اسلایدشو
رياضيات موضوع منحصر به فردي است. رياضيات شامل علائم، فرمول ها، روش هاي ويژه، کتاب هاي درسي اي که سخت به نظر مي آيند و خيلي کلمات و اصطلاحات منحصر به فرد است. در نتيجه، مهم است که از مهارت هاي مطالعه اي استفاده کنيد که اختصاصاً مناسب رياضيات باشد. در ادامه برخي که بايد از آنها استفاده کنيد، مي آيد:
1- شما نمي توانيد رياضيات را فقط با خواندن و گوش دادن ياد بگيريد. قسمت زيادي از يادگيري رياضيات به فعالانه تمرين کردن بستگي دارد. اين بدان معني است که شما حتماً بايد همه ي تکاليف و وظايف محوله ي درسي خود در رياضيات را انجام دهيد. ياد گرفتن چگونگي استفاده از فرمول ها و روش ها، حياتي است.
2- رياضيات يک موضوع زنجيره اي است. چيزي که در يک روز معين درس داده مي شود بر اساس آموخته هاي روز قبل از آن است. همين که عقب افتاديد، دوباره رسيدن به درس سخت مي شود. آماده شدن براي امتحان آن هم در دقايق آخر، به شما کمک نخواهد کرد. بايد در همه ي کلاس ها شرکت کنيد و پابه پاي معلم تان پيش برويد.
3- رياضيات مبحث سختي است که به طور فزاينده اي پيچيده مي شود.
شايد لازم باشد که شما زمان مطالعه بيشتري براي رياضيات نسبت به ديگر مباحث اختصاص دهيد.
4- سعي نکنيد که روش خود در رياضيات را حفظ کنيد. به سادگي بگويم که فرمول ها و روش هاي بسيار زيادي در رياضيات وجود دارد. سعي کنيد که بر روش هاي کليدي مسلط شويد. اين کار ميزان اطلاعاتي را که بايد به خاطر بسپاريد کاهش خواهد داد.
5- وقتي که روشي را براي حل يک مسئله ياد گرفتيد، دقيقاً همان روش براي ديگر مسائل هم در اغلب موارد مي تواند استفاده شود.
وقتي که با مسئله ي جديدي روبرو مي شويد، سعي کنيد آموخته هاي قبلي خود را بر مسئله جديد اعمال کنيد.
6- فرهنگ لغات رياضي را ياد بگيريد. اغلب کلمه اي که در رياضي مورد استفاده قرار مي گيرد، وقتي در مبحثي غير از رياضي مورد استفاده قرار مي گيرد، معناي متقاوتي مي دهد. کلمات و اصطلاحات جديد رياضي و معناي رياضي آنها را در قسمت هاي خاصي از دفتر خود وارد کنيد.
7- رياضيات مبحثي است که بسياري از دانش آموزان را مضطرب مي کند. به همان سادگي که به نظر مي آيد، داشتن اعتماد به نفس مي تواند اضطراب شما را کاهش دهد.
اين روش هاي مطالعه رياضي مي تواند به شما در موفقيت در رياضيات کمک کند. اما مغرور نشويد تا زماني که تشخيص مي دهيد به راهکار هايي بيش از اين ها نياز داريد، کمک بگيريد و تلاش بسياري بکنيد.
منبع انگليسي مقاله : How-to- study.com

شماره تماس جهت مشاوره و برنامه ریزی رایگان : 09128375747
مشاوره نحصیلی رایگان,کنکور,مهندس مسعودی٬ استاد٬انتشارات گیلنا٬کنکور٬ کنکور آسان است٬ کنکور اسان٬ کنکور اسان است٬ کنکور برتر٬ کنکور نیوز٬ کنکورآسان,درس خواندن آسان است,مشاوره کنکور,مقالات کنکور,مقالات کنکوری,آزمون برتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی