ضوابط ثبت نام دانشجویان مشمول قانون خدمت ۹۷

اخبار

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ضوابط ثبت نام دانشجویان مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی را به روسای واحد ها ، مراکز آموزشی و سازمان سما ابلاغ کرد .

در دستورالعمل اجرایی ضوابط ثبت نام دانشجویان مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی آمده است: « با توجه به آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و ثبت نام دانشجویان جدیدالورود ، ضوابط ثبت نام دانشجویان مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی به منظور اجرای دقیق آن ابلاغ می شود .

دستورالعمل فوق براساس نامه اداره تحصیلی معاونت مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا تهیه شده است .

در نامه سازمان وظیفه عمومی ناجا آمده است : برای ثبت نام مشمولان قانون خدمت وظیفه عمومی ، دانشگاه ها موظف هستند ظرف حداکثر یک ماه دانشجویان را با فرم مربوطه جهت اخذ مجوز ثبت نام به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+۱۰ شهرستان محل استقرار دانشگاه ارجاع دهند .

طبیعتا دانشجویان مشمول در صورت ارائه مجوز موقت ثبت نام ، می توانند به صورت موقت در دانشگاه ها ثبت نام و سپس تا قبل از پایان نیمسال اول تحصیلی، اصل معافیت تحصیلی را دریافت کنند . افرادی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم هوشمند هستند نیازی به اخذ معافیت تحصیلی نخواهند داشت .

براساس نامه اداره تحصیلی معاونت مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا ، دارندگان برگه اعزام به خدمت بدون غیبت موظف هستند با مراجعه به پلیس +۱۰ نسبت به ابطال برگ اعزام و اخذ مجوز معافیت تحصیلی اقدام کنند .

همچنین مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در آن معافیت تحصیلی برای آنها صادر نشده و دانشگاه ها به هیچ وجه مجاز به ثبت نام آنها نیستند .

طبق بند های نامه اداره تحصیلی معاونت مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، معافیت تحصیلی برای هر مقطع تنها یک بار صادر می شود ، بنابراین فارغ التحصیلان هر مقطع مجاز به تحصیل مجدد در همان مقطع نیستند .

ترخیص سربازان حین خدمت صرفا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنها برای تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست .

کارکنان وظیفه ( سربازان حین خدمت ) مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نیستند . این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل ، از خدمت ترخیص خواهند شد .

جزئیات کامل ضوابط ثبت نام دانشجویان مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی در اختیار تمامی واحدها و مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است .»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول ) یکی از سوالاتی که ذهن اکثر داوطلبان کنکور را درگیر کرده است، این است که چطور برای کنکور درس بخوانند تا بهترین نتیجه را بگیرند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بعد از یک برنامه منظم …

تماس تلفنی