اسلایدشو
1

تابستان سال پیش دانشگاهی اگر ضعف به خصوصی در درس خاصی دارید نیروی تمرکز و فراگیری تان را روی آن درس بگذارید. درسی را که می خوانید حتما تمام کنید و نگذارید مطلبی از آن باقی بماند. تا حد ممکن از معلم خصوصی استفاده نکنید، زیرا به آموزش های معلم خصوصیتان متکی می شوید و تلاش برای یادگیری را کنار می گذارید.

 

تابستان سال قبل از کنکور فرصت ارزشمندی است. آن را از دست ندهید. با برنامه ریزی و شرکت در کلاس های آموزشی مورد نیاز برنامه جدی خود را برای فراگیری مطالب مهم درسی شروع کنید. سعی کنید درس های پایه به خصوص عربی و دروس عمومی را حداقل یک دور کامل مرور کنید، زیرا آنچه دانش آموزان در تابستان فرامی گیرند با نوعی آرامش همراه است و دیرتر از حافظه پاک می شود.

 

برنامه ریزی روزانه در کنکور

مطابق برنامه پیش دانشگاهی که در آن درس می خوانید حرکت کنید. نه مطالب را جلوتر بیاموزید و نه دیرتر، زیرا فراگیری مطالب پابه پای همکلاسی ها می تواند فرصت رفع اشکالات درسی را برای شما به وجود آورد. دروس سال های قبل را هم در برنامه ریزی هفتگی جا دهید. اگر حل سوالی را نمی دانید ابتدا ببینید این مطلب مربوط به چه سال تحصیلی ایی است. اگر برای سال گذشته یا حتی دو سال پیش بود، دوباره مباحث علمی سال های قبل را دوره کنید زیرا ذهنتان برخی از نکات را فراموش کرده است.

 

در روز ششم یا هفتم جلسه یک ساعت و ۴۰ دقیقه درس بخوانید و به ازای هر جلسه۲۰ دقیقه استراحت کنید. البته می توانید در ۱۲ تا ۱۴ جلسه ۵۰ دقیقه ای همراه با ۱۰ دقیقه استراحت هم درس بخوانید. این دو بهترین روش فراگیری است. صبح پنجشنبه و عصر جمعه برای تفریح و استراحت هستند. به ذهن خودتان استراحت دهید تا شادابی و نشاطتان را برای درس خواندن مداوم از دست ندهید. جمعه ها دو جلسه کمتر از هر روز عادی درس بخوانید، اما در روزهای تعطیل وسط هفته مطابق برنامه ریزی روزهای عادی مطالعه کنید. یادتان نرود تعداد جلسه های کلاس های درس مدرسه هم جزو برنامه ریزی روزانه محاسبه می شود. اگر روزی به مدرسه نرفتید مانند برنامه ریزی روزهای عادی مطالعه کنید و حداقل یک جلسه در هر روز را به دروس پایه سال های قبل اختصاص دهید.

 

 

 

 

از مهر تا نوروز؛ برنامه ریزی هفتگی

پنج نکته زیر را به خاطر داشته باشید تا نتایج مثبتی از مطالعه شش ماهه تان به دست آورید.
 

۱) برنامه ریزی مطالعه دروس پیش دانشگاهی مطابق برنامه دبیرستان
 ۲) برنامه ریزی برای دوره ی دروس سال های قبل
۳) ثبت کارهای انجام شده به صورت روزانه و بررسی عمل کرد هفتگی در روزهای جمعه
۴) بررسی هفتگی کارهای انجام شده در آخر هر ماه
۵) روزهای جمعه را از برنامه ریزی مطالعه تان حذف کنید و فقط درس های روز شنبه پیش دانشگاهی را مطالعه کنید. بهتر است در روز جمعه کم کاری های هفته را جبران کنید.
 

روزهای قبل و بعد از نوروز

بهترین برنامه ریزی آن است که دانش آموز کنکوری را هدایت کند تا فرا رسیدن عید نوروز، حداقل یک دور همه درس ها را به طور کامل و عمیق مطالعه کرده و یاد گرفته باشد. مطالعه قبل از عید و یادگیری و درک مطلب، نقش مهمی در موفقیت کنکور دارد زیرا در روزهای بعد از عید، دانش آموزان باید تست درس های یادگرفته را تمرین کنند و دیگر فرصتی برای مطالعه باقی نمی ماند. به یاد داشته باشید روزهای بعد از عید یعنی فروردین و اردیبهشت و حتی خرداد تنها به مرحله ی تست زدن تعلق دارد نه بازخوانی مطالب.

 

 

 

شما باید در این روزها مهارت و آمادگی شرکت در کنکور را پیدا کنید. البته می توانید در برنامه ریزی مختصری، در این مرحله نیز دروس اختصاصی را مطالعه و برخی از دروس عمومی را نیز تکرار کنید آیا این مثال کنکوری را شنیده اید، برای دروس عمومی بیشتر بخوان و کمتر تست بزن و برای دروس اختصاصی خواندن، تمرین، تست با هم مهم است.

 

این جمله کلید رمز موفقیت شما در کنکور است. به طور کلی دانش آموزان باید در روزهای قبل از عید عمیق و تشریحی رئوس مطالب را بخوانند و در روزهای بعد تنها تکرار برخی نکات مهم را در برنامه ریزی روزانه شان قرار دهند. یادتان باشد در روزهای بعد از عید بیشتر به مرور درس و تست زدن های موضوعی بپردازید.

 

ایام نوروز

یکی از مهم ترین روزهای آمادگی کنکور، ایام عید نوروز است. در ایام نوروز سه یا چهار روز مطالعه را به طور کامل تعطیل کنید و ترجیحا به مسافرت بروید. همچنین در روز ۱۳ فروردین نیز همراه خانواده به دشت و صحرا بروید و از طبیعت استفاده مناسب کنید. اما مابقی ایام نوروز فرصت مفید و ارزشمندی است برای شما دانش آموز کنکوری و باید حداکثر استفاده را برای درس خواندن از آن ببرید. نگذارید استفاده نکردن از این فرصت ناب، زمینه ساز عقب ماندگی شما از رقبا شود.
 

 

در ماه آخر چگونه درس بخوانیم

نکات اصلی درس ها را مرور جامع کنید. همه دروس مهم است پس به همه به یک اندازه بها دهید. به سراغ یادگیری مطالب جدید نروید، مطالب یاد گرفته شده را طوری تمرین کنید که کاربردی شوند و تبدیل به مهارت. کلاس های یادگیری تعطیل.

 

ساعت خواب و بیداری مطابق با روز کنکور

۱۰ شب تا شش صبح را بخوابید. ساعات درس خواندن را افزایش ندهید بلکه حتی مقداری هم کم کنید و نگذارید ذهنتان خسته شود. فقط منابع و جزواتی که خوانده اید را دوره کنید و از منبع جدید استفاده نکنید. مرور مطالب نه باید به صورت جزئی و کلی باشد بهتر است خلاصه ها و نکات استخراج شده خودتان دوباره خوانی شود. یادتان نرود مرور بخش هایی که زیر آن خط کشیده اید، می تواند به شما در یک لحظه در سر کنکور کمک کند.

 

برنامه ریزی روز آخر بیشتر روز آخر را فقط استراحت و تفریح کنید. شما درس تان را خوانده اید. صبور و مطمئن باشید. مواظب خوراک و حوادث باشید. حجم غذا کم و مقوی باشد. نگذارید در سر جلسه دل درد امان تان را ببرد و نتیجه امتحان مطلوب نشود. سعی کنید با افرادی که کنکور ندارند یا افراد خانواد باشید تا اضطراب کنکور به شما منتقل نشود. به همراه خانواده حوزه ی امتحانی خود را شناسایی کنید. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید، صبح با صدای زنگ بیدار نشوید و به افراد خانواده بسپارید که شما را بیدار کنند. نگذارید از همان اول صبح روز کنکور دچار استرس شوید.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : 09127523889

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی