اسلایدشو

همون طور که میدونید تاریخ ادبیات یکی از مباحث مهم درس ادبیات هستش و خیلی از بچه ها مخصوصا بچه های ریاضی و تجربی توش مشکل دارند. اگه واقع بین باشید و نخواین الکی بهونه بیارین و غر بزنین حجم تاریخ ادبیات انصافا زیاد هم نیست!

شما کافیه فقط سعی کنید در حفظ تاریخ ادبیات یکمی خلاق باشید یکی از این کار ها این هستش که شما مخفف آثار رو بدست بیارید مثلا آثار دکتر کدکنی رو میتونین بگین “بامشاد” که میشه بوی جوی مولیان ، از بودن و سرودن ، مثل درخت در شب باران ، شبخوانی ، از زبان برگ ، در کوچه باغ های نیشابور.

این راه متداول ترین راه حفظ آثار هستش اما راه های جالب تری هم هست. مثلا میتونید نویسنده ها و شاعرا رو به شکل آدمایی که میشناسید تشبیه کنید! یا براشون داستان بسازید لزومی هم نداره این داستان معنی خاصی داشته باشه کلا سعی کنید. یا میتونید تصویر سازی کنید مثلا سیمین دانشور رو در یک جزیره ی سرگردان در نظر بگیرید که آتیش روشن کرده تا گرم بشه اما آتیشش خاموش میشه و یاد روز سووشون میفته.

اگه با این روش ها تاریخ ادبیات رو حفظ کنید هیچ وقت یادتون نمیره. برای حفظ کردن تاریخ ادبیات میتونید از روش لایتنر هم استفاده کنید در این روش شما میتونید برای همیشه مطالب مهم تاریخ ادبیات رو حفظ کنید.

البته همیشه ندونستن تاریخ ادبیات نیست که درصد بچه ها رو کم میکنه بعضی وقت ها بچه ها تسلط کامل ندارند و طراح کنکور به شکلی سوال میده که شما حتما باید کامل مشرف باشید به تاریخ ادبیات. برای این کار ، سعی کنید همه ی تیپ های تست های ادبیات کنکور رو تا حد ممکن کار کنید تا هم دوره بشه چیزایی که خوندید و هم اگه چیزی از قلم انداختید رو یاد بگیرید و هم این که تیپ ها و انواع مختلف تست های تاریخ ادبیات رو دیده باشید و باهاشون کار کرده باشید بعضی وقت ها تست های ادبیات به اندازه ی تست های ریاضیات دقت می طلبند از دانش آموز!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی