اسلایدشو

کنکوری ها برای موفقیت باید بدانند

کنکوری ها برای موفقیت باید بدانند : در مقله قبلی با 10 مورد از اصولی که شما عزیزان را به نوعی در مسیر زندگی کنکور قرار می‌دهد ، آشنا شدید. امیدواریم که از مطالب‌آن ، به نحو مطلوب در زندگی تحصیلی‌تان استفاده کرده باشید ، خوب در این مقاله قاعدتا با مابقی « اصول و روش های زندگی کنکور » آشنا خواهید شد . البته بهتر است ، که در مورد اصول مطرح شده ، قدری فکر و تأمل داشته باشید و حتی با دوستان و همکلاسی های خود در این خصوص گفتگویی را ترتیب دهید . چون باعث می شود که ذهن همه شما عزیزان بیشتر به اجرایی نمودن اصول مربوطه ، نزدیک شود. خوب مابقی اصل ها را دنبال می کنیم :

اصل یازدهم : این اصل را بیشتر برای بچه ها ی قوی و زرنگ می گویم . بدانید که غرور و تکبر ، کوچک شمردن حریفان و کم کاری ، هرکسی را از اوج به حضیض می کشاند . پس غفلت نکنید . وبدانید که به هر چیزی کم اهمیت بدهید از همان ضربه خواهید خورد .

اصل دوازدهم : هیچگاه از حرکت و تلاش خسته و ناامید نشوید . مطمئن باشید که نتیجه ، ماحصل کار و تلاش است و نه فکر و خیال ، پس به جای تصوّ رات و فکر وخیال های بیهوده ، بیشتر تلاش کنید . هر چه بیشتر نگردانید باید بیشتر تلاش کنید .

اصل سیزدهم : قلم و کاغذ ، چیز هایی هستند که کاربرد های بسیار خوبی دارند . اینها دوای خیلی از دردها هستند . به چند مورد آنها اشاره می کنم :

1- یکی از ایراد های بسیاری از دانشجویان ، اینست که اصولاً با قلم و کاغذ بیگانه اند . این بیگانگی آنقدر زیاد است که حتی شامل حال دروسی ، مانند ریاضی و فیزیک هم می‌شود . بعضی از دانشجویان ریاضی و فیزیک را هم فقط می‌خوانند . مثلاً هنگامی که کتاب درسی را مطالعه می‌کنند وقتی که به یک مثال می‌رسند همانطور که صورت مثال را مطالعه می کنند جواب آنرا هم فقط می‌خوانند ، ببینید اصولاً تسلط در این دورس و بعضی از قسمت های دروس دیگر هیچگاه با خواندن و حتی حفظ کردن ایجاد نمی شود بلکه باید مسئله را حل کرد ! آنهم به تعداد زیاد .

باید ذهن را درگیر کرد باید به ذهن یاد بدهیم که مطالب را حلاجی کند و این کار فقط در سایه حل مسئله و تمرین است . مثلاً هستند دانشجویانی که ، می توانند ساعت ها در مورد مشتق و مفهوم آن و کاربرد های آن صحبت کنند . ولی وقتی یک تابع را مقابل آنها می گذارند نمی‌توانند مشتق آن را بگیرند . یعنی در عمل هیچ ! باید نشست و قلم در دست گرفت ، فکر کرد ، نوشت ، و به جواب رسید . اگر این کار را بکنیم آنگاه تازه تسلط ما افزایش می یابد . بعضی از دانشجویان هستند که این جمله ، همیشه بر سر زبانشان هست که « بلد بودم ! ولی نتوانستم حل کنم » و یا اینکه همه سوالها را می دانستم ، ولی وقت کم آوردم . اینها همه اش به خاطر کم کاری است . و کم فشار آوردن به ذهن است ، در واقع ذهن ، درگیری با مطلب و قدرت استدلال و سرعت انتقال لازم را به دست نیاورده است . علاج بسیاری از این حرف ها ، مسئله حل کردن است . و آن هم نه با چشم و یا در فکر بلکه با قلم و کاغذ .

2- حُسن دیگر قلم وکاغذ افزایش دقت و تمرکز است . که این هم مشکل خیلی از بچه های کنکوریست ، بخصوص آنها ی که درگیر فکر و خیال هستند .

3- خاصیت مثبت دیگر قلم وکاغذ ، کمکی است که به افزایش حجم کار می‌کند . در واقع تلاش دانشجو زیاد شد حجم کار هم بالا می رود و قاعدتاً حجم کار زیاد و منطقی هم باعث نتیجه گیری مثبت خواهد شد.

اصل چهاردهم : به درصد ها و نتایج افرادی که در سال های قبل در کنکورهای سراسری شرکت کرده اند فکر نکنید . درصد ها و نتایج هر سال کنکورسراسری مال همان سال است . اگر کسی در کنکور سراسری در سال های قبل ، با یک درصد خاص ، رتبه ای را بدست آورده است ، هیچ دلیلی ندارد شما در کنکور سال 86 با همان درصد ها ، همان نتایج را بدست آورید . همیشه باید برای بهتر بودن تلاش کرد .

اصل پانزدهم : همیشه توجه داشته باشید ، که روند پیشرفت مهم است ، نه نتیجه مطلق شما . اینکه چگونه داری تلاش می کنی مهم است نه چیز دیگر و در واقع آنچه که یک دانشجو کنکوری ، باید به آن توجه جدی داشته باشد ، اینست که وضع او ، روز به روز بهتر شود .

پس هیچگاه نباید به خود مغرور شویم و بگوییم ، خوب وضعیت آزمو نها و نمره‌ی از ، چون خوب شده پس خیلی لازم نیست به خودم سخت بگیرم . ما باید یاد بگیریم به قول شعار صا ایران « هر روز بهتر از دیروز » باشیم ؛ نه چیز دیگر و روند پیشرفت و تلاش ما یک سیر صعودی داشته باشد .

پس خلاصه کلام : تحت هیچ شرایطی با خودتان مدارا نکنید .

اصل شانزدهم : اگر گاهی اوقات خسته شدید ، ( اصل عدم مدارا را با خود فراموش نکنید ) بد نیست ، مثلا هنگام بعد از ظهرهای جمعه به بازی و تفریح اختصاص دهید . ولی تفریح و بازی که به همان مدت ، بعد از ظهرختم می شود . نه بیشتر !!

منتظر قسمت های بعدی این مقاله مفید باشید …

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889 آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است سایت رسمی انتشارات گیلنا سایت رسمی کنکو سایت رسمی کنکور اسان سایت رسمی کنکور اسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری وبسایت رسمی انتشارت گیلنا وبسایت رسمی کنکور وبسایت رسمی کنکور اسان وبسایت رسمی کنکوراسان است کنکور کنکور آسان کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان گیلنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی