راههای افزایش اعتماد به نفس در کنکوری ها

مقالات

تکنیک افزایش اعتماد به نفس در کنکوری ها ، راهکاری است که می توانید به اعتماد به نفس مطلوب برسید و فواید آن را در زندگی خود مشاهده کنید .

اعتماد به نفس یعنی به لحاظ ذهنی مطمئن باشیم که می‌توانیم کاری را با کیفیت مطلوبی انجام دهیم .

نقش اعتماد به نفس در موفقیت کنکوری ها موضوعی بود که در مقاله قبل به آن پرداختیم و در این مطلب می خواهیم راهکارهایی را برای کسب اعتماد به نفس ارائه دهیم .
تکنیک افزایش اعتماد به نفس در کنکوری ها

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید : زمانی که به مقایسه می پردازید فقط ویژگی های مثبت طرف مقابل را می بینید و آن را با کاستی های خود مقایسه می کنید ولی آن سوی قضیه را نمی بینید که آن شخص هم کاستی هایی دارد که شما در آن ویژگی ها موفق هستید . هر شخصی در یکسری کارها موفق تر و در یکسری درس ها گیرایی بیشتری دارد ، این درست نیست که نقاط قوت طرف مقابل را با نقاط ضعف خود مقایسه کنید و خود را کمتر حس کنید .
مثبت اندیش باشید و به توانایی ها ، استعداد و هوش خود اطمینان داشته باشید .
یک لیست از توانایی های خود تهیه کنید و به یاد بسپرید : این کار یادآوری می کند که شما هم در یکسری زمینه ها توانایی هایی دارید .

به توانایی های خود باور داشته باشید : یکسری کارها هستند که به شما حس کم بودن را القاء می کنند ( مثلا یکسری درس ها که در آن ها ضعیف هستید ) ، به طور جدی انرژی تان را در یادگیری آن درس صرف کنید و به خود باور داشته باشید که می توانید . نتیجه اگر مطلوب نبود ، مشکل در شما و توانایی هایتان نیست روش یادگیری تان غلط است آن را اصلاح کنید .
خود را تشویق کنید : وقتی که با سرسختی تمام تلاش می کنید نقاط ضعف را شناسایی کرده و با امتحان کردن روش های گوناگون نتیجه مطلوب تری بگیرید ، شما استحقاق یک جشن پیروزی را دارید پس آن را از خود دریغ نکنید .
در انتخاب دوست دقت کنید : این دوستان شما هستند که وقتی تصمیمی برای رشد و پیشرفت می گیرید شما را تشویق می کنند یا با حرف های اشتباه مانع شما می شوند .
اعتماد به نفس تحصیلی بحثی جدا از اعتماد به نفس اجتماعی است : ممکن است دانش آموزی رتبه اول مدرسه باشد اما در اجتماع از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشد . راهکارهای ارائه شده برای افزایش اعتماد به نفس تحصیلی شما می باشد پس اگر فردی هستید با اعتماد به نفس بالا در اجتماع این به معنی اعتماد به نفس تحصیلی بالا نیست .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی