اسلایدشو
"اندوه" واژه‌اي است که بسياري از کنکوري‌ها با آن آشنا هستند و حداقل در برهه‌هايي از سالي که براي کنکور مي‌خوانند، گرفتار آن مي‌شوند؛ زماني که حس مي‌کنند با توجه به تلاششان، نتيجه مورد نظر خود را کسب نکرده‌اند يا از اميدها و آرزوهايشان فاصله گرفته‌اند و احتمال رسيدنشان به آنچه مي‌خواهند، کم است. در اين زمان‌ها چه بايد کرد؟ زمان‌هايي که يک نوجوان 18 ساله  احساس مي‌کند که شور زندگاني در او کمرنگ شده است؟
پيش از هر چيز بدانيد انسان‌هاي زيادي هستند که سختي‌هاي زيادي را متحمل شده يا به بيماري‌هاي مهلکي مبتلا شده‌اند. بسياري از اين افراد در طول سال‌ها به تجربه‌هايي رسيده‌اند که ارمغان و دستاورد آن «درک زيبايي زندگي» بوده است. نکته‌هاي زير، راه‌هاي رسيدن به همين درک زيبايي است.
مثبت فکر کنيد و مثبت عمل کنيد
لازمۀ شادي و شاد بودن، مثبت انديشي و جست و جوي خوبي­ها و زيبايي­ها و ايجاد تعادل در زندگي است. هرگز اجازه ندهيد که افکار منفي، چون موريانه­هايي، ريشه­هاي مسرّت و شادکامي زندگي‌تان را از بين ببرند و بر شما مسلط شوند.انسان با نگرش منفي به دنيا، چيزي جز روحيه‌اي افسرده، غمگين و حالتي خشمگينانه ندارد و اين نگرش منفي، تخريب­گر روح و جسم انسان و جامعه است. البته اشخاص شاد فقط مثبت نمي‌انديشند، بلکه مثبت عمل مي­کنند. براي شاد بودن بايد افکار خود را عوض کنيد، اما منتظر از راه رسيدن احساسات نباشيد. افراد شاد بر چگونه عمل کردن و چگونه انديشيدن خود کنترل مستقيم دارند و آنچه را که احتياج دارند طلب مي‌کنند. همان طور که نعمت­ها معمولاً از آسمان به زمين نمي‌افتند، از شکايت کردن نيز چيزي عايد انسان نمي­شود؛ پس به جاي شکايت کردن، به دنبال خواسته­هاي خود برويد و بدانيد که ثابت ماندن و تغيير نکردن، مخالف همۀ قوانين طبيعت است.
از اشتباهات خود درس بگيريد
 از وقتتان تا کنون بخوبي استفاده نکرده‌ايد؟ در مطالعه دروس کوتاهي کرده‌ايد ؟ درصدهايتان در آزمون‌هاي آزمايشي کم شده است ؟
بله، ما هم قبول داريم. حيف است که اين دوران ارزشمند به هدر برود؛ اما در عين حال نبايد اجازه بدهيد که اشتباه‌هايتان باعث دلسردي و نا اميدي شما شوند؛ زيرا اين اشتباهات، در حقيقت راه‌هاي کسب تجربه هستند؛ فرصت‌هايي هستند که به شما گوشزد مي‌کنند که هنوز هم مي‌توانيد صداي تپيدن قلبتان را بشنويد و زندگي هنوز ادامه دارد. به قول چرچيل« آدم بدبين در هر فرصتي، مشکلات را مي بيند، اما آدم خوش بين در هر مشکلي، فرصتي را مي­بيند.»  
در واقع نبايد به خود اجازه شکست خوردن بدهيد. شکست به اين معني است که هيچ گاه به هدف خود نخواهيد نرسيد يا دليلي براي  دست کشيدن از هدف وجود دارد.مطمين باشيد که اگر به هدف نرسيده‌ايد براي آن است که  شما به تمرين و تجربه بيشتري احتياج داريد؛ پس تسليم نشويد.
از رويارويي با مشکلات فرصت بسازيد
زندگي بدون مشکل، بي‌معني است، و در واقع همه آن چيزي که در نظر ما خوب جلوه مي‌کند، زاييده مشکلاتي است که با آنها دست و پنجه نرم مي‌کنيم. مشکلات شما مي تواند يک فرصت باشد؛ پس در هيچ شرايطي نپذيريد که به آخر خط رسيده ايد . همين زنده بودن شما ، بزرگترين بهانه براي شکر گزاري است. از اينکه زنده هستيد و مي توانيد اين زندگي را با نگاه درست خود به شادماني بگذرانيد ، خوشحال باشيد.
انتقاد پذير باشيد
انتقاد در ماهيت خود نکته مثبتي است و درک اين موضوع راه را براي تغيير و مهم‌تر از آن، تحول شما هموار مي­کند؛ زيرا بخشي از موفقيت‌هاي شما به نحوه برخورد شما با منتقدانتان برمي‌گردد. گاه دوستان و همکاران شما کارهايي را به شما گوشزد مي‌کنند که انجام ‌آنها مي‌تواند باعث پيشرفتتان گردد؛ براي مثال، وقتي کسي از شما مي خواهد که به جاي برخوردهاي خشن با گشاده رويي و لبخند با ديگران روبرو شويد، و به جاي فرياد زدن، آرام صحبت کنيد يا اينکه منفي باف نباشيد، مطمين باشيد که شما را به سمت شادي بيشتر هدايت مي‌کند. اطمينان داشته باشيد که وقتي شادي را به ديگران مي‌بخشيد  خودتان از آن بي‌نصيب نمي‌مانيد. در ضمن  بخش عمده‌اي از تلاش و همت شما بايد اين باشد که خودتان را بشناسيد و در عين حال براي خودتان احترام قايل شويد. وقتي به اين مرتبه رسيديد، ديگر انتقاد را با ايراد اشتباه نخواهيد گرفت، بلکه از آن به عنوان شانس يا دريچه‌اي به سوي پيشرفت و تعالي ياد مي‌کنيد.
قدرشناس باشيد
براي همه ما موقعيت‌هاي زيادي براي قدر داني وجود دارد. فقط کافي است از افراد بسياري که ما را ياري کرده‌، دلگرم کرده‌ و به ما آموخته‌اند که براي جنگيدن با مشکلات درها را باز کنيم و شروع کنيم، ممنون باشيم.
مهم‌تر از همه، اگر شما به خاطر خود زندگي، قدر شناس باشيد، زندگي شما همان خواهد شد که مايليد باشد. شايد شما به اين حرف بخنديد؛ اما باور کنيد که همين نوع نگاه شما به زندگي، تاثيري جدي بر اتفاقات و رخدادهايي دارد که در مسير زندگي‌تان پيش مي‌آيد، و در نهايت از اينکه مي‌بينيد اين همه شادي، عشق و خوبي در کنار شماست، تعجب مي‌کنيد.
 
ورزش کنيد
ورزش کنيد. ورزش حالت ذهني افراد را تا حدي با تاثير گذاشتن بر ميزان دو ماده شيميايي "کورتيزول" و "اندروفين" در بدن بهبود مي‌بخشد. تنفس عميق و تمرين آرام‌سازي عضلات نيز در شادي انسان مؤثر است.  
موسيقي شاد گوش کنيد  
از گوش دادن به هر نوع موسيقي غمگين بپرهيزيد؛ بخصوص  به موسيقي‌هاي رپ گوش ندهيد؛ زيرا موسيقي رپ با ديد منفي به شرايط اجتماعي و سياسي جهان، بشدت روحيه شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد و شما را نسبت به هر کس و هر چيز بدبين مي‌کند؛ در عوض به  موسيقي‌هاي شاد و البته با شعرهاي عميق گوش دهيد يا اگر به چنين موسيقي‌اي دسترسي نداريد موسيقي‌هاي شاد بي‌کلام گوش کنيد.
 
 
زندگي بدون مشکل، بي‌معني است، و در واقع همه آن چيزي که در نظر ما خوب جلوه مي‌کند، زاييده مشکلاتي است که با آنها دست و پنجه نرم مي‌کنيم

 

موسيقي رپ با ديد منفي به شرايط اجتماعي و سياسي جهان، بشدت روحيه شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد و شما را نسبت به هر کس و هر چيز بدبين مي‌کند

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889

آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری کنکور کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی