اسلایدشو
نحوه تست زنی در آزمون سراسری یکی از نکاتی است که عامل موفقیت بسیاری از برگزیدگان کنکور برشمرده شده و داوطلبان کنکور نیز بیش از هر چیز تست‌زنی را تمرین می‌کنند و این افراد باید بدانند که حفظ تمرکز در تست‌زنی یکی از عوامل اصلی موفقیت در کنکور محسوب می‌شود.

 

برخی از داوطلبان آزمون سراسری با وجود اینکه در مطالعه دروس بسیار خوب عمل کرده‌اند و تست‌زنی را هم به خوبی تمرین کردند ولی در برخورد با چند سوال دشوار ناگهان دستپاچه می‌شوند و نظم ذهنی خود را از دست می‌دهند، بنابراین احساس می‌کنند کنکور را به طور کامل از دست داده‌اند و همین امر سبب می‌شود تا در پاسخ به سوالات دیگر نیز با مشکل مواجه شوند.

 

اینگونه داوطلبان تصور می‌کنند دیگران به همه سؤال‌ها پاسخ می‌دهند و فقط آن‌ها هستند که در پاسخ به چند سوال با مشکل مواجه شده‌اند و اتفاقا اگر سؤال‌های آزمونی دشوار باشد دانش آموزان قوی‌تر بیشتر آسیب می‌خورند زیرا می‌خواهند به تمام یا بیشتر سؤال‌ها پاسخ صحیح دهند و اگر نتوانند روحیه خود را به طور کامل از دست می‌دهند ولی تجربه نشان داده است که برخی افراد که در بهترین و دشوارترین رشته‌های دانشگاهی قبول شده‌اند در بعضی درس‌ها نمره کمتر از 40درصد به دست آورده‌اند.

 

توصیه کارشناسان به داوطلبان کنکور در وهله اول این است که اگر دیدید نمی‌توانید به چند سؤال متوالی پاسخ دهید، خود را نبازید. مطمئن باشید که دیگران هم وضع شما را دارند بنابراین آرامش و تمرکز خود را حفظ کنید.

 

جواب‌ها باید فقط در پاسخنامه با پر کردن محل مخصوص آنها و به وسیله مداد مشکی نرم پررنگ مشخص شود.

 

پر کردن محل پاسخ‌ها باید پررنگ و یکنواخت باشد. پاسخ‌هایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه (مثلا به جای پر کردن محل مخصوص، (*) گذاشته یا به طور یکنواخت پررنگ نشود) یا در دفترچه آزمون علامتگذاری یا نوشته شود قابل تصحیح و نمره‌گذاری با ماشین نیست و به همین علت به هیچ‌وجه به حساب نمی‌آید.

 

در تست‌های چهارگزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت (سه نمره مثبت) و برای هر پاسخ غلط، به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یا تصادفی یک نمره منفی (یک نمره منفی) منظور خواهد شد. بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند زیرا به سوال‌های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها، غلط محسوب می‌شود و به آن سوال یک نمره منفی (یک نمره منفی) تعلق می‌گیرد.

 

اعتماد به نفس داشته باشید و تمرکز خود را به هیچ وجه از دست ندهید. داشتن روحیه، در هر مسابقه‌ای سرنوشت ساز است پس هرگز روحیه خود را نبازید.

 

توصیه کارشناسان برای تست زنی نیز به این صورت است که ابتدا بر اعصاب خود تسلط داشته باشید، در لحظه باید تشخیص دهید، کدام تست را باید رها کرد، به کدام تست جواب داد و چگونه زمان را تنظیم کرد. سؤال‌ها را به ترتیبی که در دفترچه می‌بینید پاسخ دهید.

 

اگر در یک درس تسلط بیشتری دارید، ترتیب جواب دادن به سؤال‌ها را تغییر ندهید. بدانید که نظم و ترتیب سؤالات در دفترچه آزمون کاری سنجیده و فکر شده است و درس‌ها را به طور تصادفی پشت سر هم مطرح نکرده‌اند پس بهتر است شما هم به همان ترتیبی که سؤال‌ها در دفترچه مطرح شده است به آنها پاسخ دهید.

 

تمام سؤالات دفترچه را حداقل یک بار مطالعه کنید. 

 

کسانی که یک درس را به طور کامل کنار می‌گذارند خواه به این دلیل که آن درس ضریب کمتری دارد یا اینکه آن درس را بلد نیستند، کاملاً اشتباه می‌کنند. 

 

می‌توانید بخش‌های دشوار یک درس را کنار بگذارید اما حذف کامل یک درس خطاست.

 

توجه داشته باشید که تمام روش‌ها در صورتی به موفقیت ختم می‌شود که شما آرامش خود را حفظ کنید و در نهایت آرامش در آزمون شرکت کنید. کنکور هم مانند تمام آزمون‌هایی است که تا به حال در آن حضور داشته‌اید.

 

با تمرکز بر روی مسائل مهم‌تر، مسائل ابتدایی را فراموش نکنید. وسایل موردنیاز خود مانند مداد نرم، پاک کن، کارت شرکت در آزمون و کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.

 

بر اساس گفته مسئولان سازمان سنجش سوالات کاملا مفهومی است و هر داوطلب که دروس را به خوبی یاد گرفته باشد، می‌تواند با موفقیت به سوالات کنکور پاسخ دهد.

 

روزهای نزدیک کنکور برای داوطلبان و اولیای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا بی هیچ تردیدی کنکور با نحوه حضور در آن، تأثیر به سزایی در آینده دور و نزدیک داوطلبان دارد ولی تمام این تفاسیر دلیل بر آن نمی‌شود تا داوطلب کنکور این روزهای پایانی را با استرس سپری کند و آنقدر این استرس را افزایش دهد تا در نحوه پاسخگویی‌ به سوالات در روز آزمون نیز تاثیر بگذارد.

 

استرس یکی از ویژگی‌های طبیعی انسان‌ها در رویارویی با اتفاق‌های ویژه و غیر قابل تکرار است ولی آن‌ها که تجربه کنکور را دارند و از این آزمون نیز موفق خارج شده‌اند، معتقدند که استرس فقط داوطلب را از هدف دور می‌کند.

 

با تمام مشکلاتی که در رقابت میلیونی کنکور در ایران وجود دارد برخی از داوطلبان کنکور روزهای پایانی را با درایت، تأمل و در نهایت آرامش سپری می‌کنند و بی جهت نیست که همین‌ها جزو افراد موفق کنکور هستند.

 

این افراد موفق ویژگی اصلی خود را برنامه‌ریزی منظم، تمرکز و توکل بر خدا می‌دانند.

 بسیاری از کارشناسان آموزشی نیز کاهش استرس در روزهای آخر مانده به کنکور و توکل بر خدا را از عوامل موفقیت داوطلبان کنکور می‌دانند.  

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889 آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است سایت رسمی انتشارات گیلنا سایت رسمی کنکو سایت رسمی کنکور اسان سایت رسمی کنکور اسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری وبسایت رسمی انتشارت گیلنا وبسایت رسمی کنکور وبسایت رسمی کنکور اسان وبسایت رسمی کنکوراسان است کنکور کنکور آسان کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان گیلنا  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی