مقالات
خوب مي­­دانيم که اين روزها سرتان شلوغ است و آنقدر در فکر پيدا کردن پاسخ­هايي براي پرسش­هايي مانند «چه رشته‌اي را انتخاب کنم؟» و «کدام دانشگاه بروم؟»، هستيد که فرصت خواندن مطالب مختلف را نداريد؛ اما از شما مي‌خواهيم که قبل از انتخاب رشته يا دانشگاه خود، به اين چند سؤال هم پاسخ بدهيد؛ سؤال‌هايي ساده و گاه تکراري، اما بسيار مهم. قول مي‌دهيم که پاسخ‌هاي شما به اين پرسش­ها، بهترين ياور شما در انتخاب رشته باشد.
 
1-     آيا استعداد ها و توانمندي­هاي خود را مي شناسيد؟
2-    آيا علايق خود را بخوبي مي­شناسيد؟
3-    آيا رشته اي که انتخاب کرده­ايد، با توانمندي­ها و علايق شما مطابقت دارد؟
4-    آيا تحت تاثير محيط، وجهه اجتماعي رشته مورد نظر يا  پيشنهاد دوست و آشنا رشته خود را انتخاب کرده­ايد؟
5-    آيا به خاطر اينکه رتبه­تان مطابق ميلتان نشده و مي خواهيد هر طور شده در دانشگاه پذيرفته شويد،  اين رشته را انتخاب کرده­ايد؟
6-     فکر مي­کنيد که اگر به رشته­تان علاقه‌مند نباشيد، مي‌توانيد در آن رشته موفق شويد؟
7-    آيا مي‌دانيد که امکان تغيير رشته بسيار کم است و اکثر دانشگاه‌ها به سختي با اين امر موافقت مي‌کنند؟
8-    آيا مي‌دانيد که اگر در رشته‌هاي روزانه پذيرفته شويد و انصراف دهيد، سال بعد امکان شرکت در آزمون سراسري را نخواهيد داشت؟
9-    با دروس رشته‌اي که انتخاب کرده­ايد، آشنا هستيد؟
10-  آيا مي‌دانيد که تا چه مقطعي امکان ادامه تحصيل در اين رشته در ايران و خارج از ايران وجود دارد؟
11-  آيا فرصت‌هاي شغلي رشته مورد نظر را مي شناسيد؟
12- آيا دانشگاهي که انتخاب کرده­ايد، در شهر محل سکونتتان واقع شده است ؟
13- اگر محل زندگي شما با محل تحصيلي که انتخاب کرده­ايد، متفاوت است، به بعد مسافت اين دو، توجه کرده‌ايد؟
14- آيا راه‌هاي ارتباطي و وسايل حمل و نقل موجود  بين محل سکونت و دانشگاه موردنظر را مي‌شناسيد؟
15 – اگر دانشگاه علمي – کاربردي، پيام نور يا غيرانتفاعي را در شهري ديگر انتخاب کرده‌ايد‌، شرايط و هزينه لازم را براي ساکن شدن در شهري ديگر داريد؟ (دانشگاه‌هاي مورد نظر يا خوابگاه نمي‌دهند يا در مقابل خوابگاه هزينه‌اي دريافت مي‌کنند)
16 – آيا با مشکلات و موانع زندگي در شهري ديگر، که گاه گويش محلي و هنجارهاي آن را بخوبي نمي­شناسيد، آشنا هستيد؟
17- آيا روحيه جدايي از خانواده در سنين زير 20 سال و دوري از آنها را (گاه براي چند ماه) داريد؟
18- آيا با مسايل و مشکلات زندگي در خوابگاه آشنا هستيد؟
19- آيا مي‌دانيد که در خوابگاه در بهترين شرايط بايد با سه دانشجوي ديگر که هيچ شناختي هم از آنها نداريد، هم اتاق شويد؟
20- آيا با امکانات فرهنگي، علمي و رفاهي دانشگاهي که انتخاب کرده­ايد، آشنا هستيد و مي‌دانيد که دانشگاه مورد نظر در رشته انتخابي شما چه جايگاهي دارد و چند سال است که رشته مورد نظر در آن دانشگاه تدريس مي‌شود‌؟

 

براي پاسخ به بسياري از اين سؤال‌ها، فقط بايد کلاه خود را قاضي کنيد و کمي با خودتان صادق باشيد و واقع بينانه به شرايط موجود نگاه کنيد. براي اطلاع از امکانات دانشگاه مورد نظر و شهر و استاني که دانشگاه در آن واقع شده است، مي‌توانيد به سايت دانشگاه انتخابي خود مراجعه کنيد. در کل با جست و جو کردن نام رشته و دانشگاه مورد نظر در اينترنت، مي‌توانيد اطلاعات مفيدي در اين زمينه کسب کنيد. همچنين، با گفت و گو با دانشجويان رشته انتخابي خود اطلاعات مفيدي به دست خواهيد آورد (بهتر است که در مقطع کارشناسي از دانشجويان ترم 6 به بعد و در مقطع کارداني از دانشجويان ترم 3  به بعد مشورت بگيريد؛ چرا که اين دسته از دانشجويان با دروس اصلي و اختصاصي رشته مورد نظر آشناتر هستند)، و در نهايت اينکه انتخاب رشته خود را بر اساس شانس و اقبال و به صورت «باري به هر جهت» انجام ندهيد و در اين زمينه، وسواس و دقت لازم را داشته باشيد. ضمناً از مراجعه به کاسبان به ظاهر مشاور نيز خودداري کنيد. شما فرصت 150 انتخاب داريد؛ پس نيازي به مراجعه افراد سودجو و فرصت طلب نداريد که از حساسيت شما نسبت به انتخاب رشته سؤاستفاده مي­کنند و از اين راه، ميليون‌ها تومان به جيب مي‌زنند؛ مگر اينکه مشاوري اطلاعاتي مفيد و دقيق درباره رشته‌ها و دانشگاه‌ها در اختيار شما بگذارد؛ وگرنه گفتن اينکه شما در فلان رشته پذيرفته خواهيد شد و در اين رشته قبول نميشويد، هيچ ارزشي ندارد.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889 آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است سایت رسمی انتشارات گیلنا سایت رسمی کنکو سایت رسمی کنکور اسان سایت رسمی کنکور اسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری وبسایت رسمی انتشارت گیلنا وبسایت رسمی کنکور وبسایت رسمی کنکور اسان وبسایت رسمی کنکوراسان است کنکور کنکور آسان کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان گیلنا 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی