اسلایدشو

براي آماده شدن براي مطالعه به مکان مناسبي براي مطالعه نياز داريد. بايد بتوانيد به تمامي سوالاتي که در ادامه مي آيد جواب بله دهيد :
 

1- آيا مکان مطالعه ي من هر وقت که بخواهم در دسترس است؟

اگر هر موقع که بخواهيد از مکان مطالعه تان استفاده کنيد، قادر به اين کار نباشيد، مکان مطالعه تان براي شما سود چنداني نخواهد داشت. اگر داريد از مکاني براي مطالعه استفاده مي کنيد که به هر دليل مجبوريد با ديگران شريک باشيد، برنامه اي بريزيد تا بدانيد چه موقع مي توانيد از آن استفاده کنيد.

2- آيا محل مطالعه ي من عاري از هر گونه وقفه و اختلال است؟

مهم است که اوقات مطالعه اي عاري از اختلال داشته باشيم.
شايد لازم باشد که تابلوي مزاحم نشويد را روي درب نصب کنيد يا تلفن خود را از پريز بکشيد.

3- آيا محل مطالعه ي من عاري از هر عامل حواس پرت کننده است؟

تحقيقات نشان مي دهد که اکثر دانش آموزان در يک محيط ساکت با بهترين بازده، مطالعه مي کنند. اگر هم فکر مي کنيد که پخش کردن يک فايل صوتي يا تلويزيوني، حالت شما را بهبود مي بخشد، صداي آنها را پايين نگه داريد.

4- آيا مکان مطالعه ي من همه ي لوازم مطالعه اي را که من نياز دارم ، در خود دارد؟

حواستان باشد که در محل مطالعه تان منابع مرجع (مثل کتابهاي درسي و غيره) و ملزوماتي مثل خودکار، مداد، کاغذ، خط کش، ماشين حساب و هر چيز ديگري که ممکن است نيازتان شود، قرار داده شده باشد. اگر از يک کامپيوتر براي انجام تکاليف درسي تان استفاده مي کنيد، بايد در محل مطالعه تان آن کامپيوتر را قرار دهيد.

5- آيا فضاي مطالعه اي من داراي ميز يا ميز تحريري با اندازه ي مناسب است؟

وقتي که در حال کار بر روي يک تکليف هستيد يا براي امتحان مطالعه مي کنيد، از يک ميز يا ميز تحريري که به اندازه ي کافي بزرگ باشد براي نگه داشتن همه ي آن چيزي که نياز داريد، استفاده کنيد. فضاي کافي براي نوشتن در نظر بگيريد و سعي کنيد از درهم و برهمي جلوگيري کنيد.

6- آيا محل مطالعه ي من فضاي نگه داري (ذخيره سازي) کافي دارد؟

شما بايد فضاي کافي براي نگه داري ملزومات مطالعه اي داشته باشيد. بايد مطمئن شويد که فضاي ذخيره اي کافي داشته باشيد تا بتوانيد ميز کار يا هر فضاي کاري ديگري که داريد از وسايل غير لازم که ممکن است مزاحم کارتان شوند، خالي نگه داريد.

7- آيا مکان مطالعه ي من يک صندلي راحت دارد؟

يک صندلي که راحت نباشد مي تواند موجب عدم آسايش يا درد شود که منجر به تداخل در مطالعه تان خواهد شد. يک صندلي هم که خيلي راحت باشد، موجب خواب آلودگي تان خواهد شد. آن صندلي را انتخاب کنيد که بتوانيد براي مدت زمان هاي طولاني روي آن بنشينيد و توجه خود را از دست ندهيد.

8- آيا محل مطالعه ي من نور کافي دارد؟

ميزان نوري که نياز داريد، به کاري که مي کنيد بستگي دارد. موضوع مهم اين است که بدون آن که دچار ناراحتي يا فشاري شويد، آن چيزي را که نياز داريد به وضوح ببينيد.

9- آيا محل مطالعه ي من دماي مناسبي دارد؟

اگر محل مطالعه تان خيلي گرم باشد، احتمالاً احساس خواب آلودگي خواهيد کرد. اگر خيلي سرد باشد، احتمالاً سرعت فکر کردن شما کاهش مي يابد و فکر کردن شما دچار اختلال مي شود. دمايي را انتخاب کنيد که در آن بدن و مغزتان به بهترين نحو کار مي کنند.
داشتن يک محيط مطالعه ي خوب براي داشتن مطالعه اي خوب، مهم است.
منبع انگليسي مقاله : How-to-study.com

شماره تماس جهت مشاوره و برنامه ریزی رایگان : 09128375747

مشاوره نحصیلی رایگان,کنکور,مهندس مسعودی٬ استاد٬انتشارات گیلنا٬کنکور٬ کنکور آسان است٬ کنکور اسان٬ کنکور اسان است٬ کنکور برتر٬ کنکور نیوز٬ کنکورآسان,درس خواندن آسان است,مشاوره کنکور,مقالات کنکور,مقالات کنکوری,آزمون برتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی