اعلام رشته‌های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸

اخبار

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال ۱۳۹۷ چه در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۳۹۸ را نخواهند داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: جداول رشته‌های امتحانی و مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۸ منتشر شد. سازمان سنجش در اطلاعیه خود نوشته است: بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسیارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ میرساند، براساس قانون “سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی” مصوب ۹۴/۱۲/۱۸ مجلس محترم شورای اسلامی و همچنین مصوبات “شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی” آزمون کارشناسیارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ با شرایط زیر برگزار خواهد شد.

لذا ضرورت دارد تمامی متقاضیان ورود به دوره‌ های فوق در کلیه رشته های امتحانی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی در این آزمون شرکت نمایند. لازم به ذکر است پذیرش براساس قانون مذکور و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش آزمون مذکور (که در زمان ثبتنام توسط این سازمان منتشر میشود)، صورت خواهد گرفت. عناوین رشته های امتحانی، رشته و گرایشهای پذیرنده دانشجو، دروس امتحانی هر رشته و ضرایب هر درس مطابق جدول زیر است:

فایل جداول مربوط به مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ فرمت pdf

– سایر شرایط و ضوابط
۱- تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی میتوانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت نمایند.

۲- دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی در صورتی که مشمول آئین نامه ابلاغی شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۹۲/۰۵/۲۸ توسط معاون آموزشی وزارت متبوع باشند، میتوانند در آزمون شرکت نمایند.

۳- مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی میتوانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال ۱۳۹۸) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی ام بهمن ماه همان سال (سال ۱۳۹۸) خواهد بود.

۴- پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال ۱۳۹۷ چه در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۳۹۸ را نخواهند داشت.

۵- تمامی داوطلبان در تمامی رشته‌های امتحانی یک دفترچه سوال و یک پاسخنامه دریافت خواهند کرد.

۶- در رشته‌های امتحانی برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری (کد ۱۳۵۰)، طراحی شهری (کد ۱۳۵۱)، معماری (کد ۱۳۵۲)، نمایش عروسکی (کد ۱۳۵۶)، هنرهای نمایشی و سینما (کد ۱۳۵۷)، هنرهای تصویری و طراحی (کد ۱۳۵۸)، هنرهای موسیقی (کد ۱۳۶۰)، طراحی صنعتی (کد ۱۳۶۲)، طراحی پارچه و لباس (کد ۱۳۶۴) از داوطلبانی ‌که‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ اکتسابی،‌ مجاز به انتخاب ‌رشته ‌شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل نموده باشند، تا چند برابر ظرفیت آزمون عملی/تشریحی/پروژه به عمل خواهد آمد.

۷- سایر شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته) درج خواهد شد.

۸- هر داوطلب علاوه بر رشته امتحانی اصلی، در صورت داشتن شرایط (طبق مندرجات دفترچه راهنما که در زمان ثبت‌نام منتشر می‌گردد) می‌تواند در یکی از رشته‌های امتحانی شناور که (در جدول رشته‌های امتحانی با علامت * مشخص شده)، به عنوان رشته امتحانی دوم ثبت نام نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش اول ) یکی از سوالاتی که ذهن اکثر داوطلبان کنکور را درگیر کرده است، این است که چطور برای کنکور درس بخوانند تا بهترین نتیجه را بگیرند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بعد از یک برنامه منظم …

تماس تلفنی