اسلایدشو

 آيا مي‌دانستيد که دانشمندان ثابت کرده‌اند که توانايي‌هاي ما وقتي که شاد هستيم، در بهترين حالت هستند؟

تحقيقات نشان مي‌دهد که انسان‌هاي شاد، مثبت انديش و خوش بين، درآمد مالي بيشتري دارند، با پشتکار به هدف مي­رسند، کمتر بيماري را تجربه مي­کنند، آرامش خود را در هر شرايطي حفظ مي­کنند، پر انرژي هستند، بيماري آنها زودتر درمان مي‌شود و طول عمر بيشتري دارند.
شادي، تجارت مهمي است. وقتي درگير روابط مثبت زندگي مي­شويم،  بدن ما موادي شيميايي منتشر مي­کند که باعث کاهش اضطراب مي­شود و تمرکز ما را افزايش مي­دهد و در نهايت مي‌توانيم در همه جا و همه چيز، موفق‌تر باشيم. البته ما نيزقبول داريم که هميشه  لحظات شيرين وجود ندارند و در واقع ما به طور مداوم با جنبه­هاي منفي احاطه شده‌ايم، اما اگر با خودمان رو راست باشيم، مي توانيم فهرست همۀ اتفاقاتي را که برايمان روي داده است بنويسيم و بعد ببينيم که خود ما تا چه اندازه به روي دادن آنها کمک کرده‌ايم.
متاسفانه بسياري از اوقات، خود ما عامل اتفاقات ناراحت کننده براي خودمان هستيم و در مواقع ديگر هم بيش از خود واقعه از اين دلخوريم که چرا اين جريان و موقعيت بد فقط شامل حال ما مي‌شود؛ يعني به جاي اينکه ريشه مشکلات و ناکاميها را  در زندگي، روابط، موفقيت­ها و نااميدي‌هاي خود جست و جو کنيم، مدام گله مند هستيم: که چرا من؟ و چرا حالا؟ اين گونه برخورد غير مسؤولانه و سخت گيرانه  باعث مي­شود که از شادي فاصله بگيريم.
 ابراهام لينکلن مي­گويد:« اغلب مردم تقريباً به همان اندازه‌اي شاد هستند که انتظارش را دارند.» در واقع آنچه که در زندگي براي ما رخ مي‌دهد آن‌قدرها تعيين کننده شادي ما نيست، بلکه بيشتر نوع واکنش ما نسبت به آن رخدادهاست که نقش تعيين کننده‌اي در اين زمينه دارد.
دانش‌آموزي که در يک آزمون داخلي يا آزمايشي، نتيجه اي خارج از انتظارش را کسب کرده است، مي تواند زانوي غم بغل بگيرد و حس کند که به آخر خط رسيده است و از تلاش و کوشش دست بردارد و مي تواند علل عدم موفقيتش را بررسي کند و از پي بردن به آن خوشحال باشد؛ چون حال مي‌تواند در رفع عامل يا عوامل بازدارنده تلاش کند تا در آزمون‌هاي مهم‌تر موفق گردد؛ بنابراين، در برابر يک موقعيت يکسان، يکي ممکن است بدبختي و فلاکت را ببيند و ديگري علل عدم موفقيت و راه­هاي کسب پيروزي را.
مي­خواهيم بگوييم که بايد تصميم به شاد زيستن بگيريم و در جست و جوي آن باشيم. شاد زيستن، جست و جوي زيبايي­ها و خوبي­هاست. يکي زيبايي منظره را مي­بيند، و ديگري کثيفي پنجره را، اين شما هستيد که انتخاب مي­کنيد چه چيزي را ببينيد و به چه چيزي بينديشيد. ما بايد مثبت بودن و شادي را انتخاب کنيم.
مي‌توانيم براي شاد زيستن، کودکان را سرمشق خود قرار دهيم .کودک به طور طبيعي و بدون احساس خجالت، تقريباً به همه چيز مي خندد. گويي به وضوح مي داند که خنده، او را سالم و متوازن نگه مي‌دارد. بچه‌ها با عطش سيري ناپذير نشاط و شادي، قدم به اين جهان مي‌گذارند.

پس از همين امروز، هميشه و در همه حال از آنچه که داريد لذت ببريد و براي هرکاري که در پيش روي شما قرار مي‌گيرد، حد اکثر توان خود را به کار بگيريد و مطمين باشيد که فرصتها و موقعيت­ها، شما را پيدا خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی