اسلایدشو

جزوه نویسی و موفقیت در کنکور

کنکور15

سلام دوستان

از موراد مهم و تاثیرگذار در موفقیت در کنکور جزوه نویسی درست و بهره گیری از این جزوه در زمان جمع بندی و ماه سرنوشت ساز خرداد است.

زمانی که یک ماه بیشتر تا کنکور نمانده و احتمالا بسیاری از دروس و نکاتشان را از یاد برده اید لذا به نظر میرسد جزوه نویسی امری ضروری و انکار ناپذیر باشد. اما جزوه نویسی اصولی بلدیم؟ یا میدانیم چگونه باید جزوه بنویسیم؟

برای یافتن پاسخ این سوالات حتما به نکات ذیل توجه کنید :

1) اگر مي‌خواهيد جزوه‌ي خوب بنويسيد، نگاهي اجمالي به درس‌هاي فرداي‌تان بيندازيد.

2) براي خودتان نشانه‌گذاري‌هاي خاصي تعريف کنيد.

3) مضمون را بنويسيد نه کلمات معلم را و از کلمات خودتان استفاده کنيد نه معلمتان.

4) آن‌چه را که نمي‌شنويد يا از نوشتن آن بازمي‌مانيد در آن زمان رها کنيد تا در زماني ديگر آن را تکميل کنيد؛ در غير اين صورت از درک بقيه‌ي مطالب باز خواهيد ماند.

5) براي داشتن رغبت بيش‌تر براي خواندن دست‌نوشته‌هاي خود را حتماً منظم بنويسيد، تاريخ بزنيد و مبحث را مشخص کنيد.

6) اگر عادت کنيد بعد از کلاس دست‌نوشته‌هاي خود را مرتب و بازنويسي کنيد به فهم بهتر خود کمک بيش‌تري کرده‌ايد.

7) اگر دنبال جزوه‌ي بهتر و کامل‌تر هستيد حتماً در کلاس روي صندلي‌هاي نزديک معلم خود بنشينيد تا تمرکزتان براي نوشتن بيش‌تر باشد.

8) با پيش‌خواني درس‌هاي فردا فقط نکات کليدي و اصلي را بنويسيد نه هر آن‌چه معلم مي‌گويد. يادتان باشد ويژگي نوابغ شناخت اولويت‌هاست.

9) در نوشتن جزوات فاصله‌ي سطرها و خطوط را رعايت کنيد تا وقتي خواستيد مطلبي را اضافه يا کم کنيد با مشکل مواجه نشويد و مطالب کاملاً از هم جدا باشد.

امیدوارم از نکات مطرح شده استفاده مناسب را ببرید و خود را برای موفقیت هرچه بیشتر در کنکور آماده کنید.

مهندس سلام – سایت کنکور نیوز – ارتباط مستقیم : 09127523889

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی