تغذیه مناسب دانش‌آموزان

اخبار

تغذیه مناسب دانش‌آموزان

تغذیه‌ی مناسب دانش‌آموزان نیز به‌دلیل، شرایط سنی، تحرک و فعالیت بدنی آن‌ها و درس‌ خواندن و انجام تکالیف مدرسه می‌تواند نقش بسیار مهمی بر اعصاب و روان آنها داشته باشد.

اختلالات تغذیه‌ای منجر به مشکلات جسمی، اختلالات رشدی و اختلالات یادگیری، افت تحصیلی، ضعف تمرکز و توجه به مفاهیم درسی و بی‌علاقگی به درس و مدرسه می‌شود.

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی دانش آموزان می‌باشد.
یك تغذيه خوب با اولين وعده غذايي روز آغاز مي شود، به ياد داشته باشيد كه صبحانه در حدود ۲۵ درصد از انرژي روزانه بدن را تأمين مي‌كند.

میان وعده‌های مدرسه
 بهتر است ساندویچ‌های خانگی را برای صبحانه و نیز انواع میوه‌هایی که شسته شده و درون کیسه فریزر آماده مصرف می‌باشند، را برای کودک به عنوان میان وعده‌ی مدرسه تهیه و درون کیف او قرار دهید.

هله هوله خوری ممنوع!
مصرف خوراکی‌های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس یا اسنک‌های شور مانند چیپس، پفک و حتی خوراکی‌های خیلی شیرین مثل کیک‌ها و نوشاب‌های گازدار بدترین انتخاب ممکن برای زنگ تفریح بچه‌ها هستند. چون نیاز به موادمغذی کلیدی را تامین نمی‌کنند .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش سوم ) نکات طلایی مطالعه برای کنکور – بهترین روش نشستن برای درس خواندن یکی دیگر از نکات مطالعه برای کنکور، بهترین روش نشستن برای درس خواندن می باشد. نشستن صحیح هنگام مطالعه برای همه داوطلبان به ویژه افرادی که زیاد مطالعه می …

اسلایدشو
نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم )

نکات طلایی مطالعه برای کنکور ( بخش دوم ) کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث …

تماس تلفنی