تفکیک دفترچه کنکور ۹۸ در دستور کار سنجش قرار دارد

اخبار

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: جدا شدن دفترچه رشته‌های بدون‌آزمون و باآزمون کنکور سراسری ۹۸ در دستور کار شورای سنجش و پذیرش دانشجو قرار دارد.

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تفاوت دفترچه کنکور سراسری سال ۹۸ با دفترچه آزمون سال‌های گذشته بیان کرد: جدا شدن دفترچه رشته‌های بدون آزمون و با آزمون برای کنکور سراسری ۹۸ در دستور کار شورای سنجش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مطابق این دستور کار قصد داریم رشته‌های بدون آزمون که داوطلب براساس سوابق تحصیلی در آن‌ها پذیرفته خواهد شد را در دفترچه‌ای جداگانه چاپ و منتشر کنیم تا متقاضیان بدانند برای پذیرفته شدن در آن رشته‌ها به شرکت در کنکور سراسری نیاز ندارند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: درحال حاضر تنها تفکیک شدن دفترچه رشته‌های بدون آزمون مد نظر قرار دارد و جزئیات دفترچه‌ها باید به تصویب شورای سنجش برسد.

وی اظهار داشت: مصوبات دو دفترچه تا قبل از ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ مشخص می‌شود و به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

گفتنی است، در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره مصوبات سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با آزمون سراسری سال‌های ۹۸ و ۹۹ آمده است که در سال ۱۳۹۸، سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) مطابق موارد ذیل انجام می‌شود، ضمناً از مباحث مشترک دو نظام آموزشی قدیم و جدید (۳-۳-۶)، سوال یکسان طرح خواهد شد.
• یک آزمون (یک مجموعه سوال) برای دانش‌آموزان نظام قدیم
• یک آزمون (یک مجموعه سوال) برای دانش‌آموزان نظام جدید (۳-۳-۶)

همچنین داوطلبان با توجه به اینکه فارغ‌التحصیل نظام قدیم یا نظام جدید آموزشی هستند لزوما باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، شرکت کنند.

نمرات دو گروه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید تراز شده و گزینش به‌صورت رقابتی براساس نمره‌کل‌نهایی در زیرگروه مربوطه و سایر شرایط و ضوابط آزمون سراسری انجام می‌شود. به عبارت دیگر ظرفیت مجزا برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید تخصیص داده نمی‌شود.

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، حداکثر ۳۰ درصد است و ۲۰ درصد با تاثیر قطعی و ۱۰ درصد با تاثیر مثبت اعمال می‌شود

معیار پذیرش برای رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی معدل کتبی پایه دوازدهم برای دانش‌آموزان نظام جدید (۳-۳-۶) و معدل کتبی دیپلم (سال یازدهم) برای دانش‌آموزان نظام قبلی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول ) یکی از سوالاتی که ذهن اکثر داوطلبان کنکور را درگیر کرده است، این است که چطور برای کنکور درس بخوانند تا بهترین نتیجه را بگیرند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بعد از یک برنامه منظم …

تماس تلفنی