اخبار
رييس سازمان سنجش، با ذکر آنکه آزمون سراسري سال جاري که طي روزهاي پنج‌شنبه و جمعه همين هفته (21 و 22 خردادماه) برگزار مي‌شود، در حقيقت چهل و پنجمين کنکور است که از سوي اين سازمان اقدام به اجرا و برگزاري آن مي‌گردد، افزود: اين آزمون در مقايسه با آزمون سال گذشته داراي ويژگي‌ها و تفاوت‌هايي هست.
معاون وزير علوم تغييرات عمده‌ آزمون سراسري سال جاري در مقايسه با سال قبل را شامل تسريع در زمان برگزاري آزمون سال جاري با عنايت به فرا رسيدن ماه مبارک رمضان (از تيرماه به دهه سوم خردادماه)، تجميع آزمون در دو روز، که در سال‌هاي گذشته در سه روز انجام مي‌شد. اين آزمون در سال جاري در دو روز پنج‌شنبه و جمعه 21 و 22 خردادماه برگزار مي‌شود؛ بدين‌ ترتيب که آزمون گروه‌هاي آزمايشي علوم انساني و علوم رياضي و فني، در صبح روز پنج‌شنبه 21 خردادماه و آزمون گروه آزمايشي هنر در بعد از ظهر همين روز برگزار مي‌گردد. همچنين آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح روز جمعه 22 خردادماه و آزمون گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي نيز در بعد از ظهر همين روز برگزار مي‌شود.
دکتر خدايي، تغيير ديگر را تغيير شکل پذيرش در گروه آزمايشي هنر از شيوه نيمه‌متمرکز به شيوه متمرکز با شرايط خاص اعلام کرد؛ بدين معني که پيش از اين، اسامي آن دسته از رشته‌هاي اين گروه آزمايشي که نياز به اعلام اسامي معرفي‌شدگان براي انجام مراحل آزمون عملي يا مصاحبه علمي داشتند در مهرماه صورت مي‌پذيرفت و داوطلبان پس از انجام مراحل پيشگفته در بهمن‌ماه و نيمسال دوم وارد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي مي‌شدند؛ اما در آزمون سال جاري، بنا به درخواست دانشگاه‌ها که مي‌خواهند در نيمسال اول (مهرماه) پذيرش دانشجو داشته باشند، اين آزمون (آزمون عملي يا مصاحبه علمي و …) در مردادماه انجام مي‌گيرد و اسامي پذيرفته‌شدگان نهايي رشته‌هاي ياد شده در گروه آزمايشي هنر نيز همراه با اسامي ساير پذپرفته‌شدگان در رشته‌هاي متمرکز در اواخر شهريورماه اعلام خواهد شد.
رييس سازمان سنجش به تغيير جزيي ديگري نيز در آزمون سراسري سال جاري اشاره کرد و افزود: تغييرديگر آن است که با توجه به برگزاري زودهنگام آزمون سراسري 94، در مقايسه با آزمون‌هاي سال‌ قبل، نتايج اوليه اين آزمون که در سال‌هاي گذشته در اواسط مردادماه اعلام مي‌شد، زودتر از زمان مقرر و در هفته اول مرداد اعلام ‌شود و مرحله انتخاب رشته نيز زودتر از سال‌هاي گذشته آغاز مي‌‌گردد.
رييس سازمان سنجش، تغيير ديگر را موضوع سهميه 25 درصدي ايثارگران اعلام کرد و گفت: اين تغيير ممکن است که در زمان پذيرش افراد در رشته‌هاي پرمتقاضي تاثير داشته باشد. ضمناً تاثير سوابق تحصيلي در آزمون سراسري سال 1394 همان 25 درصد است و انتخاب رشته هم همانند سال گذشته به دو بخش رشته‌هاي با آزمون و بدون آزمون تقسيم مي‌شود و شيوه پذيرش در دانشگاه آزاد نيز همانند سال گذشته در دو بخش با آزمون و بدون آزمون صورت مي‌پذيرد.
معاون وزير علوم در ادامه اظهار کرد: در آزمون سراسري سال 1392 جمعاً 877835 نفر متقاضي ثبت‌نام و شرکت در آن شده‌اند که اين آمار، در مقايسه با سال‌ گذشته 153546 نفر کاهش يافته است. همچنين از آنجايي که برخي از داوطلبان، علاوه بر ثبت‌نام در گروه‌ آزمايشي اصلي خود (گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني) متقاضي شرکت در گروه يا گروه‌هاي آزمايشي هنر و زبان‌هاي خارجي نيز شده‌اند، لذا براي برگزاري اين آزمون مجموعاً 1029267 کارت ورود به جلسه صادر شده است و آزمون نيز براي اين تعداد برگزار مي‌گردد.
دکتر خدايي همچنين در مورد درصد ثبت‌نام‌کنندگان خانم و آقا در آزمون سراسري سال جاري افزود: در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني  77/36 درصد زن و 23/63 درصد مرد بودند و در گروه آزمايشي علوم تجربي نيز تعداد خانم‌ها 97/64 درصد و تعداد آقايان 03/35 درصد ثبت‌نام کنندگان در اين آزمون را تشکيل مي‌دهد.
ضمناً در گروه آزمايشي علوم انساني 70/62 درصد ثبت‌نام‌کنندگان را زنان و 30/37 درصد بقيه را مردان تشکيل مي‌دهند و در گروه آزمايشي هنر نيز 33/68 درصد از ثبت‌نام کنندگان را خانم‌ها و 67/31 درصد بقيه را آقايان تشکيل مي‌دهند، و در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي، خانم‌ها 82/65 درصد و آقايان 18/34 درصد ثبت‌نام کنندگان اين آزمون را شامل مي‌شوند.
همچنين در مجموع 88/59 در ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون سراسري سال جاري را خانم‌ها و 12/40 درصد را آقايان تشکيل مي‌دهند.
رييس سازمان سنجش، ضمن اشاره به اينکه اين آزمون در 365 شهرستان و 17 کشور خارجي و در مجموع در 463 حوزه امتحاني طي صبح و بعد از ظهر روزهاي پنج‌شنبه و جمعه 21 و 22 خردادماه جاري برگزار خواهد شد، افزود: ظرفيت‌هاي پذيرش در آزمون سراسري سال 1393 تقريباً مثل سال گذشته است و ظرفيت نهايي نيز در مردادماه همزمان با اعلام نتايج اوليه و مرحله انتخاب رشته داوطلبان اعلام خواهد شد و نتايج نهايي نيز با توجه به اعلام نتايج مراحل مصاحبه يا آزمون عملي يا علمي داوطلبان رشته‌هاي نيمه‌متمرکز هنر، در دهه دوم شهريورماه سال جاري مشخص اعلام خواهد شد.

 

دکتر خدايي در پايان، درباره مسن‌ترين و جوان‌ترين داوطلبان آزمون سراسري 94 اظهار داشت: آقاي ابوتراب صالحي متولد 1314 با 80 سال سن از شهرستان کبودرآهنگ استان همدان (گروه آزمايشي علوم تجربي) مسن‌ترين داوطلب و خانم عطيه اميريان متولد سال 1379 با 15 سال سن از شهرستان مشهد استان خراسان رضوي (گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي) جوان‌ترين شرکت کننده در اين آزمون هستند.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889 آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است سایت رسمی انتشارات گیلنا سایت رسمی کنکو سایت رسمی کنکور اسان سایت رسمی کنکور اسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری وبسایت رسمی انتشارت گیلنا وبسایت رسمی کنکور وبسایت رسمی کنکور اسان وبسایت رسمی کنکوراسان است کنکور کنکور آسان کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان گیلنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول ) یکی از سوالاتی که ذهن اکثر داوطلبان کنکور را درگیر کرده است، این است که چطور برای کنکور درس بخوانند تا بهترین نتیجه را بگیرند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بعد از یک برنامه منظم …

تماس تلفنی