سوالاتی که ذهن اکثر داوطلبان کنکور را درگیر کرده است، این است که چطور برای کنکور درس بخوانند تا بهترین نتیجه را بگیرند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بعد از یک برنامه منظم …

تماس تلفنی