اسلایدشو

در این مقاله به بیان راهکارهایی موثر برای تغذیه صحیحح داوطلبان کنکور به عنوان یکی از معیارهای مهم و کلیدی در فرایند آمادگی برای آزمون سراسری می پردازیم.

بهتر است تغذیه روزانه به جای ۳ وعده در روز به ۵ وعده افزایش یابد.. افزایش وعده های غذایی سبب کاهش کلسترول خون و سبب می شود قند خون در سطح مناسبی قرار بگیرد.

آب زیاد بنوشید، زیرا مصرف آب سبب کاهش افسردگی و خستگی آنان می شود.

مصرف مواد حاوی ویتامینE نظیر: جوانه گندم، محصولات تهیه شده از غلات کامل به ویژه نانهای تهیه شده از گندم و جو و حبوباتی نظیر لوبیا، نخود، عدس، ماش و منابع حیوانی نظیر ساردین، ماهی تن، زرده تخم مرغ، جگر حیوانات جوان، سبزیجات دارای برگ سبز تیره و گوجه فرنگی؛ منجر به افزایش اکسیژن رسانی به مغز می شود.

مصرف مواد حاوی مواد معدنی هم­چون کلسیم، منیزیم، آهن، روی سلنیوم نقش کلیدی  در افزایش توان یادگیری و تقویت نیروی دفاعی و سرعت بخشیدن به روند رشد دارند و عبارتند از گردو، ماهی، مرغ، جگر، گوشت، گندم جوانه زده و محصولات تهیه شده از آردهای سبوس دار.

زنجبیل و نعناع با افزایش خونرسانی مغزسبب تقویت یادگیری میشود.

مصرف عسل و خرما همراه با شیر علاوه بر رساندن انرژی به دانشآموزان کنکوری به کاهش اضطراب و استرس آنها نیز کمک میکند . خرما دارای فسفر و کلسیم فراوان است و مصرف آن موجب سرزندگی سلولهای عصبی و تقویت مغز میشود .

بهترین میانوعده آب هویج است که موجب افزایش تمرکز میشود.

مصرف انواع مرکبات و میوههایی مانند موز که سرشار از سروتونین است موجب آرامش آنها میشود.

 سبزیجات تازه باعث می شود که افراد کمتر دچار فراموشی و تضعیف حافظه میشوند.

 دختران برای افزایش تمرکز در دوران کنکور (تحت نظر پزشک) مکمل آهن مصرف کنند. کمخونی باعث کاهش تمرکز و قدرت یادگیری دانشآموزان میشود.

 مصرف غذاهای آرامبخشی چون شیر، ماست، دوغ، سوپ جو، سوپ تره فرنگی و سوپ قارچ را در شب قبل از امتحان.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889 آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است سایت رسمی انتشارات گیلنا سایت رسمی کنکو سایت رسمی کنکور اسان سایت رسمی کنکور اسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری وبسایت رسمی انتشارت گیلنا وبسایت رسمی کنکور وبسایت رسمی کنکور اسان وبسایت رسمی کنکوراسان است کنکور کنکور آسان کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان گیلنا.
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی