اسلایدشو
بخش اعظم عمر ما در فضاهاي داخلي بناها سپري مي‌شود. اين فضاها محيطي را ايجاد مي‌کنند که پاسخگوي نيازهاي اساسي ما نظير نياز به سرپناه است و بسياري از فعاليت‌هاي ما در آن صورت مي­گيرد. همچنين آنچه به يک بنا روح مي­بخشد، فضاي داخلي آن است؛ بنابراين، مي‌توان گفت که کيفيت فضاي داخلي از يک طرف تاثير مستقيمي بر نحوه انجام فعاليت‌هاي ما در آن فضا دارد، و از طرف ديگر، نگرش، احوال و شخصيت ما را تحت تاثير قرار مي دهد. دراين ميان‌، هدف از پذيرش و تربيت دانشجو در رشته معماري داخلي، بهبود عملکرد فيزيکي و رواني فضا براي راحت سازي زندگي در آن است.
در واقع رشته معماري داخلي به بهينه سازي فضاهاي داخلي ساختمان‌ها به منظور انجام فعاليت‌هاي روزانه (زندگي – کار) مي پردازد؛ از همين رو، معماري داخلي را  «آفرينش فضا» مي‌نامند. اين رشته از سويي همانند معماري با ساختمان و اجزاي آن سروکار دارد، و از سوي ديگر، بر فضاهاي داخلي تاکيد مي‌ورزد. البته در معماري، طراحي کل ساختمان مورد نظر است که با مسايل سازه‌اي و نقشه مرتبط است؛ اما در معماري داخلي، که هدف استفاده و قابل سکونت کردن مکان، طبق معيارهاي انساني است، بايد گفت که عملگرايي و کار آمد بودن در عين زيبايي، مهم‌ترين هدف معماري داخلي است.
اين رشته از بين داوطلبان گروه آزمايشي علوم رياضي و فني دانشجو مي پذيرد.
توانمندي هاي لازم براي موفقيت در اين رشته
دانشجوي معماري داخلي بايد روابط عمومي خوب و تعاملي  هميشگي با مردم داشته باشد؛ زيرا معماري داخلي در ارتباط مستقيم با ويژگي‌هاي روحي ـ رواني انسان قرار دارد و دانشجوي اين رشته بايستي براي نيل به يک طرح مطلوب، ويژگي‌هاي رفتارهاي انساني در فضاهاي داخلي زيستي اعم از عمومي و خصوصي را  به دقت مورد توجه قرار دهد؛ يعني طراح به هنگام طراحي فضاي داخلي با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تاثيري که آن فضا بر استفاده کننده مي‌گذارد.
همچنين برخورداري از مهارت بالا در طراحي و نقاشي، داشتن تفکر هنري و خلاقانه از مرحله توليد و نمايش ايده‌هاي اصيل تا بسط اين ايده‌ها، دارا بودن قدرت تجسم بالا، تلاشگر و کوشا بودن و در نهايت  صبور، دقيق و منظم بودن، از ويژگي‌هاي لازم دانشجوي اين رشته است.
 
 فرصت هاي شغلي براي فارغ التحصيل معماري داخلي
رشته تحصيلي معماري داخلي از رشته‌هايي است که مي‌توان زمينه فعاليت عملي آن را در جامعه به وفور مشاهده کرد. طراحي و معماري داخلي نمايشگاه هاي بزرگ و کوچک، صحنه آرايي فضاي برگزاري سمينارها و جشنواره‌ها، طرح و آرايش داخلي فروشگاه‌هاي بزرگ و کوچک، هتل‌ها، ادارات و بانک‌ها، مجتمع‌هاي تجاري، خانه‌هاي مسکوني، سالن­هاي پايانه­ها و فرودگاه‌ها، احيا و بازسازي بناهاي تاريخي و… همگي نياز به طراح معماري داخلي دارند.
بايد توجه داشت که معماري داخلي، زندگي همه آحاد جامعه را تحت تاثير قرار مي‌دهد و تاثيرات آن در زندگي روزمره‌ ما به وضوح قابل مشاهده است. کارايي اين رشته به هيچ وجه محدود به قشرهاي مرفه و خانه هاي اعياني نيست و مي تواند براي کل جامعه و طبقات کم درآمد هم مفيد باشد؛ زيرا براي يک زندگي راحت  در فضاي 40 يا 60 متري آپارتمان­ها، معماري داخلي، يک ضرورت گريزناپذير است و به ما نشان مي‌دهد که در اين فضاي کوچک چطور و با چه وسايلي بايد زندگي کنيم.
 درس‌هاي معماري داخلي در مقطع کارشناسي*
درس‌هاي پايه  
مباني معماري، هندسه مناظر و مرايا، انسان، طبيعت و ارگونومي، مقدمات طراحي معماري داخلي، عکاسي 1و2، هندسه کاربردي، فرم و فضا، مباني معماري داخلي، انسان، طبيعت و معماري داخلي، مقدمات طراحي معماري، نماد شناسي، رياضيات و آمار.
درس‌هاي اصلي
آشنايي با تاريخ معماري، آشنايي با معماري جهان اسلامي، تيوري معماري داخلي، شناخت مواد و مصالح، تاريخ مبلمان، محوطه سازي، تنظيم شرايط محيطي، تنظيم شرايط اقليمي، آشنايي با تاريخ معماري تزييني، آشنايي با معماري تزييني معاصر، متره و برآورد، حجم شناسي و ماکت شناسي، باغ آرايي.
درس هاي اختصاصي
بيان معماري، بيان معماري داخلي 1 و 2 و 3، طرح معماري داخلي 1 و 2 و 3، اصول فني ساختمان 1 و 2، عناصر مدلار و پيش ساخته، مقررات معماري داخلي، طرح معماري، طرح تغيير عملکرد معماري داخلي، مديريت کارگاه، گرافيک معماري داخلي ، مقررات معماري داخلي، آشنايي با طراحي صنعتي.

 

* قرار گرفتن اعداد 1 و 2 و 3 در کنار بعضي از دروس، بيانگر آن است که اين دروس به دليل اهميت يا حجم بيشتر، در دو يا چند ترم ارايه مي‌شوند.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889 آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است سایت رسمی انتشارات گیلنا سایت رسمی کنکو سایت رسمی کنکور اسان سایت رسمی کنکور اسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری وبسایت رسمی انتشارت گیلنا وبسایت رسمی کنکور وبسایت رسمی کنکور اسان وبسایت رسمی کنکوراسان است کنکور کنکور آسان کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان گیلنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی