اسلایدشو
دانش آموزان موفق عادات مطالعه اي خوبي دارند. آنها اين عادات را براي تمام کلاس هايشان به کار مي برند. تلاش کنيد هر کدام از اين عادات را که نداريد ، در خودتان ايجاد کنيد ،

دانش آموزان موفق:

1- سعي مي کنند که در هر مرتبه بيش از حد مطالعه نکنند.

اگر تلاش مي کنيد در هر مرتبه از مطالعه، مقدار خيلي زيادي درس بخوانيد ، خسته خواهيد شد و مطالعه تان خيلي مؤثر نخواهد بود.
کاري را که قرار است انجام دهيد، به دوره هاي زماني کوتاهتر پخش کنيد. استفاده از استراحت هاي کوتاه در بين مطالعه انرژي ذهني شما را برمي گرداند.

2- زمان هاي ويژه اي را براي مطالعه برنامه ريزي کنيد.

زمان مطالعه، زمان هايي است که شما کارهاي مربوط به درس تان را در آن زمان انجام مي دهيد. اين کار مي تواند کار بر روي يک مقاله يا پروژه و يا مطالعه براي يک امتحان باشد. زمان هاي خاصي در طول يک هفته را براي زمان مطالعه تان در نظر بگيريد.

3- سعي کنيد در هر روز در يک زمان يکسان مطالعه کنيد.

مطالعه کردن در زمان هاي يکسان در هر روز موجب مي شود که عادتي براي شما ايجاد گردد که به امري عادي در زندگي شما تبديل مي شود. درست مثل خوردن و خوابيدن. وقتي که يک زمان مطالعه برنامه ريزي شده در روز فرا مي رسد، شما از نظر ذهني براي مطالعه آماده مي شويد.

4- اهداف خاصي را براي زمان هاي مطالعه شان تنظيم مي کنند.

اهداف به شما کمک مي کنند که متمرکز باقي بمانيد و پيشرفت تان را زير نظر داشته باشيد. به طور ساده تر بگوييم، نشستن براي مطالعه به خودي خود کم ارزش است. شما حتماً بايد بدانيد که در زمان مطالعه تان مي خواهيد چه کاري را تمام کنيد.

5- وقتي که برنامه مي ريزند، مطالعه شان را شروع مي کنند:

شايد شما آغاز مطالعه را به خاطر اين که تکليف محوله را دوست نداريد يا فکر مي کنيد خيلي سخت است، به تعويق مي اندازيد. تأخير در مطالعه طفره روي و تنبلي نام دارد. اگر شما به هر دليلي از انجام مطالعه طفره مي رويد، هر وقت که لازم باشد کاري را بکنيد، برايتان سخت مي شود.
احتمال دارد وقتي عجله مي کنيد تا زماني را که به خاطر عدم شروع يک کار تلف کرده ايد، جبران کنيد، در انجام کارتان دچار خطا و بي احتياطي مي شويد.

6- وقتي که مي ببينند يک کار سخت است، آن را اول انجام مي دهند:

سخت ترين کار شما، بيشترين تلاش را نياز دارد. کارتان را با سخت ترين تکليف شروع کنيد چرا که اين زمان است که شما بيشترين انرژي ذهني را داريد.

7- قبل از آغاز يک تکليف محوله، جزوه هايشان را مرور مي کنند:

مرور جزوه هايتان مي تواند به شما کمک کند که تکليفي را به صورت صحيح داريد انجام مي دهيد. همچنين ممکن است جزوه هايتان شامل مطالبي باشد که به شما در تکميل تکاليفتان کمک خواهند کرد.

8- به دوستانشان مي گويند که در حين زمان مطالعه شان با آنها تماس نگيرند:

اگر در حين زمان مطالعه تان، دوستانتان با شما تماس بگيرند، 2 مشکل مطالعه اي براي شما پيش خواهد آمد. اول اين که کارتان مقطوع (فاصله دار) مي شود. برگشتن به کاري که داشته ايد انجام مي داديد، آسان نيست. دوم اين که دوستانتان در مورد چيزي احتمالاً صحبت مي کنند، که حواس شما را از آنچه که لازم است انجام دهيد، پرت مي کند. در اين جا يک راه ساده وجود دارد. در زمان هاي مطالعه تان، موبايل تان را خاموش کنيد.

9- وقتي که مي بينيد با يک تکليف دچار مشکل شده اند، با دانش آموز ديگري در اين مورد صحبت مي کنند:

اين همان جايي است که مي گويند : « دوتا کله ، بهتر از يکي کار مي کنه »

10- در آخر هفته کارهاي مدرسه شان را مرور مي کنند.

بله، آخر هفته ها بايد اوقات خوشي باشد. اما زماني هم براي انجام يک سري مرور وجود دارد اين کار به شما کمک مي کند، وقتي صبح شنبه هفته ي درسي ديگري آغاز مي شود، آمادگي داشته باشيد.
اين 10 عادت مطالعه اي به شما در طول تحصيل تان مي تواند کمک کند . مطمئن شويد که اين ها ، عادات مطالعه اي شما شوند .
منبع انگليسي مقاله : How-to-study.com

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09128375747

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی