اسلایدشو

 دانشآموزان و داوطلبان زیادی برای کنکور سراسری آماده میشوند و انگیزهی کافی برای موفق شدن در کنکور و کسب یک نتیجهی خوب در این رویداد مهم را دارند. اگر میخواهید داوطلب موفقی در کنکور باشید، به نکات زیر با دقت تمام توجه کنید و کلیدهای موفقیت در کنکور را بررسی کنید. 

کلید ۱: امید و انگیزه

وقتی کاری را با امید و انگیزه شروع میکنید و با علاقه ادامه میدهید، نتیجهی خوبی هم میگیرید. درس خواندن و آمادگی برای کنکور، انگیزه میخواهد. چه انگیزهای بهتر از قبولی در دانشگاه و تحصیل در رشتهی مورد علاقه، چه امیدی بیشتر از موفق شدن در کنکور و چه هدفی مهمتر از تلاش برای ساختن آینده!

کلید ۲: تلاش و پشتکار

برای موفق شدن در هر کاری تلاش و پشتکار مهمتر و مؤثرتر از هوش و استعداد ذاتی است. درس خواندن یعنی تلاش برای یادگیری، تلاش بیشتر و مداوم یعنی یادگیری بهتر و کاملتر و یادگیری بهتر یعنی مسلط شدن به همهی نکات و مفاهیم.

کلید ۳: خودباوری

وقتی با اطمینان و باور قلبی اقدام به انجام کاری میکنید و خودتان و تواناییهایتان را باور دارید، نتیجهی بهتر و مطلوبتری هم میگیرید. زیاد درس بخوانید، خوب درس بخوانید، به همهی نکات و مفاهیم توجه کنید، به تواناییهایتان ایمان داشته باشید و به نقاط قوتی که دارید، همواره افتخار و اعتماد کنید.

کلید ۴: برنامهریزی

وقتی برنامهریزی مشخصی برای انجام کارهایتان دارید، هم کارها را به نحو احسن انجام میدهید و هم از انجام آنها لذت میبرید و حس خوبی دارید. برای مطالعهی همهی درسها برنامه داشته باشید. با برنامهریزی، زیاد درس بخوانید و متعادل. یکبرنامهای باشید و مسیر مشخصی را برای حرکت یکسالهی خود انتخاب کنید و همواره طبق آن حرکت کنید و سعی کنید از مسیر صحیح مطالعه خارج نشوید.

کلید ۵: انتخاب درست

انتخاب درست، علاوه بر اینکه تضمینکنندهی موفقیت است، باعث ایجاد آرامش و اطمینان قلبی در افراد میشود. اولین و مهمترین گام برای شروع یک مطالعهی موفق، انتخاب منابع مناسب برای درس خواندن است. در انتخاب منابع مطالعاتی دقت کنید و منابعی را انتخاب کنید که مناسب، کاربردی و حاصل خرد جمعی و تألیف گروهی باشند.

کلید ۶: محک و ارزیابی

ارزیابی مرحله به مرحله در انجام کارها باعث کسب تجربه و شناسایی نقاط قوت و توجه به نقاط ضعف میشود. ارزیابی مرحله به مرحلهی آموختهها و یادگیریها، باعث تکمیل یادگیریها و تثبیت نقاط قوت پایدار و تبدیل یادگیریهای ناقص به کامل میشود و تلاش برای برطرف کردن نقاط ضعف و مبهم یادگیری بیشتر میشود. 

کلید ۷: هدفگذاری

این روشنی هدف است که انگیزه ایجاد میکند و انرژی زیادی برای پیمودن مسیر و رسیدن به هدف را ایجاد میکند. آمادگی برای کنکور هدف میخواهد؛ یک هدفگذاری بلندمدت. رسیدن به این هدفگذاری بلندمدت، مستلزم به سرانجام رساندن هدفگذاریهای کوتاهمدت و میانمدت است. برای هر مرحله از یادگیری، هدفگذاری کنید؛ هدفگذاری برای تثبیت و حفظ نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف.

و اما؛

کلید ۱ + ۷:  ؟؟؟

کلید آخر را خودتان پیدا کنید. به نظر شما کلید نهایی که تکمیلکنندهی این هفت مرحله است، چیست؟

حدس میزنید کلید طلایی موفقیت در کنکور چه میتواند باشد؟

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889

آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری کنکور کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان

   

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی